اولین میزگرد گروه تخصصی ارتباطات و حمل و نقل

گروه تخصصی ارتباطات و حمل ونقل مفتخر است که نخستین برنامه خودرا با حضور فرهیختگان و اندیشمندان گرامی با موضوع روز ملی ایمنی و حمل ونقل برگزار نماید.  

دومين مجمع عمومي جمعيت طرفداران ايمني راهها برگزار شد

دومين مجمع عمومي جمعيت طرفداران ايمني راهها، كه بر طبق بند 14 اساسنامه اين جمعيت، يك سال در ميان تشكيل مي‌گردد، عصر سه‌شنبه هفدهم اسفندماه، از ساعت 16 الي 18 ، پيرو اطلاع‌رساني‌هاي رسمي و دعوتنامه‌هاي ارسالي، در مجتمع فرهنگي لاله، برگزار شد.در اين همايش، كه با شركت جناب آقایان خرم و رحمتي، وزراي محترم پيشين راه‌وترابري، سردار محمدحسين حميدي، فرمانده پليس راه كشور، آقاي مهندس آدم‌نژاد معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، جناب آقايان اسماعيلي و هاشمي، روساي محترم پيشين پليس راه و راهور، شماري از مديران استاني جمعيت، صاحبنظران، علما ، نماينده وزارت كشور و ديگر اعضاي جمعيت تشكيل گرديد، پس از قرائت قران و سرود ملي، جناب آقاي مهندس محمد بخارايي، رياست هيات مديره جمعيت، پس از ذكر خلاصه‌اي از تاريخچه شكل‌گيري جمعيت، بدواً گزارشي از فعاليت و عملكرد دو ساله اخير ارائه دادند كه از آن جمله به ذكر تثبيت و تقويت تارنماي فارسي و انگليسي جمعيت،‌ برگزاري منظم جلسات هيئت مديره و اتخاذ تصميمات لازم،‌ افتتاح 18 دفتر نمايندگي استاني، پيگيري افتتاح 7 دفتر نمايندگي جديد، برگزاري نشست مشترك، تداوم عضويت و شكل‌گيري پرونده‌هاي عضويت اعضا، برگزاری نشستهای رسانه‌ای و شرکت در برنامه‌های رادیوتلویزیونی،‌ توزيع گسترده نشريات و محتواي آموزشي با همكاري نهادهاي ذيربط از جمله كتابهاي آموزش ايمني راهها به روش اينفوگرافيك، تجارب موفق ايمني در جهان، راهكارهاي ايمني تردد كودكان، الگوبرداري ايمني تردد سوئد و هلند،‌ برنامه جهاني دهه اقدام براي ارتقاي ايمني راهها، سير تحول سيستم مديريت ايمني راه در جهان ارائه دادند.اقاي مهندس بخارايي در ادامه سخنانشان به جنبه‌هاي برجسته ديگري از فعاليت جمعيت پرداخت، از جمله فعاليت گسترده واثرگذار در فضاي مجازي از طريق كانال تلگرام در ستاد و استانها،‌ حضور گسترده در شبكه‌هاي اجتماعي، استفاده از تبليغات محيطي، انتشار منظم پيامكهاي ايمني عمومي و به مخاطبين خاص، حضور فعال در نمايشگاههاي مرتبط، ساخت سرود، طراحي پوسترهاي گوناگون، انتشارات مقالات علمي‌وتخصصي ايمني، عضويت در اتحادیه بين‌المللي سمن‌هاي ايمني جاده‌اي، برگزاري همايش سراسري هم‌پيماني ايمني بانوان در سالن همايشهاي صداوسيما، ‌برگزاری همایش سراسری هم‌پیمانی ایمنی علمادر سالن همایشهای كتابخانه ملي، برگزاری همایش هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای و انتخاب رانندگان برتر، برگزاري همايش يادمان قربانيان سوانح رانندگي، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اساتید و متخصصان،‌ مشاركت در جلسات كارگروه ايمني حمل‌ونقل، خانه حمل‌ونقل، كارگروه فرهنگي كميسيون ايمني راهها،‌ جلسات مشورتي وزارت بهداشت، جلسات سفرهاي نوروزي، جلسات فرهنگي شهرداري، ستاد اقامه نماز جمعه، قوه قضاييه و همكاري با رياست فدراسيون بين‌المللي اتوموبيلراني.اقاي بخارايي در ادامه سخنان خود، با ابراز تاسف از عدم رعايت ابتدايي‌ترين اصول ايمني نزد افراد شاخص و سرشناس در جامعه، مثالهايي از وقوع سانحه رانندگي براي وزرا، نمايندگان مجلس، استانداران،‌ ورزشكاران، هنرپيشگان و امثالهم پرداختند كه تاثير منفي عميقي در جامعه كه اين افراد را الگو قرار داده‌اند، برجاي مي‌گذارد.اقاي بخارايي سپس از تني چند از ميهمانان دعوت نمودند كه براي ايراد سخنراني در باب هم‌انديشي ايمني حمل‌ونقل، به تريبون آيند. در اين ميان، جناب سردار حميدي، فرمانده محترم پليس راه، با اشاره به کاهش ۴ درصدی تلفات رانندگی در سال ۹۵ به رغم افزايش 5 درصدي تردد به ششمین سال کاهش پیاپی تلفات رانندگی اشاره داشت. سپس با اشاره به…

