جلسه دهم شورای سیاست گذاری جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای مورخ 4 آبان 1395 برگزار شد

دستور جلسه: جمع بندی و بررسی آمار و مصوبات جلسات قبلی شورای سیاست گذاریخلاصه مذاکرات:در آغاز آقای مهندس بخارایی ضمن تشکر از آقای مهندس آزاد و دوستانی که در این جلسه شرکت کردند اعلام نمودند این دهمین جلسه از جلسات شورای سیاست گذاری است که این بار در انجمن شرکت¬های راهسازی ایران برگزار می¬شود. قرار است روز 26 آذرماه (روز ملی حمل و نقل و رانندگان) این جشنواره برگزار شود و توضیحی مختصر راجع به کارهای انجام گرفته داده شد. تأیید وزیر محترم راه و شهرسازی گرفته شده و پس از بررسی و اهمیت موضوع خود رئیس جمهور و یا معاون اول ایشان در مراسم حضور خواهند یافت. درخواست ملی و یا شعارمحوری ما این است که در ده سال گذشته آمار کشته شدگان از 27000 نفر به 16000 نفر رسیده و انتظار داریم در ده سال بعدی، یعنی طی برنامه¬های ششم و هفتم نیز همین 11000 کاهش را داشته باشیم. اگر سطح توقع بالا نباشد کار انجام نمی¬شود، به فرض اگر دوربین¬های کنترل سرعت در جهت کاهش تلفات مؤثر نباشند هم پلیس، هم کاربر و هم دستگاه اجرایی انتقاد دارند. 23 درصد کشته شدگان موتورسوار هستند که ما به موتورسوار مدیریت نمی¬کنیم که اگر مدیریت شود کاهش جهشی را می¬توانیم انتظار داشته باشیم. مطالبه رانندگان حرفه¬ای این است که ایمنی ارتقاء پیدا کند و جان و مال ما ایمن باشد و می¬تواند مطالبه این جشنواره نیز باشد.

بازدید هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از تین‌نیوز

 اعضای هیئت مدیره انجمن طرفداران ایمنی راه ها، عصر امروز در بازدیدی از پایگاه خبری تین نیوز پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهند بود.     به گزارش تین نیوز، سازمان های مردم نهاد را شاید بتوان در کنار رسانه های آزاد از مهم ترین ارکان در قوام یافتن مدنیت در هر کشوری قلمداد کرد، سازمان هایی که مستقیماً بخشی از ساختار دولت محسوب نمی شوند، اما نقش بسیار مهمی به عنوان واسطه بین فردْفردِ مردم ،اتم های اجتماع، و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می کند.    اولین تعریفی که از سازمان های غیردولتی بین المللی"INGO" ارائه شده است مربوط می شود به قطعنامه ۲۸۸ ECOSOC به تاریخ ۲۷ فوریه، ۱۹۵۰، که در آن این چنین آمده است ،هرگونه سازمان بین المللی که از طریق پیمان و معاهده بین المللی ایجاد نشده است، نقش اساسی سازمان های غیردولتی و دیگر "گروه های اصلی" در توسعه پایدار در ماده ۲۷ دستور کار ۲۱ به رسمیت شناخته شده است، که منجر به توافقات جدید و بازبینی شده برای روابط شورایی بین سازمان ملل و سازمان های مردم نهاد شد.    سازمان های مردم نهاد برای رسیدن به اهداف گوناگونی فعالیت می کنند و معمولاً در جهت پیشبرد اهداف سیاسی یا اجتماعی اعضا درحرکت هستند. به عنوان مثال، به بهبود وضعیت محیط زیست، تشویق گروه ها و مردم به رعایت حقوق بشر، بالا بردن سطح رفاه قشرها محروم و آسیب پذیر یا مطرح ساختن یک برنامه مشترک و دسته جمعی می توان اشاره کرد. تعداد این قبیل سازمان ها بسیار زیاد است و اهداف آن ها طیف وسیعی از موقعیت های سیاسی و فلسفی را در برمی گیرد. حتی می توان آن را بی شک به مدارس خصوصی و سازمان های ورزشی نیز ربط داد.    با توجه به اهمیت بالای این سازمان ها و نقش مهم و تأثیرگذارشان در روابط اجتماعی، توجه به این سازمان ها و انعکاس فعالیت هایشان ازجمله وظایف اصلی هر رسانه متعهدی به شمار می رود.    انجمن طرفداران ایمنی راه ها نیز ازجمله سازمان های مردم نهادی است که تجربه موفقی در حوزه حمل ونقل و ارتقای ایمنی راه ها داشته است و شاید بتوان بخشی از کاهش سوانح و تلفات جاده ای در سال های اخیر را به فعالیت های این سازمان مربوط دانست.    در همین خصوص پایگاه خبری تین نیوز با دعوت از هیئت مدیره انجمن طرفداران ایمنی راه ها در نظر دارد در حد توان به انعکاس فعالیت های این سازمان و توجه کلی به وضعیت سازمان های مردم نهاد؛ رسالت خود را به عنوان یک رسانه به انجام برساند، لذا هیئت مدیره این انجمن به سرپرستی محمد بخارایی عصر امروز از پایگاه خبری تین نیوز بازدید خواهند داشت و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران خواهند بود.

جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزیر با اعضاء هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها

​با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مهندس داود کشاورزیان معاون وزيرو رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس امير امینی معاون اقتصاد حمل و نقل اين وزارتخانه و جمعی از کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و اعضاء هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها جلسه‌ي مشتركي برگزار گردید.به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي دكتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن با اهمیت شمردن فعالیت جمعیت درعرصه‌های مختلف ایمنی راهها و كاهش سوانح رانندگي اظهار داشت : جمعیت کار ملی و اجتماعی و مهمی انجام می‌دهد و اعتقاد من بر این است که هر امری تبدیل به یک مسئله اجتماعی شود قابل حل است و موضوع ایمنی در رانندگي و نظم و انضباط ترافيكي هم باید به یک دغدغه و مسئله اجتماعی تبدیل شود.وی خاطرنشان نمود: دولت وقتی موفق است که با کمک ظرفیت‌های اجتماعی و نهادهای مردمی مسائل مختلف از جمله كاهش سوانح رانندگي را به انجام برساند و 16 هزار کشته در سال یک مسئله ملی است که باید با کمک ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی حل شود.وزير راه و شهرسازي در ادامه پرداختن به عامل انسانی در موضوع ایمنی در سفرها را حائز اهمیت و الویت اول دانسته و تصريح نمود : این کار بهتر است از طریق نهادهای مردمی از جمله جمعيت طرفداران ايمني راهها پيگيري و انجام شود.وي در بخش ديگري از سخنان خود پیشنهاد نمود: جمعیت انتظار ارتقاء استاندارد در همه عوامل مؤثر در ترافیک از قبیل راه، خودرو، نگهداری راه و علائم را از مرحله برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت به صورت جدی از سازمانها و دستگاه‌ها مطالبه کند.وزیر راه و شهرسازی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری دستگاه‌های ذیربط برای هرچه با شکوه برگزار شدن جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای اعلام نمود.بر اساس اين گزارش محمد بخارایی رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها درابتداي اين جلسه گزارشی از عملکرد سنوات اخیر و اقدامات جمعیت را ارائه و به اهمیت عزم ملی در موضوع ایمنی اشاره و تأکید کرد: جمعیت تلاش نموده است با هم افزایی توان کارشناسان در حوزه‌های مختلف ایمنی، فرهنگی، اجتماعی، انساني، حمل‌ونقل شرایط لازم برای هم‌پیمانی و همکاری اقشار مختلف با نهادهای مسئول ایمنی را فراهم نماید و پیشنهاد مي‌گردد کمیسیون ایمنی راهها و وزارت راه و شهرسازی از این زمينه مهیا شده برای همکاری بیشتر در راستای نیل به اهداف ایمنی بهره لازم را ببرد.بخارایی گزارشی از پیشرفت کار جشنواره هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای و مراحل فراخوان و نشست‌های شورای سیاست‌گذاری و هیئت داوران و سایر اقدامات ارائه نمودند.گفتني است دراين جلسه مهندس داود كشاورزي معاون وزير راه و شهرسازي نيز در خصوص برگزاري موثر جشنواره هم‌پيماني رانندگان حرفه‌اي پيشنهاداتي را ارائه نمود.

شورای سیاست گذاری همایش هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای

جلسه شورای سیاست گذاری همایش هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای

کاهش پنجاه درصدی تلفات جاده‌ای ممکن است

جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها عصر دیروز با برگزاری نشستی مطبوعاتی از برگزاری همایش هم‌پیمایی رانندگان حرفه‌ای خبرداد. به گزارش تین‌نیوز، این جلسه که عصر روز سه‌شنبه در محل در کانون اتومبیل‌رانی برگزار شد میزبان‌ اصحاب رسانه، اعضای شورای سیاست‌گذاری انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها و همچنین محمد بخارایی، عضو هیئت مؤسس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه گفتگویی داشتیم با محمد بخارایی، عضو هیئت‌موسس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها؛ هدف از برگزاری این همایش چیست؟ما در پی فراخوان گروه‌های تأثیرگذار ازجمله رانندگان، روحانیون، بانوان و تشکیل گروه‌های پیش‌آهنگ ایمنی بنا داریم از رانندگان حرفه‌ای و شاخص تجلیل کنیم. تصور ما این است که رانندگان حرفه‌ای نقش بسزایی در حمل‌ونقل دارند چراکه عامل اصلی حمل‌ونقل هستند. همچنین خود این رانندگان نیز بسیار تأثیرپذیر هستند چراکه سرمایه اصلی و عمر خود را صرف حمل‌ونقل کرده‌اند. از کمبودها و حوادث حمل‌ونقلی تأثیر می‌پذیرند و همین‌طور می‌توانند تأثیرگذار هم باشند چراکه مدت‌زمان زیادی را در شبکه حمل‌ونقل حضور دارند و می‌توانند الگوی رفتاری بقیه رانندگان باشند. بنابرهمین دلایل تصمیم گرفتیم بیش‌ازپیش به این طیف بپردازیم و از قابلیت‌های اقتصادی و همکاری‌شان استفاده بکنیم.بخارایی افزود: به همین دلیل این نشست را «همایش هم‌پیمایی رانندگان حرفه‌ای» نام‌گذاری کرده‌ایم و در این همایش به ارزش‌های حمل‌ونقلی و اخلاق حرفه‌ای و رفتار ایمن بپردازیم، همچنین قصد داریم به بررسی مسائلی مانند سرمایه‌گذاری و حضور و تجربیات این عزیزان بپردازیم. در این همایش می‌خواهیم با شناسایی و انتخاب شاخص‌هایی از رانندگانی که در حوزه ایمنی رفتاری اسطوره‌ای و ایمن داشته‌اند تجلیل کنیم. همچنین قصد داریم این بزرگواران را به‌عنوان الگو در جمع رانندگان مطرح کنیم. روند برگزاری همایش و جلسات شورای سیاست‌گذاری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟جلسات شورای سیاست‌گذاری این همایش تاکنون با حضور حداکثری مدعوین برگزارشده است، یکی از تدابیری که اعضای شورای سیاست‌گذاری این همایش تاکنون به کار گرفته‌اند این است که جلسات را در دفاتر واحدهای عمومی و نهادهای تخصصی برگزار می‌کنند، آخرین جلسه در دفتر پلیس راهور برگزار شد و قبل از آن در خانه حمل‌ونقل و بیمه و سازمان راهداری تشکیل شد و امروز هم که در کانون اتومبیل‌رانی در خدمت دوستان هستیم. همه‌ی نهادهای مذکور به‌نوعی خود را همراه و حامی این همایش محسوب می‌کنند و خود را مسئول برگزاری این همایش می‌دانند و درواقع این تدبیری بود که اعضای شورای سیاست‌گذاری به خرج دادند. ازجمله تصمیماتی که در این سلسله نشست‌ها گرفته‌شده این است که به حول و قوه الهی این همایش را نهایتاً تا مهرماه برگزار کنیم و مهمانان عالی‌رتبه‌ای را دوستان اسم بردند، از جناب آقای رئیس‌جمهور درخواست شده که به‌عنوان مهمان و سخنران کلیدی در این نشست حضور پیدا کنند، البته زمان و فرصت ایشان بسیار محدود و پیچیده است و انتظار اینکه به‌طور قطعی جواب مثبت بدهند را نداریم اما به‌هرحال اگر معاون اول و یا وزیر راه و شهرسازی دولت هم در این نشست حضور پیدا کنند باعث خوشحالی ما خواهد شد و هم‌زمان دلگرمی‌ای برای رانندگان خواهد بود که بدانند حامی و پشتیبان‌هایی دارند. تصور می‌کنید این همایش تا چه میزان بتواند تأثیرگذاری داشته باشد؟ما در بررسی‌هایی که انجام دادیم به نتیجه بسیار…

هشتمين جلسه شوراي سياست گذاري جشنواره هم پيماني ايمني رانندگان حرفه اي

هشتمين جلسه شوراي سياست گذاري جشنواره هم پيماني ايمني رانندگان حرفه اي در كانون جهانگردي واتومبيلراني برگزار گرديد.

مراسم تودیع و معارفه نماینده جدیدجمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان لرستان

مراسم نماینده جدید جمعیت طرفداران ایمنی راهها ، درتاریخ ششم شهریور ماه سال جاری، در دفتر معاونت عمرانی استانداری ، با حضور محمد اصلانی، معاونت عمرانی استانداری، حسین رحمانی، مدیر کل اداره وحمل ونقل و پایانه ها، طیبه ساکی، امورهماهنگی استانها، جمعیت طرفداران ایمنی راهها، سرهنگ مرتضی چغلوندی، رئیس پلیس راه استان، محمدرضا پوریگانه مدیر اجرائی جمعیت، مهدی حیدری عضو جمعیت،سجاد سعید مقدم عضو جمعیت، فضل الله رشیدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی، دکتر حسینعلی رضائی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان، مجید نصیر زاده، لقمان نادی اداره حمل ونقل، علی رومی پور مشاور آموزش وپرورش ، سیاوش رضائی رئیس اداره ایمنی ترافیک، صحبت الله بزرگ زاده مدیر جدید جمعیت در استان، غلام رضا احمدی پور عضو هئیت اجرائی، مجید شرفی عضو جمعیت برگزار شد.مهندس اصلانی ضمن تشکر وقدر دانی از جمعیت طرفداران ایمنی راهها ، اشاره ای داشتند به اهداف مقدس جمعیت و اظهارداشت: اگر با اهداف جمعیت پیش برویم و نتیجه فعالیت ما درسال کاهش یک کشته باشد به وظیفه خود عمل کرده ایم.زیرا این کار بسیار ارزشمند وشدنی است ، باید اداره کل حمل ونقل و پایانه ها ، اداره راه وشهرسازی و تمامی ادارات دولتی تا زمانی که جمعیت بین مردم خوب شناخته شود، مردم ما تشنه ی بالا رفتن فرهنگ هستند ، اگر الان فرهنگ رانندگی و ترافیک رعایت نمی شود به خاطر این است که ما درست فرهنگ سازی نکرده ایم .مهندس رحمانی ، مدیر کل حمل ونقل وپایانه ها نیز اشاره ای داشتند به فغالیت های که در این یک سال انجام شده و به اهداف جمعیت و اینکه تلاش برای کاهش سوانح رانندگی را امری لازم و ضروری دانستندو ضمن تشکر از مجید نصیر زاده مدیر سابق جمعیت در استان، برای صحبت الله بزرگ زاده نیز آرزوی موفقیت کردند.در پایان نماینده جدید ، آقای صحبت الله بزرگ زاده معرفی شده و حکم ایشان توسط مهندس اصلانی اهداء شد.

