برگزاري همایش سراسری و بزرگ همپیمانی ایمنی با مشاركت روحانيون و علماي كشور
در راستای برنامههاي فرهنگی و اجتماعی جمعيت طرفداران ايمني راهها برای کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن و جلوگیری از آسیبهای پنهان و آشکار قابل توجه انساني، اجتماعي و اقتصادي كشور، همایش سراسری و بزرگ «همپیمانی ایمنی» با حضور و مشاركت روحانيون و علماي كشور و مسئولان ذيربط برگزار شد. به گزارش روابطعمومي جمعيت طرفداران ايمني راهها، حجتالاسلام موسويمقدم معاون مجلس و امور استانهای سازمان صدا و سیما نيز از آمادگي علما و روحانيون براي حمايت از جمعيت طرفداران ايمني راه و اهدافش خبر داد و گفت: آيات زيادي پيرامون امر به معروف و هموار كردن مسير امر خير وجود دارد كه مصداق آن ميتواند مسئله سالمسازي جامعه نيز باشد. وي تصريح كرد: مقولاتي كه از جايگاه قرآني برخوردارند، در اين زمانه عينيت بيشتري دارند، چرا كه در زمان حال مفاهيم، بسيار گسترش پيدا كردهاند و سه عنصر فشردگي مكان، فشردگي زمان و فشردگي فضا عصر نويني را براي بشر به وجود آورده است. موسويمقدم خاصيت ذاتي و جداناپذير سه عنصر ذكرشده را سرعت دانست و افزود: با توسعه تكنولوژي به گونهاي پيش ميرويم كه در آينده فرزندانمان، ما را سزرنش ميكنند كه چگونه مسافتي را چندساعته طي ميكرديم، چرا كه سرعت يكي از مؤلفههاي مهم زمان است و در همه زمينهها همه چيز تحت تأثير سرعت است. وي در خصوص سرعت تصريح كرد: اگر به مقوله سرعت توجه نكنيم و براي آن، چه براي زمان حال و چه براي آينده برنامهريزي نكنيم با مشكلاتي كه دستخوش سرعت و شتاب هستند همچون سوانح رانندگي روبهرو خواهيم شد. موسويمقدم در ادامه گفت: اگر نتوانيم سرعت را تنظيم و پا به پاي آن حركت كنيم، دچار عقبماندگي فاحشي ميشويم و در اين صورت تحت شرايط انفعالي قرار ميگيريم. معاون مجلس امور استانها افزود: سرعت توسعه كشور با سرعت ناهنجاريها تطابق ندارد و از نظر سرعت توسعه دچار عقبماندگي شدهايم، درحاليكه از نظر سرعت ناهنجاريها از بعضي كشورها نيز جلوتر هستيم و اگر اين موضوع مديريت نشود قطعاً دچار سردرگمي خواهيم شد. وي با بيان اينكه ما سرمايههاي بزرگي در اختيار داريم، افزود: حدود يك چهارم آيات در رابطه با پيشگيري و رعايت است كه اين به نوبه خود مرجع بزرگي براي فرهنگسازي و سالمسازي جامعه است و به همين دليل است كه بعضي كشورها در رابطه با جنگ نرم در ايران با مشكل برخورد كردند، چرا كه ما از عقايد مذهبي و قوياي برخورداريم. موسويمقدم در خصوص رسانهها گفت: قطعاً در ميان همه رسانههاي جهان، رسانه منبر كه چهره به چهره است و مخاطب نيز به آن اعتماد دارد، از تأثيرگذاري بيشتري برخوردار است و در همين راستا از شهيد مطهري سخني را نقل كنم كه گفتهاست: "من تعجب ميكنم چرا علما در رابطه با بعضي از مباحث فتوا صادر نميكنند." به همين جهت بايد خيلي از امور را روحانيون در آن مشاركت داشته باشند و از رسانه منبر كه در اختيار ماست، استفاده كنيم. وي در ادامه افزود: در صورتي كه ما نتوانيم براي سؤالات جديد، پاسخ جديد داشته باشيم دچار بحران ميشويم، چه بسا كه براي تكنولوژي جديد، زمينههاي جديد را نيز بايد فراهم كرد. موسويمقدم در آخر…