اطلاعیه

بسمه تعالی حضرت آیت الله  جنتی دبیر محترم شورای نگهبان باسلام احتراماً همانطور که استحضار دارند تلفات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی در کشور از جمله تعداد کثیر کشته ها ، مجروحین و معلولین و همچنین توسعه فقر وتنگدستی بازماندگان از قربانیان سوانح  بعنوان یکی از بزرگترین معضلات و دغدغه های اجتماعی میباشد که لازم است با برنامه ریزی دقیق وتعیین اهداف شفاف و قابل کنترل نسبت به مهار آن اقدام نمود . از طرفی به قرار اطلاع واصله متاسفانه در برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی مصوب مجلس شورای اسلامی که جهت بررسی وتصویب نهائی به آن شورای محترم تقدیم شده است  علیرغم اینکه در برنامه های قبلی واز جمله بخش حمل ونقل برنامه پنجم توسعه کاهش 10 درصد تعداد کشته در هرسال برنامه نسبت به سال  قبل آن هدف گذاری شده بود کاهش 31 درصد شاخص تعداد کشته به ازاء ده هزار خودرو در طی برنامه پیش بینی گردیده  واین در شرایطی است کشور با افزایش شدید وانفجاری تعداد خودرو مواجه است و بدیهی است حتی بدون هیچ اقدامی وبه لحاظ بزرگ شدن مخرج کسر ( یعنی تعداد خودرو) به آمار کاهش صوری وغیر واقعی ایمنی دست خواهیم یافت. لذا اکنون که در مرحله افزایش شدید خودرو قرار داریم استفاده از چنین شاخص های غیر استاندارد وغیر قابل قبول و مقایسه در سطح جهانی ودر برنامه های توسعه جمهوری اسلامی ایران ، پنهان کردن واقعیت وضع ایمنی جاده ای و لطمات و صدمات جدی آن در چند سال آینده خواهد بود. لذا این جمعیت که خود را یاور دولت اسلامی و مدافع حقوق شهروندان ایرانی میداند درخواست دارد با تغییر شاخص و استفاده  از شاخص کشته به ازاء جمعیت مانند تمامی برنامه های توسعه قبلی نسبت به رفع این مشکل اساسی در بخش ایمنی حمل ونقل برنامه ششم توسعه کشور اقدام شود تا انشاالله شاهد ارتقاء کمی وکیفی ایمنی تردد در شبکه های حمل ونقل شهری وبرون شهری باشیم.

اطلاعیه

بسمه تعالی حضرت آیت الله  جنتی دبیر محترم شورای نگهبان باسلام احتراماً همانطور که استحضار دارند تلفات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی در کشور از جمله تعداد کثیر کشته ها ، مجروحین و معلولین و همچنین توسعه فقر وتنگدستی بازماندگان از قربانیان سوانح  بعنوان یکی از بزرگترین معضلات و دغدغه های اجتماعی میباشد که لازم است با برنامه ریزی دقیق وتعیین اهداف شفاف و قابل کنترل نسبت به مهار آن اقدام نمود . از طرفی به قرار اطلاع واصله متاسفانه در برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی مصوب مجلس شورای اسلامی که جهت بررسی وتصویب نهائی به آن شورای محترم تقدیم شده است  علیرغم اینکه در برنامه های قبلی واز جمله بخش حمل ونقل برنامه پنجم توسعه کاهش 10 درصد تعداد کشته در هرسال برنامه نسبت به سال  قبل آن هدف گذاری شده بود کاهش 31 درصد شاخص تعداد کشته به ازاء ده هزار خودرو در طی برنامه پیش بینی گردیده  واین در شرایطی است کشور با افزایش شدید وانفجاری تعداد خودرو مواجه است و بدیهی است حتی بدون هیچ اقدامی وبه لحاظ بزرگ شدن مخرج کسر ( یعنی تعداد خودرو) به آمار کاهش صوری وغیر واقعی ایمنی دست خواهیم یافت. لذا اکنون که در مرحله افزایش شدید خودرو قرار داریم استفاده از چنین شاخص های غیر استاندارد وغیر قابل قبول و مقایسه در سطح جهانی ودر برنامه های توسعه جمهوری اسلامی ایران ، پنهان کردن واقعیت وضع ایمنی جاده ای و لطمات و صدمات جدی آن در چند سال آینده خواهد بود. لذا این جمعیت که خود را یاور دولت اسلامی و مدافع حقوق شهروندان ایرانی میداند درخواست دارد با تغییر شاخص و استفاده  از شاخص کشته به ازاء جمعیت مانند تمامی برنامه های توسعه قبلی نسبت به رفع این مشکل اساسی در بخش ایمنی حمل ونقل برنامه ششم توسعه کشور اقدام شود تا انشاالله شاهد ارتقاء کمی وکیفی ایمنی تردد در شبکه های حمل ونقل شهری وبرون شهری باشیم.

بیانیه جمعیت طرفداران ایمنی راهها به مناسبت شهادت زنده‌ياد مهندس محمدعلي طلوعي‌مقدم

انالله  و انااليه راجعون  ديگر بار، ملت ايران در مصيبت جانباختن امنيت‌سازي سختكوش، به سوگ نشست. بالاخص جامعه حمل‌ونقل و راهداري ايران، در حسرت ممارست‌، سختكوشي، شب‌بیداری و صبوري بزرگ‌مردی است که مراقبت از راهها و مسافران را بر آسودن مقدم داشت. شادروان مهندس محمدعلي طلوعي‌مقدم، كه در چنان وضعيتي وخيم بي‌هراس از گرفتار شدن، به‌سان فرشته‌اي نجات‌بخش در سرمای استخوانسوز با شجاعت شخصاً به ياري در راه‌ماندگان رفت تا امید را بر دل سرنشینانی که دلهره در آنها رخنه کرده، بنشانند، خود بر اثر سقوط بهمن در محور هراز، جان به جان‌آفرين تسليم كرد. بلاترديد، ارزش معنوی مجاهدت اين بزرگمرد راهدار، در ردیف طبیبان متعهد، پرستاران عاشق و سربازان جان‌برکف، قرار می‌گیرد. تا به امروز، جوهره فعالیت این پاسداران خط‌مقدم جاده‌ها، مظلوم مانده و برماست که نگذاریم، بيش از این، مغفول بماند؛ هرچند، تنها پروردگار یکتاست که می‌تواند اجری درخور به این عزیزان، اعطا نماید.  آيا هنگامي كه با ترددی مطمئن با خاطری آسوده، در تمامی اوقات، با اطمينان به مقصد مي‌رسيم، به ارزش خدمت‌رسانی به‌موقع چنين راهداراني دلیر و مخلص در حفظ مهمترین زیرساخت توسعه کشور، فكرمي‌كنيم كه در گردنه‌ها، ارتفاعات و محورهای یخ‌زده، دور از خانه و خانواده، تمام عشق خود را به‌پای مسافرین، ایثار کرده‌اند؟ جمعیت طرفداران ایمنی راهها با عرض نهايت تسليت به راهداران شريف در سراسر كشور و خانواده داغدار ايشان و همكاران آن مرحوم در استان تهران، از پروردگار يكتا، علو درجات و مقام شهادت را براي اين فقيد عزيز و شكيبايي و طول عمر را براي بازماندگان مسئلت مینماید. www.rsss.ir

بیانیه جمعیت طرفداران ایمنی راهها به‌مناسبت فاجعه آتش‌سوزي و فروريزي ساختمان پلاسكو

فاجعه فروريزي ساختمان پلاسكو، نماد نيم‌قرن تهران پيشرو، كه منجر به درگذشت جمعي از فداكارترين آتش‌‌نشانان، كسبه شريف و ديگر هموطنان عزيزمان و خسارت مالي عظيم چند صد ميلياردتوماني گرديد، كشور را در شوك فروبرده و پايتخت‌نشينان را به سوگ نشانده است.فروشندگان و توليد‌كنندگاني كه دقيقاً در سومين سالگرد فاجعه آتش‌سوزي قبلي در همين خيابان جمهوري، با شور و شوق مهياي فرارسيدن شب عيد بودند، به طرفه‌العيني مصيبت‌ديده از تباه‌شدن ماحصل يك عمر كوشش و همه سرمايه خود هستند. شهرونداني كه نان‌آوران خود را با شوق فرارسيدن تعطيلات آخر هفته، با كوله‌باري از اميد روانه محل كار نيمروزي كردند، اكنون در حيرت مشاهده پيكر بي‌جان عزيزان بي‌گناه خود هستند. آتش‌نشان متعصب براي نجات فروشگاه‌داراني از جان خود گذشتند كه بارها به هشدارهاي آنان در رعايت بديهي‌ترين اصول ايمني، بي‌توجهي كرده بودند. فاجعه پلاسکو كه بارزترين مثال از فراگیر شدن حادثه‌ای كانوني به يك تراژدي تمام‌منطقه‌ای است، بار ديگر و به دردناك‌ترين و واضح‌ترين شكل، از يك سو بر جديت مقامات دولت، شهرداران و استانداران بر شكل‌گيري كانونهاي لجستيكي در حاشيه كلان‌شهرها و جابه‌جايي انبارهای غیراستاندارد داخل شهر به آنها، از ديگر سو به اهميت نگهداري و نوسازي مستمر اماكن و تاسيسات و پيگيري ولو قهرآميز تجهيز آنها به امكانات ايمني و در نهايت بر اهميت اولويت‌بندي بودجه‌بندي براي دستگاه‌هايي از قبيل آتش‌نشاني نسبت به انبوه بودجه‌گيرندگان تقريباً بلااثر در كشور و شهرداري، تاكيد دارد. بديهي است چنانچه اقدامي درخور در اين خصوص براي وضعيتهاي مشابه صورت نپذيرد، مصيبتهاي ديگري، عظيم‌تر از فاجعه پلاسكو در كمين است. جمعیت طرفداران ايمني راهها، با تسليت اين مصيبت ملي، به احترام آتش‌نشانان فقيدي که پنجشنبه شب، الي‌الابد از بوسيدن روی ماه کودکانشان محروم شدند، منتهای سپاسگزاري را از فعاليتهاي طاقت‌فرساي امدادگران از جان‌گذشته، افسران و تكاوران سختكوش پليس و ارتش و ديگر تلاشگران در صحنه تقدیم نموده و یکایک ملت بزرگ ايران، بالاخص اعضای خود را، به ایفای نقشی سازنده در حمایت از مصيبت‌ديدگان، فراخواند تا آلام بازماندگان، اندكي تسكين يافته و با درس‌گيري از پنجشنبه سياه تهران، تدابيري انديشيده شود تا در آينده جان و مال هموطنان عزیز در برابر رخدادهاي آتی، به‌شكلي مطمئن‌تر امنيت داشته باشد.

​لزوم هم‌افزایی همه نهادها در برگزاری جشنواره بعدی هم‌پیمانی رانندگان

جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای با موضوع جمع‌بندی برگزاری جشنواره هم‌‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای در محل دفتر انجمن شركت‌های راهسازی برگزار شد.   در این نشست که مسئولین و مدیران دست‌اندرکار این همایش حضور داشتند، حضار به ارائه نقطه نظرات و ارزیابی‌های خود در خصوص چگونگی برگزاری همایش پرداختند.   در این جلسه محمد بخارائی رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و مدیر اجرایی این همایش اظهار داشت: همایش هم‌‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای  در روز 29 آذرماه سال جاری با تاکید بر ظرفیت تجلیل از رانندگان حرفه‌ای برگزار شد، در این همایش مسئله ایمنی و مطالبه آن از زبان رانندگان مطرح شد، رانندگان اولین مطالبه‌گران ایمنی در راه‌ها هستند و در این همایش این موضوع به خوبی مطرح شد.   بخارائی گفت: ما همایش‌های دیگری هم برگزار کرده بودیم اما هیچکدام با این مقیاس و این وسعت نبود، معمولا در اولین همایش‌ها باورهای کمتری وجود دارد اما بازخوردهایی که ما دریافت کردیم بیانگر این بود که رانندگان به این همایش باور پیدا کرده‌اند و موفقیت ما در گرو ادامه این همایش است. بخارائی ادامه داد: ویژگی مهم این جشنواره این بود که محور این همایش بخش غیر دولتی بود، البته چون مسیر جشنواره در راستای اهداف دولت بود مورد عنایت دولت نیز قرار گرفتیم.   دبیر انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار داشت: ما بنا داریم که این همایش‌ها را در استان‌ها برگزار کنیم، درحال حاضر ما 18 دفتر نمایندگی داریم و تا آخر سال این تعداد به 20 دفتر خواهد رسید.   بخارائی در پایان گفت: این جشنواره با شعار خیلی مهمی به عنوان کاهش دوبرابری تلفات جاده‌ای شرایط ویژه‌ای دارد و ما تقاضا داریم همه نهادهای مرتبط بیایند و ظرفیت‌های خود را در راستای این همایش استفاده کنند، جشنواره بعدی ما 7 اردیبهشت سال 97 خواهد بود.

اولین جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای در مورخ 29 آذر 1395 برگزار شد

نخستين جشنواره هم‌پيماني رانندگان حرفه‌اي با حضور وزير راه و شهرسازي، معاونين وزير ،فرمانده پليس راه كشور و جمعي از مديران و معاونان سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و حدود هفتصد نفر از رانندگان حرفه ای در محل سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد. به گزارش روابط‌ عمومي جمعیت طرفداران ایمنی، محمد بخارايي رئيس هيأت مديره جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها در ابتدای همایش ضمن خیر مقدم به مدعوین با اعلام اين خبر كه دبيرخانه دائمي جشنواره هم‌پيماني ايمني رانندگان حرفه‌اي پس از نوروز 96 ايجاد مي‌شود، افزود: سال آینده انتخاب رانندگان به صورت استانی انجام خواهد شد وپس از انتخاب رانندگان از 31 جشنواره استانی ، جشنواره ملی ایمنی رانندگان در 7 اردیبهشت سال 97 برگزار وبرترین رانندگان حرفه ای فعال ایمنی در سطح ملی معرفی خواهد شد. وي با اشاره به اين كه در حال حاضر بالغ بر 5/2ميليون نفر راننده حرفه‌اي در كمپين ايمني عضويت دارند، افزود:چشم‌انداز اين جشنواره كاهش دو برابري تلفات جاده‌اي است تا در پايان برنامه ششم و هفتم توسعه، كاهش 11 هزار نفر ديگر در كشته‌شدگان سوانح رانندگي در كشور محقق شود.   بخارايي با بيان اين كه فرهنگ عمومي به رانندگان مديون است، افزود: به منظور ارتقاي اجر و منزلت رانندگان، از اين پس خطاب ما به اين تلاشگران، راهبران امين است و فلسفه نام‌گذاري اين جشنواره، موفقيت تمام دست‌اندركاران حوزه حمل و نقل جاده‌اي است. وي افزود: 1400 راننده در جشنواره امسال شركت كردند كه رقم قابل توجهي است و انتظار می رود در دوره‌هاي بعدي رانندگان بيشتري شركت کرده و تمام رانندگان به عنوان رانندگان شايسته و برتر معرفي شوند. در ادامه ،دكتر عباس‌ آخوندي وزير راه و شهرسازي با بيان اين كه با همكاري همه دستگاه‌هاي اجرايي و رانندگان وظيفه‌شناس، در10 سال گذشته تعداد كشته‌شدگان ناشي از حوادث رانندگي 11 هزار نفر كاهش يافته است، افزود:در حال حاضر، تعداد وسايل‌نقليه موتوري در كشور به حدود28 ميليون دستگاه رسيده است و به طور تقريبي هر خانوار ايراني يك وسيله‌نقليه در اختيار دارد كه اين امر وظيفه متوليان را براي ارتقاي ايمني حمل و نقل جاده‌اي بسيار سخت‌تر و مهم‌تر كرده است. وي تصريح كرد: اعمال مديريت هوشمند در جاده‌ها و استفاده از 1800 دستگاه دوربين نظارتي در كشور و سامانه هوشمند براي كنترل لحظه‌اي رفتار رانندگان بسيار مهم و ضروري است تا با كاهش رفتار پرخطر رانندگان، حوادث رانندگي در راه‌هاي كشور كاهش يابد. دكتر آخوندي با تأكيد بر سخت‌گيري‌هاي بيشتر در فرايند صدور گواهينامه رانندگي در كشور، افزود: اين موضوع در دستور كار كميسيون ايمني راه‌ها قرار گرفته تا با سخت‌تر شدن فرايند صدور گواهينامه رانندگي، رفتارهاي پرخطر رانندگان در جاده‌ها به حداقل برسد. مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، با اشاره به عوامل تأثيرگذار در كاهش حوادث رانندگي اظهار داشت:موضوع تلفات جاده‌اي و تصادفات رانندگي يك مسأله اجتماعي است و بايد نهادهاي اجتماعي درگير شوند تا آمار كشته‌شدگان كاهش پيدا كند. وي با بيان اين كه يكي از برنامه‌هاي اصلي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي، ارتقاي ايمني راه‌ها در كشور مي‌باشد، افزود:علاوه بر…

برگزاری همایش یادمان قربانیان جاده ای در استان گیلان

همایش یادمان قربانیان جاده ای روز سه شنبه ، 25 آبان 95 ، با حضور مدیر کل حمل ونقل استان گیلان، رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها ، مدیر کل مسکن وشهر سازی، فرمانده پلیس راه، فرماندار رشت، نماینده ولی فقیه ، مقامات استاداری ، خانواده های حادثه دیدگان و جمع کثیری از مردم در مجتمع آریانا واقع در محور رشت – خمام برگزار شد. مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از 649 کشته سوانح جاده ای استان در سال ، 449 نفر عابر و موتورسوار هستند، تصریح کرد: موتورسواران بزرگترین بحران استان هستند. ناصر آل محمدی در همایش بزرگ هم پیمانی با ایمنی راه ها که در مجتمع آریاناواقع در محور رشت- خمام برگزارشد، با اشاره به نامگذاری سومین یکشنه ماه نوامبر به عنوان یادمان قربانیان تلفات جاده ای از سوی سازمان ملل، اظهار کرد: جامعه باید نسبت به این بحران حساس شود، زیرا تلفات جاده ای ناشی از تصادفات بسیارزیاد و جبران ناپذیراست. مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اشاره به کاهش تلفات از کشور از 28 هزار نفربه 16 هزار نفر درسال دربازه زمانی 85 تا 94 افزود: با تلاش دست اندرکاران استانی این آمار ازیک هزارو 280 نفر در سال 85 به 649 نفر در سال 94رسید.  وی آموزش، مهندسی جاده و خودرو، نقشه راه، اعمال قانون وپرهیز از مماشات در برخورد با متخلفین، فوریت های پزشکی و... را از جمله عناصر دخیل در ایمنی راه ها دانستو توان و اعتبارات دولتی جوابگو نیست و نیازمند فرهنگ سازی و آموزش به ویژه در قشر دانش آموزی هستیم. مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از 649 کشته سوانح جاده ای استان 449 نفر عابر وموتورسوارهستند. مدیر اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در گیلان گسترش فرهنگ ایمنی راه ها را یکی از شاخصه های مهم فرهنگی دانست و یادآورشد، آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت آنها جزو مباحث ایمنی است. عجله ، سرعت غیر مجاز وعدم رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی را یکی از مهمترین عوامل سوانح جاده ای منجر به فوت دانست. وی گفت: با توجه به اینکه سوانح جاده ای بنیان خانواده ها را دچارفروپاشی کرده است ، افزود: در استان گیلان به ازای هر 100 هزار نفر، 26 نفرکشته داریم که 70 درصد آنها را عابران وموتورسواران تشکیل می دهند. رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها ضرر ناشی از سوانح جاده ای روزانه 49 میلیارد تومان است، تصریح کرد: 7 درصد ارزش افزوده کشور صرف هزینه های ناشی از سوانح جاده ای می شود. محمد بخارائی گفت: همه مردم به نوعی عزادار قربانیان سوانح جاده ای هستند، اظهار داشت: روزانه 50نفر در شبکه های حمل ونقلی و جاده های حادثه خیز کشته و از هر 800 نفر مجروح در روز 100نفر معلول و از کارافتاده می شوند. وی 16 هزار و 500 نفر کشته و300 هزار نفرمجروح سوانح جاده ای در سال را یک فاجعه دانست و افزود : بازماندگانو خانواده های کشته شدگان نیز قربانیان سوانح جاده ای هستند و سالانه هزاران زن…

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel