همایش بزرگ هم پیمانی با ایمنی راه ها در استان گیلان

دوشنبه 25 آبان سال 94، در دهه ایمنی ، همایش هم پیمانی ایمنی، در یکی از محله های پر حادثه استان گیلان (روستای بلسبنه) در محوطه مسجد سید اسماعیل، با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان، بخشدارکوچصغهان، مهندس پورتقی، عضو هیئت مدیره و نماینده جمعیت، اصحاب رسانه، دیگر مسولین استان و حضور پر رنگ مردم برگزار شد. مهندس جعفر زاده ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش عنوان کرد: کشور دارای مشکلاتی است که باید در سایه تعامل برطرف شود. وی به ارائه آماری از وضعیت حوادث ترافیکی اشاره کرد وافزود: طبق آمار سازمان جهانی ایمنی ، حوادث سومین عامل مرگ ومیر در دنیاست و هر سال در جهان 2،5 میلیون نفر در حوادث جاده ای کشته و بیش از 50 میلیون نفر مجروح می شوند وی بابیان اینکه برای عبور از بحران تصادف رانندگی به حداقل 20 هزار کیلومتر راه نیاز داریم، یاد آور شد ، باید در کنار دولت اعتبارات لازم و مناسب را به این امر اختصاص دهیم. وی از اختصاص حداقل 30درصد اعتبارات برنامه ششم به حوزه راه و ایمنی خبر داد و یادآور شد، ساختن راه به تنهایی کافی نیست و راه ها باید از ایمنی لازم برخوردار باشند. در این مراسم ناصرآل محمدی، مدیر کل حمل ونقل و پایانه های گیلان نیز ابراز امیدواری کرد وبا برگزاری چنین همایش هایی باز هم مردم را آگاه تر کنیم و کارهای زیاد در بخش فرهنگ ترافیکی انجام دهیم. سازمان مردم نهادی چون جمعیت طرفداران ایمنی راهها در این حوزه می تواند بسیار موثر عمل کند.و همچنین برای کاهش آمار کشته شدگان درجاده ها به کمک و حرکت های مردمی نیاز داریم. ابراهیم گلسرخی ، مدیر دفتر جمعیت طرفداران ایمنی رههای استان گیلان گفت: مبنا و نقطه شروع و برنامه ایمنی پایدار موضوع رفتار انسان است و این مستلزم آن است که کاربران جاده ای به اندازه کافی در رابطه با مشارکت خود در ترافیک مورد آموزش و آگاهی قرارگرفته و به این مسئله حساس شوند. یوسفی، بخشدار کوچصفهان نیز در سخنان خود پیشنهاداتی در خصوص پیشگیری و همچنین کاهش خطر تصادفات جاده ای در بخش کوچصفهان ارائه داد که مورد استقبال مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان گیلان قرار گرفت. در پایان مراسم مسئولین حاضر با نثار گل برمزار جان باختگان حوادث جاده ای که در صحن مسجد محل همایش آرمیده بودند حضور به رساندند.

چهارمین کنفرانس بین المللی سوانح رانندگی و جاده ای

چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای کنفرانس در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد. هدف از برگزاری این کنفرانس سعی در کاستن آمار تأسف بار مقتولین و مجروحین این حوادث بود و نحوه مقابله با قانون‌گریزی و به‌ویژه قانون‌ستیزی بخشی از رانندگان خودروها اعم از سبک و سنگین و موتورسوارانی است که عادت اصلی‌شان خلاف، مقابله و ستیز با قوانین است، حتی اگر به قیمت جانشان تمام شود و طرف مقابل را نگون‌بخت کند.

یادمان قربانیان سوانح رانندگی در تالار ایوان شمس

مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی با حضور وزرای راه و شهرسازی، کار و رفاه اجتماعی ، اعضای کمسیون ایمنی راهها ، دست اندرکاران ایمنی و حمل و نقل ، آسیب دیدگان سوانح ، جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و دانش آموزان پیش آهنگ ایمنی با هدف جلب مشارکت مردم در عزم ملی ایمنی ، امروز در تهران برگزار شد . یکشنبه 24 آبان سال 94 در تالار ایوان شمس تهران، مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی با حضور وزیرراه وشهر سازی ، وزیر تعاون ، معاون وزیر راه وشهر سازی ، جمعی از هنرمندان، مدیران استانی ، دانش آموزان ، دانشجویان، هلال احمر، اورژانس و مردم برگزار شد. آخوندي در همايش گراميداشت يادمان قربانيان سوانح رانندگي مطرح كرد؛ ايجاد حس‌مسئوليت، بزرگترين راهبرد افزايش ايمني شهري در كشور ، اجتماعي‌كردن مشكلات تنها راه حل آنها است وزير راه و شهرسازي با حضور در همايش گراميداشت يادمان قربانيان سوانح رانندگي، اجتماعي كردن مشكلات بويژه در حوزه ايمني راه را تنها راه‌حل رفع آنها دانست و گفت: حس مسئوليت بزرگترين راهبرد افزايش ايمني در سطح كشور به شمار مي‌رود. وزير راه و شهرسازي در ادامه درباره همايش برگزار شده امروز با هدف گراميداشت ياد و خاطره قربانيان سوانح رانندگي در كشور نيز بيان كرد: بحث يادمان قربانيان سوانح رانندگي در ايران و همچنين ساير نقاط جهان مسئله بسيار مهمي به شمار مي‌رود. این روز براي من روز بسيار به يادماندني است چراكه اعتقادم از ابتدا بر همين پايه استوار بود كه مسائل واقعي جامعه بايد ديده شده و براي حل و رفع آن نيز از خود مردم جامعه كمك گرفته شود. ما بايد هر مسئله‌اي را اجتماعي كرده، زيرا تنها با اين روش است كه مشكل حل مي‌شود در غير اين صورت و اداري شدن، آن مسئله بدون شك با شكست روبه‌رو خواهد شد. علی ربیعی در برنامه یادمان قربانیان سوانح رانندگی که به مناسبت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی برگزار شد، گفت: این دهه جهانی با عنوان ایمنی راه‌ها نامگذاری شده که ویژگی این دهه ایمنی کودکان است که باید اقدامات جدی در این خصوص صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه اگر فرزندی دچار سانحه شود، خانواده سال‌های طولانی درگیر آن خواهد بود، افزود: در این سال‌ها که با عنوان وزیر که مدیریت بهزیستی با وزارت کار است، سعی خواهم کرد تا به این مسائل بیشتر بپردازم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هر سانحه سه مرحله دارد که پیش از اتفاق، حین اتفاق و پس از اتفاق را شامل می شود که ما در هر مرحله نیاز به فعالیت‌ها و پیشگیری‌هایی داریم و مرحله سوم که پس از اتفاق است، به حوزه زیر مجموعه وزارت کار بازمی گردد. ربیعی با اشاره به اینکه موضوع بیمه ها، بهزیستی و تضمین‌ها در این وزارتخانه مطرح است، گفت: باید سیاست‌هایی را دنبال کنیم تا افراد قربانی سوانح رانندگی زندگی بهتری را تجربه کنند و از آنجایی که خودم قربانی سوانح رانندگی هستم، تلاش دارم تا به این موضوعات بیشتر بپردازم. رامبد جوان در این همایش فرهنگ‌سازی را اقدامی سخت و در عین حال تأثیرگذار در کاهش تصادفات در کشور دانست و…

خسارت 4 میلیارد و 800 میلیونی به خاطر صحبت با موبایل هنگام رانندگی

خبر واژگونی تریلری که ۶ تا خوردی صفر و آخرین مدل را در یکی از جاده های پر رفت و آمد مرکز ایران یعنی جاده شهر بابک استان کرمان نقش جاده کرده بود خیلی زود پخش شد. خوشبختانه راننده آسیب جدی ندیده بود اما همه آن ماشین های شاسی بلند و خوش آب و رنگی که روی یدک کش ماشین سنگین لم داده بودند تا به مقصد برسند در یک چشم بر هم زدن به یک مشت آهن پاره تبدیل شدند. به گزارش هفت صبح عکس های واژگون شدن لکسوس های یک میلیارد تومانی تند و تند در شبکه های اجتاعی دست به دست می چرخید و مرد مضطربی که داخل یکی از عکس ها ایستاده بود با حسرتی عمیق به ماشین های له شده نگاه می کرد که… حالا ۱۰ روز از وقوع این حادثه گذشته. جاده همان دقایق اولیه باز شد و ماشین های خوش آب و رنگ و له و لورده به پارکینک پلیس راه منتقل شدند. تریلر واژگون شده که به هم خانواده های آخرین مدلش دهن کجی می کرد با جرثقیل به حالت اول برگشت و همه چیز تمام شد. حالا که آب ها از آسیاب افتاده است به سراغ مجتبی ضیایی ۳۵ ساله – راننده همان تریلر – که لقب بدشانس ترین راننده ترانزیتی را این روزها در بین همکارهایش به خود اختصاص داده است رفتیم تا ریز و درشت همه اتفاق های آن روز را از زبان خودش برای مان تعریف کند. هنوز توی شوک ماجرا هستم اولین سوالی که بین مان رد و بدل می شود این است که شماره اش را از کجا به دست آوردیم. بعد هم که خیالش راحت می شود که خبرنگار هستیم و برای شنیدن اصل ماجرا به سراغ خودش رفته ایم، می گوید اصلا حرف روزنامه ها را قبول ندارم. حادثه ساعت ۱۴ و ۱۸ دقیقه اتفاق افتاد، آن وقت همه جا نوشته اند که بر اثر خواب آلودگی ماشین واژگون شده است. آخر آن وقت روز کدام راننده عاقلی پشت فرمان خوابش می برد. سر صبح که نبود. تازه ناهار خورده بودیم و استراحت کرده بودیم. قرارمان این بود که زودتر خودمان را به استراحتگاه برسانیم که خب یکهو این اتفاق افتاد. مجتبی ضیایی ۳۵ ساله است و دیپلم دارد. متاهل است و دوتا بچه دارد. حالا ادامه می دهد: خدا به من رحم کرد هر چند که خیلی خسارت به بارم وارد شد اما خدا یک بار دیگر به من ثابت کرد که آقا مجتبی هوایت را دارم. خیالت راحت. دست خدا درد نکند. اگر کمک حالم نبود من هم راحت مثل آب خوردن زیر بار آن همه آهن پاره له می شدم و داخل آن بیابان هیچ کسی هم به دادم نمی رسید. ماجرا چه بود؟ مجتبی که از بین حرف هایش معلوم است رابطه خوبی با روزنامه ها ندارد و فقط رادیو گوش می دهد، می گوید: ۱۳ سال است راننده ام. ۸ ساله که با ماشین سنگین کار می کنم. ماشین که برای خودم نیست اما راننده خوبی ام که شرکت های حمل و نقل با من قرارداد می بندند و…

نخستین نشست هم اندیشی طرفداران ایمنی راهها در استان گلستان

نخستین نشست هم اندیشی دوست داران و هم پیمانان طرفداران ایمنی راهها در استان گلستان برگزار شده و مقرر شد دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راههادر استان گلستان آغاز به کار نماید.مهدی میقانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان از فعال شدن دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها به عنوان یک تشکل مردم نهاد در استان گلستان خبر داده و گفت: حضور و مشارکت مردم با هدف ارتقاء فرهنگ می تواند علاوه بر ارتقاء ایمنی در خانواده ها نتایج اثربخشی و موثری را به همراه آورد. وي افزود: موضوع ایمنی راهها مختص به نهاد و سازمان خاصی نیست و علاوه بر تعامل بین دستگاههای ذیربط ، همکاری مردم نیز در قالب تشکل ها نیز بسیار مهم بوده و از طریق تغییر نگرش در جامعه و ایجاد حساسیت در جامعه منجر به افزایش دانش ترافیکی بین عموم مردم و کاهش تصادفات و ایمنی راهها خواهد شد.میقانی ادامه داد: این انگیزه در بین دوست داران ایمنی راهها ایجاد شده و با هماهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور دفتر نمایندگی جمعیت در اواخر آبان ماه امسال در استان گلستان رسماً افتتاح خواهد شد.

خوشامدگویی کودکان به آخوندی از جنس ایمنی

جمعی از کودکان به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه ها برای خوشامدگویی به وزیر راه و شهرسازی در سالن افتتاحیه نمایشگاه راه و شهرسازی حضور داشتند. این کودکان با لباس های همرنگ با شعار " بچه ها را از خطراتی که در راه ها در کمین آنان هست، نجات دهید" در پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی در سالن شبستان مصلای تهران حضور داشتند. عباس آخوندی و علی جنتی با حضور در مصلی تهران از پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته بازديد كردند و از نزديك در جريان فعاليت بخش‌هاي مختلف نمايشگاه قرار گرفتند. وزیران راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازدید از غرفه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با سامانه های ارتباطی این سازمان شامل پخش زنده تصاویر دوربین‌های جاده‌ای و سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور قرار گرفتند. همچنین این دو عضو کابینه یازدهم با بازدید از غرفه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت راه و شهرسازی آگاهی یافتند.

دفتراجرائی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در تهران آغاز به کارکرد

با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران، رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ،مدیرعامل جمعیت،اعضاءهیت اجرایی انجمن‌ها و تشکل‌های حمل و نقل، مراسم افتتاحیه رسمی دفتر نمایندگی استان تهران این جمعیت در محل سالن جلسات انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران برگزار شد. در این مراسم که ضمن انتخاب رئیس هیأت اجرایی استان تهران این جمعیت، رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهارداشت: امیدواریم با هم‌اندیشی و همکاری و استفاده از ظرفیت همه کارشناسان، گام‌های موثری در بخش ایمنی راه‌ها متناسب با اهداف عالی جمعیت طرفداران ایمنی‌ راه‌ها برداریم.محمد بخارایی با بیان اینکه ایمنی راه‌ها دغدغه جدی مسئولان در تشکل‌های حمل و نقلی است، گفت: این پایگاه، که در استان تهران برقرار می‌شود در کنار دیگر پایگاه‌ها به عنوان یکی از اجتماعات حمل و نقلی محسوب می‌شود.وی با بیان اینکه خانه اول ایمنی خانه حمل و نقل است، گفت: سال‌های پیش اولین جلسه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها را در خانه حمل و نقل برگزار کردیم زیرا اولین خواهان ایمنی، دست‌اندرکاران حمل و نقل هستند.بخارایی بیان کرد: قطعاً اگر حمل و نقل آسیب‌پذیر داشته باشیم بیشترین ضربه به کسانی وارد می‌شود که در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا بیشترین ارتباط را با این بخش دارند.رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با تاکید بر اینکه توجه به ایمنی راه‌ها واجب کفایی نیست بلکه واجب عینی است، گفت: تا زمانی که حتی یک نفر هم براثر سوانح رانندگی در جاده‌های کشور کشته می‌شود باید جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها دایر باشد.رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به راه‌اندازی رسمی دفتر نمایندگی این تشکل مردم‌نهاد دراستان تهران اشاره کرد و افزود: استان تهران برای دیگر استان‌ها الگو محسوب می‌شود و لزوم پیشگامی در این عرصه ضروری است.بخارایی به برگزاری همایش‌های مختلف ایمنی حمل و نقل توسط جمعیت طرفداران ایمنی‌ راه‌ها اشاره کرد و گفت: در دولت فعلی، بهترین فرصت برای انجام فعالیت‌های مردم‌نهاد فراهم است خصوصاً اینکه دولت توجه خاصی به ایمنی رانندگی دارد.بخارایی با بیان اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها درکمیسیون ایمنی راه‌ها شرکت می کند، گفت: موضوع ایمنی پایدار در دولت مورد توجه خاص قرار دارد.رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با تاکید بر اینکه بسترسازی لازم برای ارتقای ایمنی جاده‌ها هرچه بیشتر فراهم می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم همه امکانات این جمعیت را در اختیار دفتر نمایندگی این تشکل مردم‌نهاد منجمله در تهران قرار دهیم.در پایان این مراسم با رأی هیأت اجرایی، مهدی تیو که ریاست انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران را بر عهده دارد با اکثریت آراء به عنوان رئیس هیأت اجرایی دفاتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان تهران انتخاب شد.

افتتاح دوازدهمین دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان تهران

مراسم مقدماتی جهت افتتاح دفتر نمایندگی جمعیت در استان تهران روز دوشنبه16 شهریور سال جاری با حضور اعضای تشکلهای صنفی حمل ونقل،پیشکسوتان و مدیران استانی برگزار شد. دراین مراسم مهندس شهرکی ضمن خیر مقدم به اهمیت ایمنی و افتتاح دفتر جمعیت در تهران اشاره کرد ، در ادامه فرماندار استان تهران ضمن تقدیر از زحمتکشان حمل ونقل ، ایجاد نهاد مردمی جمعیت را امری ضروری ولازم دانستند و در پایان مهندس بخارایی ریاست هیئت مدیره جمعیت ضمن اشاره به فعالیتهای جمعیت و اهمیت افتتاح دفاتر استانی تاکید کردند که همه ی ما باید در این امر خیر داوطلب بوده وحضور داشته باشیم. ایشان همچنین حضور بیشتر بانوان در این امر را ضروری دانستند وبه حضور موثر بانوان و تاثیر آنها در موفقیت جنگ تحمیلی نیز اشاره کردند. 

شکست سیستم‌های بازدارنده سرعت درغیاب فرهنگ سازی

رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به پیشنهاد نصب سیستم محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه سنگین در کمیسیون ایمنی راه‌ها، گفت: گاهی بدون در نظر گرفتن زمینه، زیرساخت‌ها و ساختار حمل و نقلی ایران، با کپی برداری از اروپا تصمیم‌هایی اتخاذ می‌شود که در ایران قابل اجرا نیست. غلامرضا خادمی زاده تصریح کرد: در اروپا هیچ وقت یک اتوبوس و یک وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی پیمایش چهار هزار کیلومتری ندارد اما در ایران یک اتوبوس از چابهار حرکت می‌کند و بدون وقفه تا تبریز ادامه مسیر می‌دهد. وی ادامه داد: در اروپا این الگوی حمل و نقلی وجود ندارد و معمولا مسافت‌های تا 600 کیلومتر با اتوبوس و حمل و نقل جاده‌ای و مسافت‌های بیش از این میزان با استفاده از قطار و هواپیما انجام می‌شود. خادمی‌زاده با اشاره به اینکه بدون برنامه علمی و عملی و تنها براساس دیدگاه‌ها و ایده‌ها و بدون مقایسه بین زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور با اروپا نمی‌توان تصمیم‌ گرفت، افزود: این مسائل تازگی ندارد و اینگونه تصمیم گیری‌ها توسط اشخاصی که متولی بخش حمل و نقل عمومی یا پلیس راهور بوده‌اند، انجام می‌شود. وی اظهار کرد: هیچ کدام از این طرح‌ها به سرانجام ایده آلی که مقرر بود نرسیده است و حتی استفاده از سامانه جی پی اس، بیش از 30 درصد از انتظاراتی را که مسئولان وقت در نظر داشتند را برآورده نکرد. رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای کشور تاکید کرد: طرح جدید و اجرای سامانه محدودیت سرعت نیز در صورت درنظر نگرفتن مسائل حمل و نقل عمومی کشور، مطمئنا با شکست روبه‌رو می‌شود. وی افزود: جی پی اس بازدارنده بود و تخلف، منجر به اعمال جریمه می‌شد ولی طرح محدودیت جدید، کلا از افزایش سرعت جلوگیری می‌کند اما این مساله نیز امکان پذیر نیست چراکه در ایران هربار یک عامل بازدارنده ایجاد شده، به دلیل نبود نظارت کافی، معمولا فن بدل و راهکاری که بتواند سیستم را از کارایی مناسب بازدارد، ایجاد شده است. خادمی زاده تاکید کرد: قطعا تا فرهنگ‌سازی نکنیم و با استفاده از همکاری علمی و عملی و تجربه تشکل‌هایی که به عنوان نمایندگان قانونی و ماندگار بخش حمل و نقل جاده ای هستند، یک برنامه خوب، جامع و کامل تهیه نکنیم، چنین طرح‌هایی با شکست مواجه خواهند شد. وی ادامه داد: تا فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه انجام نشود، پیشنهاد نصب سیستم محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه سنگین نیز سرنوشتی مانند سرنوشت طرح‌های قبلی خواهد داشت و فقط هزینه زیادی را بر فعالان حمل و نقل یا دولت تحمیل می‌کند. چندی پیش، سید مهدی یدی همدانی، نماینده وزارت کشور در کمیسیون ایمنی راه‌ها از پیشنهادی در این کمیسیون برای نصب سیستم محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه سنگین (اتوبوس و کامیون) خبر داد و گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی که ریاست این کمیسیون را بر عهده دارد قرار شد این پیشنهاد در کارگروهی بررسی و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel