Mar 06, 2018 - 1380 Views

جشنواره ايمني رانندگان حرفه‌اي لرستان برگزار شد

اولين جشنواره ايمني رانندگان حرفه‌اي لرستان با تجليل از 10راننده حرفه‌اي برتر استان به كار خود پايان داد.
آيت‌الله سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در آيين اختتاميه اين جشنواره كه با حضور محمد بخارايي رئیس هیئت مدیره جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها كشور در سالن جهاد كشاورزي خرم‌آباد برگزار شد، با قدرداني از متوليان حمل و نقل و رانندگان گفت: از ديدگاه اسلام هيچ چيز برتر و بالاتر از حفظ حيات انسان نيست حيات نشانه توحيد و يكتاپرستي است بنابراين جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها بايد حساسيت جامعه را نسبت به ايمني افزايش و بينش جامعه را در رابطه با اين مقوله تغيير دهد.
وي با بيان اينكه دو دسته عوامل در ايمني جاده‌ها نقش دارند، افزود: جاده و وسيله نقليه عوامل مادي تاثيرگذار بر ايمني هستند و متاسفانه روي مولفه‌هاي معنوي موثر بر ايمني كار نشده است.
نماينده ولي فقيه در لرستان آرامش، حس مسئوليت‌پذيري متوليان حمل و نقل و ايمني، امانتداري، روحيه عفو و گذشت، ترس از خدا و دعا و صدقه را از عوامل معنوي مهم و تاثيرگذار بر ايمني رانندگي عنوان كرد.

توسعه اقتصادي كشور مرهون تلاش رانندگان حرفه‌اي است
محمد بخارايي رئیس هیئت مدیره جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها در اين مراسم گفت: توسعه اقتصادي كشور مرهون تلاش رانندگان حرفه‌اي است كه جان و خانواده خود را وقف خدمت به مردم كرده‌اند و ايمني مهم‌ترين شاخص حمل و نقل است اما متاسفانه عليرغم دستيابي به عمده زيرساخت‌ها، هنوز در كاربرد آن دچار ناهنجاري هستيم و روزانه شاهد كشته و مجروح شدن مسافران و رانندگان در تصادفات جاده‌اي مي‌باشيم.
بخارايي برگزاري يادمان قربانيان تصادفات، توسعه زيرساخت‌ها و كارهاي اجرايي و جشنواره‌هاي تجليل از رانندگان حرفه‌اي را گامي موثر در احياي منزلت رانندگان و كاهش تلفات جاده‌اي دانسته گفت: رانندگان حرفه‌اي 50درصد كاربران جاده‌ را تشكيل مي‌دهند در حالي كه تنها در 10درصد تصادفات جاده‌اي دخيل هستند در واقع اين قشر الگوي رانندگي به شمار مي‌روند.
وي اظهار كرد: اولين جشنواره ايمني رانندگان حرفه‌اي سال گذشته به‌صورت ملي برگزار شد در سال جاري تصميم گرفتيم كه ابتدا جشنواره‌ها در سطح استاني برگزار شوند تا روند انتخاب رانندگان حرفه‌اي برتر در حوزه ايمني بهتر شود و برگزيدگان استاني در سطح ملي ارزيابي و در نهايت تعدادي از رانندگان حرفه‌اي برتر در كشور معرفي و مورد تجليل قرار گيرند.
رئیس هیئت مدیره جمعيت طرفداران ايمني راه‌هاي كشور خاطرنشان كرد: همه به‌دنبال حمل و نقل بدون حادثه هستيم و بايد ضمن رعايت قوانين، پرهيز از تخلفات، استانداردسازي خدمات جاده‌اي، سفير ترويج ايمني و مطالبه‌گر حق ايمني براي شهروندان باشيم.

ایمنی رانندگی شعار نیست یک الزام است
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در اولین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای استان گفت : تاثیرعامل انسانی بر ۷۰درصد تلفات جاده ای، اهمیت مقوله ایمنی رانندگی را بیش از پیش روشن می‌سازد به عبارتی ایمنی رانندگی شعار نیست بلکه یک الزام است.
رضا آریایی با بیان مصداق‌هایی از خسارت‌های هنگفت تصادفات جاده‌ای گفت: تصادفات علاوه بر عواقب جانی، پیامدهای ناگوار بسیاری نظیر از هم پاشیده شدن بنيان خانواده‌ها، راهیابی افراد به زندان و ... را به دنبال دارد در حالي كه با رعایت قانون می‌توان بر نقص جاده و وسیله نقلیه نیز غلبه کرد. اميد است با فرهنگ سازی شاهد سیر نزولی تلفات جاده‌ای و از بین رفتن تعداد کمتری از سرمایه‌های انسانی باشیم.

ایمنی در سرلوحه برنامه‌های حمل و نقل قرار گیرد
عباس شرفی مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي لرستان در آغاز این مراسم گفت: اولين جشنواره ايمني رانندگان حرفه‌اي با هدف تعميم فرهنگ رانندگي ايمن به تمام كاربران جاده و با حمايت انجمن طرفداران ايمني راه‌ها در استان لرستان برگزار گرديد كه در قالب آن از بین 18هزار راننده حرفه‌اي استان عملکرد افرادی که مستندات خود را برای شرکت در این جشنواره فرستاده بودند در طول 6ماه مورد ارزيابي داوران قرار گرفت و در نهايت 10نفر به عنوان برگزيده شناخته شدند.
وي اظهار كرد: سوانح جاده‌ای در کشورهای در حال توسعه به ویژه ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، بسیار زیاد است به‌طوري كه سالانه ۱۸هزار نفر در كشور به‌دليل سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند بنابراين ضرورت دارد ایمنی در سرلوحه برنامه‌های حمل و نقل قرار گیرد.
شرفی با بیان اینکه انسان٬ وسیله نقلیه و ‌جاده سه عامل اصلی در وقوع تصادفات هستند، گفت: با توجه به نقش عامل انسانی در بیش از ۷۰درصد تصادفات جاده‌ای، نياز است همه مسئولین، دانشگاهیان و دست اندرکاران ایمنی، مردم را نسبت به این خطر آگاه کنند تا تاثیر عامل انسانی کاهش یابد.

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

Feature Pictures

cache/resized/d1054fb3224401362c55fb7782ee738d.jpg
cache/resized/22e1a45501f0c91a0ce98eef06330957.jpg

Address and Phone

  • www.rsss.ir
  • Address: No 492, Motahari St., Tehran, 1595813515, Iran
  • Fax: (021) 88911764
  • Phone: (021) 88926832, (021) 88908605
  • Email: info {@} rsss.ir
Top