دولتی‌ها با فشار بر استاندارد و پلیس فروش خودروهای بی‌کیفیت را ادامه می‌دهند

دولتی‌ها با فشار بر استاندارد و پلیس فروش خودروهای بی‌کیفیت را ادامه می‌دهند/ ثبت نقل و انتقال خودرو در دفترخانه‌ها کار بیهوده‌ای است/ جزییات تازه از نسل جدید دوربین‌های جاده‌ایهربار که کارشناسان و یا پلیس در خصوص ایرادات و مشکلات برخی تولیدات موضع گیری می کنند، لابی های پرقدرت دولتی دست به کار شده و ادامه کار را برای منتقدان سخت می کنند.دولتی‌ها با فشار بر استاندارد و پلیس فروش خودروهای بی‌کیفیت را مجاز می‌کنند/ قطعات چینی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند/ جزییات تازه از نسل جدید دوربین‌های جاده‌ایبه گزارش سرویس جامعه مشرق- آمار تلفات رانندگی در ایران سرسام آور است و به قول یکی از ماموران پلیس راه در یکی از جاده های شمال، "ما به ایام پر از حادثه عادت داریم ..." با اینکه طی یک دهه گذشته، تعداد کشته های حوادث رانندگی کاهشی چشمگیر در کشور داشته و تعداد کشته ها از 27هزار نفر در سال به 17هزار نفر رسیده اما هزینه های پنهان این اتفاق، ضرری نزدیک به 100هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور وارد می کند. حتی برخی آمارها می گوید تعداد خودروهای موجود در ایران و سوئد با هم برابری می کنند، اما تعداد کشته های ما سالیانه 17هزار نفر است و تعداد کشته های جاده های سوئد تنها 380نفر! تولیدات بی کیفیت خودروسازان داخلی، جاده های ناایمن و غیر استاندارد از یک سو و فرهنگ غلط رانندگی در بین ایرانیان همه و همه دست به دست هم داده اند تا هزینه تصادفات در کشور بالا برود. برای بررسی بیشتر دلایل و هزینه های بالای تصادفات در کشور به سراغ رئیس اسبق پلیس راه کشور رفتیم. با سرهنگ دکتر علیرضا اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در خصوص دلایل و پشت پرده های بالا بودن نرخ تصادفات در ایران و کوتاهی برخی دستگاههای اجرایی در کاهش نرخ تصادفات به گفتگو نشستیم. تلخندش آنجا که برایمان گفت پس از سخنرانی های گذشته و امروز خود برای برخی مسئولان و نهادها، آنگاه که با حرارت از لزوم برنامه ریزی و اراده جدی جهت کاهش تلفات انسانی و پایین آوردن تصادف می گفته و پس از پایان نشست، سوالاتی درباره صفر کردن خلافی خودرو و آزاد کردن ماشین از پارکینگ می شنیده، دردآورتر از زمانی بود که از تجارب شخصی اش در خصوص اثرات بی توجهی به بستن کمربند و لایی کشیدن در جاده های تنگ شمال سخن می گفت. *یکی از سوالاتی که ذهن مردم را به خود درگیر کرده، لابی های احتمالی خودروسازان داخلی است که باعث شده با اقتدار، تولید خودروهای بی کیفیت را ادامه دهند و در بازار بی رقیب داخلی فعالیت کنند. آیا به راستی خودروسازان با لابی به فعالیت خود در بازار ادامه می دهند؟ پیش از جواب دادن به این سوال باید به این نکته اشاره کنم که خریدار نباید هنگام خرید خودروی 30میلیون تومانی داخلی، انتظار کیفیت و امنیت یک خودروی 200 میلیون تومانی را داشته باشد اما نکته ای هم در این میان وجود دارد و آنهم، کم کاری خودروسازان و برخی نهادهای دولتی است که کیفیت تولید و جان مردم را…

هفتمين جلسه شوراي سياست گذاري جشنواره هم پيماني رانندگان حرفه اي مورخ ٩٥/٦/٢ در سالن اجتماعات پليس راهور برگزار گرديد.

هفتمين جلسه شوراي سياست گذاري جشنواره هم پيماني رانندگان حرفه اي مورخ ٩٥/٦/٢ در سالن اجتماعات پليس راهور برگزار گرديد.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel