بیانیه و خبر واژگوني اتوبوس و از دست دادن سربازان وطن

در سوگ واژگوني اتوبوس و از دست دادن فرزندان و سربازان این سرزمین در بهترین دورانِ عمرشان  نوبت داغداری این بار به فارس و كرمان رسید. سهل‌انگاری در حفاظت از جان حافظان ميهن، زندگي بيست جوان معصوم را در چشم‌ به‌هم‌زدني ، از آنان ستاند و مسير زندگي چهار برابر اين شمار را، تا مدتي مديد، تغییر داد. جواناني که قرار بود آموزش نظم ببينند و ميهن‌دوستي خود را تقويت كنند، خود در دام بي‌نظمي راننده و كم‌توجهي مسئولين افتادند. گردنه لاي‌ريز ني‌ريز و كيلومتر 65 محور سروستان شيراز، در نيمه ماه مبارك رمضان، واژگونی دو اتوبوس، هر دو خروجي از يك پادگان را به چشم دید. یکبار دیگر، راننده‌اي بي‌مبالات و راننده‌ی ديگري خواب‌آلود، کابوسی را برای يكصد خانواده رقم زدند. خانواده‌هایی که دلبندان خودرا به امانت به دست متولیان نظم و امنيت جامعه سپردند! پدران و مادراني كه نگران دو سال جواني فرزندان خود بودند، حالا همه زندگي جگرگوشه‌هاي خود را از دست رفته مي‌بينند. داغ از دست دادن عزیزترين و پاك‌ترين جوانان وطن، فراتر از آن است که در يك بيانيه مطرح و زخم آن التیام یابد. تکرار سوانح اتوبوس‌ها در كشور، قطعاً منجر به بي‌اعتمادي بيش‌ازپيش به اصل ذاتاً مرجح حمل‌ونقل عمومي گرديده و مالاً به افزايش تمايل مردم به سفر با سواري مي‌انجامد كه خود منجر به افزايش تلفات و جراحات است و .... اين چرخه هولناك را پايان نمي‌يابد. واکنش‌هاي عمومي به این رویداد به‌مانند قبل، احساسی بوده است، به‌جاي آنكه براي سوالات بيستگانه زیر، پاسخ روشنی ارائه شود: آيا نهاد ذيربط، در زمان تردد اتوبوسها، گشتي در محور در حال تردد داشته و آيا بر سرعت اتوبوسها یا تعویض رانندگان نظارت داشته است؟ آیا نهاد ذيربط بر سوابق تخلفات رانندگان، تحلیل یا پیشگیری صورت داده است؟ آيا نهاد ذيربط، اسناد مورد نیاز حمل مسافر توسط اتوبوس و حضور 57 مسافر در اتوبوس 44 نفره و 13 سرنشين مازاد بر ظرفيت و حضور احتمالي چند تبعه خارجي غيرمجاز را، در ايستگاه‌هاي مسير كنترل كرده است؟ آيا نهاد ذيربط كه سالهاست در ارائه دقيق و كامل آمار تحلیلی سوانح رانندگي، عذر و بهانه مي‌آورد،‌ اكنون پاسخگو است؟ آيا نهادهاي نظامي ذيربط، آمار سربازان متوفي و مجروح در اين دو سانحه رانندگي در دو جاده كفي را با آمار متناظر در نبردهاي هولناك منطقه، مقايسه كرده است؟ نهادهاي مديريت امنيت ذيربط، تاكنون انديشيده‌اند كه آیا کشته شدگان سوانح رانندگی در جمهوري اسلامي ايران گرانبار تر است يا دشمن خارجی؟ آيا مراكز تعليم نيروهاي مسلح كه از محافظت جان سربازان، نه در ميدان تير، اردوي نظامي سخت يا آموزشكده دافوس، بلكه در دو جاده كفي بدون هيچ مداخله جوي يا ترافيكي، ناتوان است، مي‌تواند جواناني محافظ مرز و بوم را تحت فرماندهي خود به ایران آینده تحویل دهد؟ آیا سازمان ذيربط، سابقه‌ای از معاینه فنی اتوبوس سانحه‌دیده در اختيار داشته و چقدر اين گزارش، واقعي بوده است؟ آيا سازمان ذيربط، گزارشی از سوابق آزمایش سلامت راننده مربوطه، سوابق رفتاري و اعتياد احتمالي وي، در اختيار داشته است؟ آيا سازمان ذيربط قبلاً امكان نصب محافظ و تقويت علائم در محل سقوط در محورها را‌ نداشته است؟ آيا سازمان…

ماه رمضان

رمضان ،فرصتی آسمانی برای پرهیزگاری اجتماعیماه رمضان، ماه میهمانی خدا، فرصتی است تا همه ی انسان ها غبار از جان و روح برگیرند و صفایی دوباره به خود دهند، روزه، اساس تقوا، تربیت، تغییر و بازنگری در خویشتن خویش و رعایت نظم در رفتارهای اجتماعی و در نهایت دریافت انرژی معنوی برای سپری نمودن بقیه ایام سال به شمار می رود، به عبارتی دیگر در ماه رمضان با استفاده از فرهنگ نجات بخش روزه داری می توان خود و جامعه را تربیت کرد و انتظاراتی عدالت خواهانه در جهت تلطیف فضای عمومی از جامعه ی روزه دار داشت.در قرآن کریم در باب علت روزه داری چنین می خوانیم "ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما مقرر شده چنان که بر پیشینیان شما مقرر شده بود باشد که پرهیزگاری کنید". پرهیزگاری در فرهنگ اسلامی صبوری در برابر خواسته های نا بجا و حد نگاه داشتن حرمت و حریم پروردگار معنا شده، ملکه ئی درونی که در اثر تن دادن به اوامر و نواهی او در انسان پدید می آید. بی تردید پرهیزگاری دارای دو جنبه است، نخست پرهیزگاری فردی و پیدایش ملکه ی تقوا در انسان که مربوط به رابطه ی انسان و خداوند است. دوم پرهیزگاری اجتماعی، یعنی تن دادن به فرامین الهی و خویشتنداری در عرصه و صحنه ی اجتماعی، رعایت حد و حقوق دیگران که اهمیت آن از اهمیت پرهیزگاری فردی کمتر نیست. این نوع پرهیزگاری را می توان نوعی امر به معروف به شمار آورد که زمینه ساز نظم اجتماعی و رعایت حق الناس محسوب می شود. چه آنکه صائم علاوه بر تن سپردن به فرامین الهی، موجب بسط این فرهنگ در جامعه می شود به دیگر سخن امساک و بازایستادن از خوردن و آشامیدن هرچند امری سلبی ست و به قول حقوقدانان ترک فعل است اما در عین حال تاثیر ضمنی خود را بر اجتماع انسانی خواهد گذاشت. بنابراین رفتارهای منجر به پرهیزگاری اجتماعی چنان که گفته شد نیز به نظم اجتماعی که ناشی از امساک اجتماعی مسلمانان است، نوعی هم افزایی ناخوادآگاه و گاه خودآگاه را سبب می شود که بالمال منجر به تقویت رفتارهای اجتماعی و ایجاد نظم در جامعه خو اهد گردید. از جمله بلاهای بارزی که امروزه در جامعه شهری ما به چشم می خورد عدم پرهیزگاری و خویشتن داری در جاده ها و خیابانها و بی توجهی به اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی در معابر شهری و بین شهری است. متاسفانه بکار گیری فرهنگ رانندگی که لازمه ی آن رعایت پرهیزگاری وتقوای اجتماعی، حفظ حریم افراد و توجه به حقوق انسانی و شهروندی است به هیچ وجه در لایه های مختلف جامعه و کشور ما مورد توجه و مداقه قرار نمی گیرد ! برای رعایت حق شهروندی و حقوق فردی و برقراری برخورد های لطیف انسانی و قانون مداری در هر جایگاهی که باشیم لازم است صبور باشیم و تقوای اجتماعی را تمرین کنیم، بدون تمرین نمی شود از مدارا و بردباری در صحنه های اجتماعی بهره ای برد. چه زمانی برای این تمرین بهتر از ماه رمضان؟؟برای تمرین این فضیلت اخلاقی که لازمه ی رعایت فرهنگ ترافیک،…