همایش هم پیمانی ایمنی با حضور علما و روحانیون
امروزه رفتارهای ترافیکی از شاخصهای اولیه قضاوت وجدان جامعه و فرهنگ عمومی در مورد افراد بشمار میرودکه روحانیون و علما به عنوان مبلغان و پرچمداران فرهنگی میتوانند با روشنگری و بصیرت بخشی درجهت جایگزینی واصلاح رفتارهای صحیح رانندگی وارتقاء فرهنگ ترافیکی نقش مؤثری را ایفا نمایند، حمید صفریان رئیس کمیته فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها با بیان این مطلب اعلام کرد : اولین همایش همپیمانی ایمنی با مشارکت علما و روحانیون از سوی این جمعیت با حضور ائمه جماعات مساجد، علما، شخصیتهای مذهبی و فرهنگی و جمعی از مسئولان حمل و نقل کشور با هدف جلب همکاری ومشارکت ائمه جمعه و جماعات و استفاده از پایگاههای مساجد در جهت ترویج فرهنگ ایمنی وکاستن از تبعات عوارض وآثار اجتماعی ناشی از وقوع حوادث رانندگی، صبح روزچهارشنبه 12 اسفند ماه در سالن اجتماعات مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار میگردد. صفریان با ارائه تصـویری از ابعاد فاجعه ایمنی ترافیک وتبیین تبعات انسـانی واقتصادی آن درسطـح ملی گفت : نه تنها حوادث رانندگی از بعد جانی فاجعه آفرین بوده و سالانه نزدیک به 17 هزار نفر را به کام مرگ میکشاند بلکه آمارها و مطالعات انجام شده بیانگر این نکته است که مجموعه خسارات تصادفات سالیانه، حدود 7 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص میدهدکه علاوه بر این که از دیدگاه ملی بسیار حائز اهمیت است کنترل وارتقاء آن نیز مشارکت جدی وتشریک مساعی همه حوزههای تأثیرگذار جامعه از جمله روحانیون را طلب مینماید وی تصریح کرد نهاد روحانیت به دلیل برخورداری از مشروعیت و محبوبیت در میان اقشار جامعه و برخورداری از پایگاه وسیع مردمی نقش ارزندهای در فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی ایفا مینماید. رئیس کمیته فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در پایان ضمن توصیه به حضور پرشور روحانیون در این همایش اظهار امیدواری کرد با همراهی و تشریک مساعی این عزیزان و آگاهی بخشیهای لازم در سال پیش رو، کاهش هر چه بیشتر این سوانح و پیاده نمودن فرهنگ ترافیک در میان اقشار جامعه وسلامت وامنیت بیشتر را شاهد باشیم. جمعیت طرفداران ایمنی راه ها برگزار میکند : هم پیمانی ایمنی با مشارکت علما و روحانیون زمان : چهارشنبه 12 اسفند 1394 از ساعت 9:30 الی 11:30 مکان : تهران-بزرگراه حقانی -بعد از ایستگاه مترو - بلوار کتابخانه ملی مرکز همایش های کتابخانه ملی سالن اجتماعات قلم
مرگ ۱۹۵ عابر پیاده بر اثر تصادفات در مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: آمارها نشان میدهد در ۱۰ ماه نخست امسال، تعداد ۱۹۵ از عابران پیاده براثر تصادفات جانشان را از دست داند. علی عباسی افزود: امسال ۱۳۲ نفر مرد و ۶۳ نفر زن از عابرین پیاده در براثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشت. عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ۱۰ ماه امسال را ۶۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۲ درصد کل تلفات حوادث رانندگی ۱۰ ماه امسال عابرین پیاده بودند. وی ۵۰ درصد از علت فوت عابرین را شکستگیهای متعدد و ۴۰ درصد را ضربه به سر دانست و اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته میشوند، افراد بالای ۵۰ سال با ۵۵ درصد و کمترین سنین ۱۱ الی ۲۰ با شش درصد قرار دارند. وی با اشاره به متأهل بودن ۶۸ درصد از کشتهشدگان گفت: مهر با ۲۶ و آذرماه با ۲۴ مورد فوتی بیشترین و شهریور با ۱۱ مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید. عباسی ضمن بیان اینکه بالاترین آمار فوتیهای عابران پیاده در شهرستانهای ساری با ۳۷، بابل با ۳۵ و آمل با ۱۷ مورد رخ داد، افزود: ۶۹ درصد وسیله درگیر با عابرین سواری، ۱۸ درصد وانتبار، شش درصد کامیون، چهار درصد موتورسوار و سه درصد سایر موارد هستند. این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از محل تصادف عابرین در محور برونشهری و روستایی اتفاق افتاد، در خصوص افزایش سن سالمندی خاطرنشان کرد: این افزایش ایجاب میکند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند. عباسی گفت: سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و درنتیجه تحرک و عکسالعمل کند نمیتوانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند. و از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و درنتیجه بستری در بیمارستان افزایش مییابد که این خود ریسک مرگومیر را در سالمندان بالا میبرد.
سرعتگیرهای خطرساز جمع میشود
معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه جاده ساری به دریا بیشترین آمار تصادفات را دارد، گفت: بخشی از این تصادفات به دلیل وجود سرعتگیرها است که تصمیم داریم بهزودی سرعتگیرهای خطرساز را برداریم. علی نبیان ظهر امروز در همایش بزرگ امداد و نجات جادهای و راهور محلهای که به مناسبت هفته ناجا در سالن همایش هلال احمر مازندران برگزار شد، بیان داشت: نیروی انتظامی یکی از نیروهای زحمتکش مازندران است و این زحمات سبب شد تا در سالی که گذشت، هیچگونه تنشی را در استان نداشته باشیم. وی بیان داشت: در ابتدای سالجاری، شاید با اتفاقات ناگواری که در جادههای مازندران رخ داد و حتی به سمت هشدار رفته بود فکر نمیکردیم بتوانیم به نقطه مطلوبی برسیم اما همه مدیران تلاش کردند و توانستیم باوجود افزایش چشمگیر ورود مسافران و گردشگران به این استان، نیمه نخست سال را با موفقیت و کاهش تصادفات نسبت به مشابه سال قبل، پشت سر بگذاریم. معاون عمرانی استاندار مازندران اظهار امیدواری کرد در 6 ماهه دوم سال 93 نیز بتوانیم با ادامه همین روندِ همکاری که بین دستگاههای مختلف استان با پلیس راه و راهور وجود دارد، شاهد کاهش تصادفات باشیم. وی گفت: وزارت راه و شهرسازی و ادارهکل راه و شهرسازی مازندران در حال تلاش برای به اتمام رساندن راه سوادکوه به قائمشهر تا پایان سال جاری هستند که با تکمیل آن شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود. نبیان درباره راه هراز، اظهار داشت: تلاش دولت تدبیر و امید این است که این پروژه مهم را در سال 94 به اتمام برساند. معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به وجود 10 هزار و 800 کیلومتر راه مواصلاتی در مازندران، افزود: از این میزان، بیش از 7 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی داریم که راهوران محله میتوانند به نحو شایستهای در کاهش تصادفات این جادهها به ما کمک کنند. وی یکی از بخشهای مهم در کاهش تصادفات را فرهنگسازی برای رعایت قوانین از جمله توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و رعایت سرعت و سبقت مجاز عنوان و خاطرنشان کرد: نصب دوربینهای جادهای در مازندران یکی از کارهای موفقی بوده که با نشان دادن سرعت لحظهای و نقطهای، رانندگان را به رعایت نکات ایمنی ملزم و ترغیب میکند. عضو ستاد مدیریت بحران مازندران با بین اینکه در حال حاضر یکی از بیشترین تصادفات را در مسیر ساری به دریا داریم، تصریح کرد: بخشی از این تصادفات به علت دستاندازها است که در برخی موارد ارتفاع آنها تا 40 سانتیمتر نیز میرسد. وی تصریح کرد: طی جلساتی که با راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و پلیس راه انجام شد تصمیم این است که بعد از پایان هفته نیروی انتظامی بتوانیم سرعتکاهها را در نقاط بحرانی مد نظر قرار بدهیم و در برخی نقاط نیز سرعتگیرها را برداریم. معاون عمرانی استاندار مازندران در پایان از پلیس راه، راهداری، آتشنشانی، اورژانس و هلال احمر که در تعطیلات تابستان و نوروز 93، آسایش و آرامش را به مردم هدیه دادند، تشکر کرد. منبع : سایت تین نیوز
تمام مزیت راه آهن در ایمنی آن است
پنجمین روز از هفته ایمنی حملونقل ریلی امروز چهارشنبه 28 بهمن ماه 94 با عنوان ایمنی و گذرگاههای همسطح برگزار شد. به گزارش خبرنگار تین نیوز محسن پورسیدآقایی مدیر عامل راهآهن در این همایش گفت: ما باید به دنبال آمار عملکرد خوب در بخش بار و مسافر باشیم اما در کنار این عملکرد توجه به ایمنی برای ما اهمیت بیشتری دارد. وی ابراز داشت: اگر شرایطی پیش بیاید که بین افزایش عملکرد و مقوله ایمنی قرار برانتخاب باشد، ایمنی انتخاب اول است.مدیر عامل راه آهن عنوان کرد: فعالیتهای راهآهن اگر بدون ایمنی صورت گیرد ارزش ندارد. ایمنی باید اصل اساسی همه تصمیمات قرار گیرد. پورسیدآقایی درخصوص نامگذاری بورسهای هفته ایمنی گفت: در یک روش مدیریتی در دنیا روزی را به اسم روز بدون نقص نامگذاری میکنند، لذا ما فردا را روز بدون حادثه نامگذاری کردهایم. روزی برای ما ارزشمند است که هیچ حادثه یا سانحهای آن هم با علم و آگاهی در آن رخ ندهد. من تاکید میکنم ما باید به سمت روز بدون حادثه برویم. پورسیدآقایی ضمن اعلام این خبر که تمامی مسیرهای راهآهن در سال 95 به سیستم کنترل اتوماتیک و هوشمند (abc) مجهز میشوند، گفت: اصولا ما در ایران روحیه ریسکپذیری داریم. این موردی است که باید در استخدام و گزینشهای خود به آن توجه کنیم و به دنبال افراد جسور و شجاع نرویم چرا که باید دقت شود که فرهنگ ایمنی یعنی فرهنگ کاهش ریسک. لوکوموتیوران شجاع و جسور اصلا به هیچ عنوان قابل تحمل نیست، این مقوله در سایر مدهای حملونقل نیز وجودارد. در هواپیمایی نیز برای بخش مسافری از خلبان جسور و ریسکپذیر استفاده نمیشود. به گفته پورسیدآقایی تجربه دنیا این است که در مشاغلی که با جان انسان سروکار دارد پرسنل باید آموزش ببینند تا ریسک نکنند. مدیرعامل راهآهن در خصوص حذف تقاطعهای همسطح نیز گفت: این منطق که تمام تقاطعها را حذف و غیر همسطح کنیم، منسوخ است. من فکر میکنم باید تقاطعهای همسطح افزایش بیابند. ماباید در راهآهن با مردم آشتی ایجاد کنیم، مردم روستاهای حواشی خطوط ریلی نیاز دارند از خطوط عبور کنند و ما نمیتوانیم برای آنها ممنوعیت ایجاد کنیم. لذا ماباید در خطوط هم سطح با رعایت کلیه مسایل ایمنی و انتخاب جای مناسب و نصب علایم مناسب و فرهنگسازی مشکلات را حل کنیم. او ادامه داد: میتوانیم در بسیاری از تقاطعها از مقوله هوشمند کردن تقاطع استفاده کنیم. شاید اگر هزینهای که امروز برای غیر همسطح کردن تقاطعها انجام شده، میتوانست با هوشمندسازی، بهرهوری بالاتری بیشتری حاصل کند. البته این بدان معنا نیست که در همه تقاطعها ما ملزم به استفاده از تقاطع همسطح هستیم؛ مثلا در خط راه آهن مشهد-تهران چنین امکانی اصلا وجود ندارد. در پایان پورسیدآقایی با اشاره به اینکه در حالی قراراست در سال 94 به رشد 2 تا 5/2 درصد دست یابیم که رشد ناخالص خارجی در این زمینه بیش از 5/3 درصد است. مدیرعامل راهآهن در تشریح این مساله گفت: اگر تصادفات در کشور از بین رفته بود یعنی اگر هیچ اقدامی را انجام نمیدادیم و فقط ایمنی را رعایت میکردیم، وضعیت کشور از شرایط فعلی بسیار بهتر بود. لذا امیدواریم…
استفاده از روکش های نازک آسفالتی برای بهبود وضعیت ایمنی راه ها
همانطور که مشاهده می شود، بسیاری از راه های کشور نیاز به ترمیم و نگهداری دارند. باید رویکرد استفاده از روکش های معمولی و ضخیم آسفالتی که به صورت سنتی در کشور در حال اجرا هستند تغییر نموده و از فناوری های نه چندان جدیدی که سالیان متمادی در سایر کشورها بکارگرفته شده است، استفاده شود. بهتر است روش های ترمیم و نگهداری مقرون به صرفه و کارا و نه فقط به دلیل بهبود خصوصیات مکانیکی و بلکه به منظور ارتقاء خصوصیات سطحی روسازی برای افزایش سطح ایمنی در نظر گرفته شوند. امروزه، روکش های نازک و بسیار نازک آسفالتی در منابع علمی جدید به عنوان جایگزینی برای روکش های سنتی 50 میلی متری، سیل کت ها و میکروسرفیسنگ ها مطرح شده اند. بسیار واضح است که کاهش ضخامت روکش به کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا می انجامد. از طرف دیگر در تحقیقات جدید روکش های نازک و بسیار نازک آسفالتی در مناطق شهری به عنوان کاهش دهنده سطح آلایندگی صوتی نیز بکار رفته اند. اما تاکید اصلی این مقاله بر موضوع ارتقا سطح ایمنی راه ها با بکارگیری این روکش ها می باشد که در ادامه توضیحاتی در این رابطه ارائه خواهد شد. در اینجا باید روکش یا لایه آسفالتی نازک معرفی شود. هر چند که حداقل ضخامتی در منابع مشخصاً وجود ندارد ولی روکش نازک معمولا ضخامتی کمتر از 38 میلیمتر دارد. از سوی مجمع جهاني راه (پيارك) لایه اسفالتی بسیار نازک دارای ضخامتی معادل 20 تا 25 میلیمتر می باشد. اما کاهش ضخامت فقط راه حل نیست و البته برای بکارگیری این نوع روکش ها باید وضعیت روسازی موجود کاملاً بررسی شود. نیاز به استفاده از مخلوط های آسفالتی دارای دانه بندی باز آنچه که در اروپا به عنوانBBTM یاد می شود و همچنین آسفالت های سنگدانه ای SMA می توانند رویه ای با یک درشت بافت Macrotexture عمیق تر در مقایسه با بتن آسفالتی معمولی با دانه بندی پیوشته ایجاد کنند و نهایتاً به طور چشمگیری مقاومت لغزندگی سطح راه را افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر نفوذ پذیری بیشتر مخلوط ها با دانه بندی باز نسبت به بتن آسفالتی معمولی با دانه بندی پیوسته مانع از جمع شدن رواناب ها در سطح راه شده و از وقوع پدیده هایی مانند هیدروپلنینگ و پاشش آب به سمت خودروی عقبی که به شدت سطح ایمنی ترافیک را کاهش می دهند، جلوگیری خواهد شد. لازم به ذکر است که دوام مخلوط های آسفالتی باز باید با حسایت هر چه بیشتر و بر اساس آیین نامه 234 کنترل شود. هدف اصلی از این مقاله القای این مسئله است که مهندسان مربوطه، مخلوط های متنوع آسفالتی که به سادگی قابل طراحی و اجرا هستند را در ساخت روسازی ها در نظر گرفته و ویژگی های سطحی روسازی را به عنوان معیار مهمی برای انتخاب روش تعمیر و نگهداری راه انتخاب نمایند. از سوی دیگر آزمایش های بسیار ساده برای اندازه گیری میزان مقاومت لغزندگی سطح راه ها از جمله آزمایش پخش ماسهSand Patch باید رواج یابند. همواره لازم است دیدگاه های جامع نگر و نه فقط با اکتفا به…
حقایقی درباره ایمنی حمل و نقل و ترافیک در ایران
شاخص اصلی ارزیابی ایمنی کشورها شاخص کشته به 100 هزار نفر به عنوان شاخص ریسک سلامتی آحاد جامعه ناشی از تصادفات است که هم اکنون در سال 92 به حدود عدد 25 رسیده که حداقل 5 برابر کشورهای موفق دنیا در عرصه ایمنی است. شاخص کشته به 10 هزار وسیله که مدام در ایران کاهش آن مطرح میشود و هم اکنون به حدود 5.7 رسیده در دنیا و مجامع تخصصی ارزشی برای آن قائل نیستند و علت آن است که هر چه خودرو سازان خودرو بیشتری تولید کنند مخرج کسر این شاخص بزرگتر شده و این شاخص عدد کمتری را نشان میدهد لذا این شاخص مناسبی برای ارزیابی ایمنی کشورها نبوده و کشورهایی مثل ایران را با خود فریبی مواجه میسازد. علیرغم کاهشهایی که در تعداد کشتهها طی چند سال گذشته مطرح میشود واقعیت آن است که این کاهشها نسبت به یکی از مرتفعترین قلههای رشد تلفات رانندگی در دنیا صورت پذیرفته و باید پذیرفت که هم اکنون ایران جزو یکی از 10 کشور پر تلفات دنیا در تصادفات ترافیکی محسوب میشود و سالانه قریب به 20 هزار نفر کشته میشوند. حدود 900 هزار نفر در شدتهای مختلف مجروح می شوند و نزدیک به 250 هزار نفر به علت شدت جراحات به پزشکی قانونی مراجعه می کنند و نزدیک به چهار هزارنفر سالانه با معلولیت دائم یا ضایعه نخاعی مادام العمر مواجه می شوند. 2- مشکلات ریشهای ایمنی ترافیک در راههای کشور - عدم حساس بودن اقشار مختلف جامعه از جمله مدیران ذیربط ، کارشناسان،شهرسازان و سازندگان راه و خودرو و حتی پلیس به واژه و ماهیت خطر و انواع مخاطرات به نوعی که مدام بر تعداد مخاطرات یا اضافه می شود و یا به راحتی وجود آنها کتمان می شود. - خطر در موضوعات ترافیکی هنوز تعریف نشده و معیارهای مشخصی ندارد لذا به راحتی از کنار آنها عبور می شود؛ مثلا خطرات در راه چیست؟ خطرات در خودرو چه هستند؟ چون تعریف نشدهاند به راحتی از کنار آنها عبور می شود یا حتی به راحتی ایجاد میشوند. خودرو غیر ایمن را میگوییم ایمن است. در صورتیکه تعریف و معیار درست از ایمنی خودرو هنوز تبیین نشده که بر مبنای آن ارزیابی شود. - سیاستهای ایمنی در کشور بطور روشن وصریح تعیین و ابلاغ نشده است. مثلا بیاد نمی آوریم که مدیر یا مسئولی با صراحت در مجامع یا رسانه ها اعلام کرده باشد که حفظ جان مردم مهمتر از رشد خودرو یا رشد راهها یا افتتاح راه جدید است. متاسفانه بین منافع مادی و ایمنی علیرغم شعارها تاکنون منافع مادی ارجعیت داشته و ایمنی در درجه بعدی اهمیت قرار دارد .حمل و نقل سریع از حمل و نقل ایمن مهمتر تلقی شده و مثال آن روکش راههای روستایی بدون در نظر گرفتن نیازهای ایمنی راهها مثل علایم و گاردریلهای لازم بوده که بهای این غفلتها را مردم بی گناه باجانشان می پردازند. - رشد سریع وسایل نقلیه سواری بدون هرگونه مدیریت صحیح تقاضای سفر به لحاظ ایجاد سیستمهای حمل و نقل عمومی هدایت کننده سفرهای برون شهری به سیستم های جابحایی انبوه که به مراتب ایمنی بالایی نسبت…
چهاردهمین نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان گلستان افتتاح شد
مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان گلستان همزمان با هفته ایمنی روز چهارشنبه 27 آبان در سالن اجتماعات سازمان حفاظت محیط زیست با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان، مدیر کل راه و شهرسازی، شهردار گرگان، و مدیران ارشد استانی و نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین مهندس بخارائی رئیس جمعیت ایمنی راههای کشور و همراهان وی برگزار گردید . همزمان با هفته ایمنی در مورخ 27 آبان 94 چهاردهمین دفتر نمایندگی طرفداران جمعیت ایمنی راهها در استان گلستان افتتاح شد. مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان در مراسم متمرکز گرامیداشت هفته ایمنی که تعداد کثیری از دوستداران ایمنی راههای حضور داشتند ضمن عرض خیر مقدم گفت: درکنار اقدامات دستگاههای متولی در حوزه ایمنی اعم از فرهنگی و زیرساختی حضور فعالان عرصه آموزش و فرهنگ مردم نهاد یکی از اصلی ترین راههای نهادینه کردن فرهنگی ایمنی در بین مردم می باشد. مهدی میقانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان از حضور مهندس بخارایی رئیس هیئت مدیره از فعال شدن دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راههابه عنوان یک تشکل مردم نهاد در استان گلستان خبر داده و گفت: تصادفات فاجعه ای بی صدا و خاموش می باشد که در کشور هر ساعت تقریبا ۲ نفر فوتی و ۳۵ نفر مصدم تحویل جامعه می دهد و این خسارت عظیم اقتصادی و اجتماعی چالشی بس بزرگ فرا روی رشد و توسعه کشور قرار دارد.مهندس میقانی افزود: فقط کافیست بانگاهی ببینیم روزانه چه سرمایه عظیم انسانی از دست می رود، وی تاکید کرد: با یک حساب سرانگشتی و نگاهی به میانگین سن متوفیان حدود ۳۴۰هزار سال عمر سپری نشده از بین می رود و در این میان هزاران نیروی کار مولد از بین می رود، وی همچنین بیان داشت: ما با این پرسش روبرو هستیم که چه باید کرد؟ ایا وقت آن نرسیده که طرحی نو در اندازیم و همتی بایسته از خود نشان بدهیم .مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان درخاتمه افزود: امروز قرار است با افتتاح این جمعیت در سطح استان اتفاقی بیفتد و نهالی کاشته شود که نیاز به همت دارد و قرار شد جمعیت طرفدارن ایمنی راهها کشور در استان با همت همه ایجاد شود .
افتتاح دفتر نمایندگی طرفداران ایمنی راه سیستان وبلوچستان
پانزدهمین دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راهها ی کشور ، با حضورنماینده ولی فقیه دراستان ،مهندس بخارایی رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها، مدیران کل وفرمانده هان پلیس راه در اداره کل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان راه اندازی شد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در این مراسم با تأکید بر پررنگ کردن موضوع ایمنی بیان کرد: امیدوارم همانگونه که امروز دفتر جمعیت طرفدان ایمنی راهها افتتاح شد روزی هم بتوانیم جشن خدمات رسانی به مردم را برپا کنیم.آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: مساله ایمنی پازلی است که از مقوله های مختلف شکل می گیرد تا به معنای واقعی برسد،خودروی ایمن، مکانیک مجرب، راه ایمن ، انسان سالم،رعایت قوانین و مقررات، درمانگاه مجهز در مسیرها برای کاهش آمار تلفات در محورهایی که مسافت های طولانی تا شهرها و مراکز درمانی دارند و خیلی از موارد دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد.عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: امروزه بخش عمده ای از مساله ایمنی راه ها بستگی به حضور و تلاش پلیس و راه و شهرسازی دارد و فرهنگ ترافیک باید به معنای واقعی در خانه ها، خانواده ها، مدارس، دانشگاهها و سایر لایه های اجتماعی راه پیدا کند و همه ما سفیر و مبلغ باشیم که انشاالله آمار تصادف ها کاهش پیدا کند.مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در آغاز این مراسم گزارشی از وضعیت راههای استان ارائه کرد و گفت: 180 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی در قالب 26 پروژه، 310 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راههای روستایی در قالب 10 پروژه، حذف نقاط پرحادثه و رفع موانع دید 11 مقطع، 4 باب احداث راهدارخانه جدید با امکانات و تجهیزات جانبی، 125 کیلومتر در دو طرف آرام سازی شیبهای شیروانی، سه هزار و 30 کیلومتر خط کشی محورهای حوزه استحفاظی، نصب 18 هزار عدد تابلوهای مسیر نما و حفاظ پل، نصب 470 متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و اخباری انجام شده است.مسعود مالکی افزود: هفته ایمنی راه ها فرصت مغتنمی است تا به فاجعه ای که همه روزه بی صدا و خاموش به سراغ مردم می آید و خسارت های عظیم اقتصادی و اجتماعی ببار می آورد و به چالش بزرگی برای کشور تبدیل شده، توجه ویژه ای داشته باشیم. وی با تأکید بر اینکه مساله ایمنی و حمل و نقل باید دغدغه همه مسئولان و آحاد مردم باشد، گفت: سازمان مردم نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه ها به منظور کمک به ارتقای ایمنی و ترافیک راه اندازی شده است.رئیس دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها نیز در این مراسم گفت: هر موضوعی در کشور مسئول و متولی دارد با این حال زمانی که مردم در موضوعاتی که جنبه عمومی پیدا می کند، دخیل شوند راحتتر می توان بر مشکلات پیروز شد همان طور که حضور نیروهای مردمی در دفاع مقدس سبب پیروزی ملت شد.مهندس محمد بخارایی افزود: جمعیت طرفداران ایمنی راهها وظیفه دارد شهروند غیر مطلع را به مطلع تبدیل کند و توقع را از دستگاه های دولتی بالا ببرد و صدای مردمی است که خواهان مردم است.وی با اشاره به اینکه وظایف دستگاه های اجرایی حالت کلیشه ای…