برگزاری نخستین جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای

دبیر جشنواره هم­پیمانی ایمنی رانندگان حرفه­ای: وجدان عمومی جامعه ما مدیون زحمات قشر ارزشمند رانندگان حرفه­ای است. مسیر پیشرفت و توسعه پس از پیدایش و گسترش اولیه راهها و وسایل نقلیه آغاز و با وظیفه شناسی، وجدان بیدار و مسئولیت پذیری توأم با اراده خدمتگزارانی که به عنوان راننده و راهبر در گرمای سوزان تابستان و سرمای سخت و طاقت فرسای زمستان در مسیر جاده ها و در دامنه دشت­ها و کوه­های سربه فلک کشیده دور از خانه و کاشانه در جاده­هایی که به مسیر امید نور و روشنایی منتهی می­شود، مشغول کار و فعالیت در جهت توسعه و آبادانی کشورعزیزمان می­باشند، ادامه یافته است. اگرچه وجدان عمومی جامعه ما همواره به قشرارزشمند و زحمتکش راننده به لحاظ خدمات صادقانه و زحمات شبانه روزی بدهکار است اما خدمات انجام یافته این راهوران عرصه حمل و نقل بر دیدگان ملت شریف و قدرشناس ما مشهود و نزد خداوند محفوظ است. حمید صفریان رئیس کمیته فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها و دبیر نخستین جشنواره هم­پیمانی ایمنی رانندگان حرفه­ای با بیان این مطالب ضمن اعلام خبر برگزاری این جشنواره گفت: در راستای تجلیل از تلاش­ها و فعالیت­های مؤثر رانندگان حرفه­ای متشکل از رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر (درون شهری و برون شهری) جمعیت طرفداران ایمنی راهها با مشارکت خانه حمل و نقل و دستگاه­های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راهها و همیاری صنوف مختلف حمل و نقل در نظردارد اولین جشنواره هم­پیمانی ایمنی رانندگان حرفه­ای را در مهر ماه 1395 با انتخاب رانندگان برتر برگزار نماید. صفریان افزود: این جشنواره با هدف راهبردی ترویج فرهنگ حمل و نقل ایمن از طریق رانندگان حرفه­ای، توسعه ایمنی پایدار و ارج نهادن به جایگاه رانندگان حرفه­ای و همچنین تقدیر از فعالیت­های آنان برگزار خواهد شد. وی در مورد نحوه برگزاری جشنواره به تشکیل دو جلسه شورای سیاست گذاری اشاره نمود و در مجموع از تشکیل دو کمیته داوری و اجرایی با کارگروه­های مختلف برای شناسایی و انتخاب فعالان برتر ایمنی حمل و نقل خبرداد. فراخوان عمومی شناسایی و انتخاب رانندگان فعال برتر ایمنی با توجه به شاخص­ها و آئین­نامه­­های مصوب به زودی در سطح کشور آغاز خواهد شد. وی افزود در نظر است در حاشیه برگزاری این جشنواره ازتعدادی ازپیشکسوتان رانندگان­حرفه­ای نیز تجلیل به­عمل آید. هرگونه خبر و اطلاع رسانی مربوط به جشنواره از طریق سایت جمعیت طرفداران ایمنی راهها به آدرس www.rsss.ir به اطلاع علاقه­مندان خواهد رسید.  

تشکیل اولین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای

اولین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای در ساعت 3 بعداز ظهر مورخ یازدهم خرداد 1395 در محل دفتر مرکزی جمعیت طرفداران ایمنی راهها و با حضور نمایندگان نهادهای مسئول و مرتبط با جشنواره به شرح زیر تشکیل گردید - جمعیت طرفداران ایمنی راهها- خانه حمل و نقل ( صنوف حمل و نقل جاده ای) – کلیه صنوف و اتحادیه های حمل و نقل درون شهری ( تاکسیرانی – اتوبوس – اتحادیه های حمل و نقل کالا)- کمیسیون ایمنی راهها – وزارت راه و شهرسازی - سازمان راهداری و حمل و نقل جاده¬ای - پلیس راهور ناجا- سازمان شهرداری و دهیاریها - شهرداریها- سازمان مدیریت نظارت بر تاکسیرانی- بیمه – صدا و سیما – رسانه ها- کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بطور خلاصه هدف این جشنواره توسعه و اشاعه فرهنگ ایمنی از طریق رانندگان حرفه¬ای و ارج نهادن به مقام و منزلت رانندگان حرفه¬ای است. مصوبات:1. در این جلسه جناب آقای مهندس بخارائی بعنوان رییس شورای سیاست گذاری و آقای حمید صفریان بعنوان دبیر جشنواره انتخاب گردید.2. مقررشد ساختار شورا دارای کمیته داوران وکمیته اجرائی بوده و عندالزوم هرکدام کارگروه لازم را تشکیل خواهند داد.3. آقای دکتر اسماعیلی بعنوان رئیس کمیته داوران انتخاب شدند.4. زمان برگزاری جشنواره برای مهرماه 1395 تعیین گردید.5. پیش نویس طرح ارائه شده آقای صفریان با اصلاحاتی به تصویب رسید.6. زمانبندی تشکیل جلسات بعدی بطور مستمر هر پانزده روز ، سه شنبه ها تعیین گردید.7. محل برگزاری جلسه آتی: در خانه حمل ونقل تعیین گردید. نقطه نظرها: 1. جناب آقای اولیاء دبیرکل سندیکای بیمه گران:الف : شایسته است درابتدای طرح ، مقدمه ای جهت تبین کلی هدف برگزاری جشنواره درج گردید.ب: در متن پوستر فراخوان جشنواره ، درخواست وپذیرش حامی مالی نیزدرج گردد. 2. جناب سرهنگ وهاب زاده معاون حمل ونقل پلیس راه ناجا:الف : پیشنهاد میشود یک جمله جامع بعنوان هدف آرمانی طرح منظور وسه جمله مندرج در طرح بعنوان راهبردهای هدف اختصاص یابد. 3.جناب آقای مهندس هدایتی ، مدیرکل دفتر ایمنی وترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای:الف : متن پیشنهادی هدف آرمانی را بشرح ذیل بیان نمودند:ترویج حمل ونقل عمومی ایمنبا ارج نهادن به شان رانندگان حرفه ای 4.جناب آقای مومنی ، رئیس هیئت مدیره کانون حمل ونقل مسافر:الف : جهت امکان ارزیابی اصولی ، مقدمتاً لازم است تعریف دقیقی از ویژگی کلمه حرفه ای بودن تهیه تا ملاک ارزیابی رانندگان حرفه ای قرارگیرد.

نشست مدیران ستادی ومدیران استانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در خراسان رضوی

​ اعتقادمان بر این است که پیش قراول اجرای اصل 44 هستیم. جواد وحدتی فرد روز چهارشنبه دردومین نشست مدیران ستادی و استانی جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در مشهد افزود: همه سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل جاده ای توسط بخش خصوصی انجام می گیرد و حاکمیت فقط سیاستگذاری، قانون گذاری و نظارت می کند. وی ادامه داد: خوشبختانه این بخش نمونه عینی و یک الگوی اقتصادی مناسب برای دیگر بخش هاست که می توان از آن بهره گرفت. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی یادآور شد: اما در خصوص اقتصاد مقاومتی این بخش چالش دارد و اقتصاد این بخش دچار خدشه است. وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل ما امروز گران و پرهزینه اداره می شود. در بحث رفتاری نیز با چالش مواجهیم. وحدتی فرد افزود: متاسفانه سوانح رانندگی در این بخش بیداد می کند؛ اگر چه سهم حمل و نقل عمومی جاده ای در تصادفات بسیار پایین است، اما سوانح رانندگی امروز به عنوان یک چالش در کشور مطرح است. وی با بیان این که ناوگان حمل و نقل کشور در بخش های مسافری و باری ناکارآمد است، افزود: مصرف سوخت در این بخش بالاست، درآمد بخش پایین است، سفرهای یک سر خالی داریم. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رانندگان متاسفانه به عنوان بزرگترین و اصلی ترین سرمایه این بخش، بیشترین صدمات را از این نابسامانی می بینند. وی افزود: در شش سال گذشته رفاه نسبی همه مردم ایران ارتقا یافته است، اما چه شده که در زمینه سوانح رانندگی این گونه رشد باشتاب داشته ایم؟ آنچه که محقق شده نشان می دهد که پایانه های زیبا، آزادراه ها، بزرگراه ها و خودروهای آخرین مدل از جنس توسعه نبوده، بلکه رشد بوده است. حتی تعداد کشته های بعضی آزادراه های کشور افزایش یافته است. رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور هم در سخنانی اظهار داشت: امسال را سال "ایمنی و موتورسواران" نام گذاری کردیم. بخارایی افزود: این ایمنی فقط به موتورسواران بازنمی گردد، بلکه موتورسواران نیز باید ایمنی را رعایت کنند تا جان دیگران نیز حفظ شود. وی ادامه داد: متاسفانه 24 درصد قربانیان سوانح رانندگی را موتور سواران و 22 درصد را عابران پیاده تشکیل می دهند. رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور تصریح کرد: این پذیرفته نیست که موتورسواری کلاه ایمنی خود را روی دسته موتور گذاشته و بدون استفاده از آن در سطح شهر و مقابل چشم پلیس تردد کند و به این کار او توجهی نشود. وی افزود: یکی دیگر از برنامه های امسال این جمعیت، هم پیمانی رانندگان حرفه ای است. این رانندگان آسیب پذیرترین رانندگان هستند، زیرا حداقل روزانه 10 ساعت کار می کنند. بخارایی ادامه داد: امسال قرار است از رانندگان حرفه ای برتر تقدیر کنیم. رئیس پلیس راه استان نیز در این نشست گفت: واژگونی ها، 40 درصد حوادث رانندگی را تشکیل می دهند که از نظر فنی علل مختلفی دارد؛ اما دو علت مهم واژگونی ها "خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو" و "استفاده از تلفن همراه" است. سرهنگ…

دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راههای در استان سمنان افتتاح گردید

محمد بخارایی در مراسم افتتاح دفتر جمعیت طرفداران ایمن راه های استان سمنان که صبح چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 برگزار شد، اظهار کرد: امنیت مهم ترین امانتی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد چرا که این مطلب اساسی به نجات و حفظ جان انسان باز می گردد.دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان با حضور جناب مهندس بخارایی ریاست هیات مدیره دفتر جمعیت طرفداران ایمنی کشور و اعضای هیات مدیره این جمعیت ، مدیران کل دستگاههای اجرایی ، معاونین و مدیران کل محترم استانداری ، انجمن های صنفی حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر و قشرهای مختلف مردم ، افتتاح گردید . در ادامه مهندس بخارایی رئیس جمعیت طرفداران ایمنی کشور منشور فعالیتهای این جمعیت را برای حاضران در مراسم تبیین نمود . در ادامه مهندس وکیلی معاون امور عمرانی استاندارضمن بیان مطالبی پیرامون وضعیت ایمنی در استان تلاش همه دست اندرکاران را برای کاهش تلفات جاده ای خواستار شد. در ادامه با عنایت به برگزاری اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین در دیماه سال 1394 تفاهم نامه مشترکی فیمابین اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان ، جمعیت طرفداران ایمنی راه و پژوهشکده حمل و نقل پیرامون در راستاي پیگیری راهکارها و مصوبات مطرح شده در قطعنامه نشست مذکور و آغاز همكاري های مشترك جهت استفاده مطلوب از توانايي و ظرفيت های علمي ـ پژوهشي طرفین و رفع چالشهای موجود در فرآیندهای کاری و ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای منعقد گردید . در پایان مراسم یادبود افتتاح دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راه به امضاء شرکت کنندگان رسیدخوشبختانه در بخش کاهش تلفات جاده ای آمار خوبی را شاهد بودیم به گونه ای که میزان تلفات جاده ای در سال ۹۳ از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته رسید در این بین و در اثر به وقوع پیوستن حوادث ۳۰۰ هزار نفر نیز مجروح شدند که ۳۰ درصد این مجروحان معلول و یا کار افتاده شدند.وی با بیان اینکه باید به نحوی مبحث مهم ایمنی راه ها به یک امر حیاتی و فریضه بین عموم مردم تلقی شود، خاطرنشان کرد: توجه به بخش حمل و نقل و تامین امنیت این حوزه، توسعه اقتصاد و بهبود شرایط اقتصادی جامعه را به همراه دارد.بخارایی با تاکید بر اینکه تدبیر سازمان راهداری و برخی دانشگاه های مطرح کشور بر این بود که همانند سایر کشورهای جهان روانشناسی حمل و نقل به منظور شناسایی و معاینه راننندگان پر خطر در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید به این نکته اذعان داشت که جامعه بیمار است از این رو باید فرهنگ سازی در جوامع مختلف نهادینه شود. رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور با تاکید بر اینکه به طور حتم ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی است و تحقق این مطلب اساسی به همکاری و تلاش همگانی نیاز دارد، تصریح کرد: هفدهمین دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان البرز افتتاح شد که این اقدام نوید بخش اتفاقات خوبی در این منطقه است.۲۳ درصد کشته شدگان در حوادث جاده‌ای عابران پیاده هستندوی با…

خواب این افراد تنها یک تعبیر دارد- فاجعه !

صبح امروز، نماینده منتخب مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس دهم در یک سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفت؛ در تصادفی که پلیس علت آن را بی‌توجهی راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرده است. به گزارش «تابناک»، از جمله خطرناک‌ترین باورهای رانندگان ایرانی، نه اعتماد به نوع رانندگی و به اصطلاح «دست‌ به فرمانشان»، که اعتقاد به تواناییشان در باز نگه داشتن پلک‌ها بازمی‌گردد؛ باوری که موجب شده در بیش از نیمی از تصادفات جاده‌ای در کشورمان، خواب آلودگی دیده شود و سهم بسیاری از سوانح جرحی و فوتی در راه‌های کشورمان، واژگونی خودرو‌ها باشد.البته خواب آلودگی همیشه به واژگونی منجر نمی‌شود و در بسیاری از حادثه‌های ناشی از انحراف خودرو‌ها نیز سهم بارزی ایفا می‌کند؛ مثل آن رویداد شومی که در آزادراه تهران قم به وقوع پیوست و انحراف اتوبوس مملو از مسافر از مسیر و عبورش از گارد ریل میانه راه، به خلق یکی از سوزناک‌ترین حوادث رانندگی در کشورمان و حتی جهان منجر شد. این در حالی است که آمار و ارقام حکایت از آن دارند که واژگونی خودرو‌ها، سهم بسیار بزرگی در تلفات و تصادفات جرحی جاده‌ای در کشورمان دارند و خواب آلودگی نقش انکارناشدنی در اغلب این تصادفات منجر به واژگونی ایفا می‌کند؛ مثل رویدادی که ساعاتی پیش در آزادراه قزوین ـ زنجان به وقوع پیوست و موجب شد، کرسی نمایندگی مراغه و عجب شیر در مجلس دهم تا برگزاری انتخابات میان دوره، خالی بماند. رویدادی شوم که ظاهرا ناشی از غیر قابل تحمل بودن وزن پلک راننده حاصل آمده است. وزنی بسیار اندک که آمار و ارقام ثابت کرده، بسیاری توان مقابله با آن را ندارند؛ اما متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته و هنوز بسیاری مان بر این باوریم که «من می‌توانم جلوی خوابیدنم را هنگام رانندگی بگیرم»! باوری که‌ گاه تلاش می‌کنیم برای محقق کردنش، صدای موسیقی را زیاد و چای و نسکافه میل کنیم، آدامس بجویم، تنقلات مصرف کنیم و حتی شیشه خودرو را پایین بکشیم و با تنفس هوای تازه به آن دست یافت؛ اما برای خیلی‌هایمان به کوتاه شدن دست از جهان منجر می‌شود. همه این‌ها در حالی است که می‌دانیم خوابیدن جایگزینی ندارد و عواقب هیچ دیر رسیدنی بیشتر از نرسیدن و چشمان اشک بار نزدیکان، اقوام و دوستان نیست. بماند که بسیاری از تصادفات به کوچ ابدی هم منجر نمی‌شوند و نقص عضو، آسیب‌های نجاعی و... روی دیگر تصادفات هستند که به آماری مانند «بیشترین جان باختگان حوادث جاده‌ای در جهان» راه نمی‌یابند. رویدادهای تلخی که حتی زمان وقوعشان را نیز می‌توان حدس زد و برای گریز از آن‌ها برنامه ریخت اما همچنان بارها در جاده‌های کشورمان در حال وقوع هستند تا ثابت شود که نگران وقوعشان نبوده و نیستیم و چه تلخ است که می‌دانیم هیچ قانونی برای مقید کردنمان به رعایت این اصول ایمنی نمی‌توان به تصویب رساند؛ چه وضع کننده قانون و نماینده مجلس باشیم و چه شهروندی که بستن کمربند ایمنی را هم مشروط به حضور پلیس می‌دانیم!این‌ها تنها بخش کوچکی از حوادثی هستند که در اثر واژگونی خودرو‌ها در ماه جاری، اردیبهشت ماه در جاده‌های کشورمان…

نشست اعضاي هیئت مدیره با اساتید حوزه حمل‌ونقل و ترافیک

روزدوشنبه ، 13 اردیبهشت ماه دردفترانجمن شرکت های راهسازی جلسه ای مشترک بین اعضای هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها و اساتید حوزه حمل ونقل برگزار شد. در این جلسه بعد از خیر مقدم توسط محمد بخارائی ، رئیس هئیت مدیره جمعیت، موضوع انتخاب فعال برترایمنی ، فیلم وارائه طرح در مورد موتورسواران و آموزش ایمنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ازجمله موضوعاتی که مورد بحث وبررسی قرار گرفت، پروتكل سلامت رانندگان در كشور( معاينه رانندگان) فيزيكي و رواني، داشتن برنامه مشترك عملياتي برای زنان اسيب ديده با همکاری سمنها جهت هم افزايي،بحث شبكه سمن هاي تهران-عضويت در سمن هاي تهران ، اقتصاد نا كارامد وتاثير آن در رفتارهاي ترافيكي وايمني واعمال جدي قانون و بازدارندگي،حضور وايجاد فراكسيون ايمني در مجلس ،كنترل موثر پليس و افزایش هزينه تخلف جهت بازدارندگي و بالا بردن سطح فرهنگ، وسياست گذاري درست، عدم استفاده مطلوب از نيروهاي متخصص ارزشي، نبود ارزش انساني در جامعه ونبود سياستگذاري كلان و آگاه سازي مسئولين و حساس سازي مردم، بالا بردن هزينه استفاده از موتور، بسترسازي ، وجود امارهاي غير قابل اعتماد، عدم رعايت قوانين توسط مجريان قانون ومردم ، تحقيقات علمي، داشتن ليدر جنسي ، حساس كردن و اگاهي مردم كه با همکاری مسئولين انجام شود چون نيازمند هزينه ميباشد. دراین جلسه، آقایان، علیخانی، افشار، صادق نیت، رئوفی، نصیری، گل پاگون،شیرازیان، کمال شعار،خاکساری، پورتقی، احدی، حاجی آقالو، صفارزاده، بهره دار،رزاق منش، بخارائی، آزاد، شریعت، فهندژسعدی، نفیسی، شاهی وخانم مرضیه صدیقی حضور داشتند.

حضور جمعیت طرفداران ایمنی راهها در جشنواره مسیر ایمن

جشنواره مسیر ایمن در راستای فرهنگ سازی قوانین ترافیکی در بین کودکان و نوجوانان در بوستان آموزش ترافیک منطقه 20 برگزار شد. با مشارکت معاونت حمل ونقل وترافیک و امور اجتماعی فرهنگی منطقه 20 جشنواره مسیر ایمن ( ویژه خط سفید- آسمان آبی، زمین پاک) از 12 تا 14 اردیبهشت در بوستان آموزش ترافیک برگزار می شود. در این جشنواره اداره آموزش شهروندی،جمعیت طرفداران ایمنی راهها، شرکت کنترل ترافیک، حمل ونقل پاک،معاونت آموزش سازمان حمل ونقل وترافیک، پلیس راهور، سرای محلات ، اداره بازیافت و... حضور فعال داشتند.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel