مدیر سایت

مدیر سایت

حادثه‌اي ديگر در حمل و نقل مسافر: از دست دادن هموطناني ديگر، غم و اندوه جامعه را برانگيخت

photo_2018-07-11_13-36-44 مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راههاتصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک دستگاه تانکر حامل سوخت در شهر سنندج  متاسفانه. بيش از ٢٠   کشته  و مجروح بر جای گذاشت.

با تاسف و تاثر در این حادثه كه در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ٢٠ تير ماه در مقابل ترمینال سنندج روی داد يكدستگاه تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری شركت ديدار سير گيتي كه از پايانه مسافري سنندج  خارج و قصد حركت به سمت تهران را داشت  در بلوار دكتر حسيني برخورد و موجب حریق اتوبوس شده و در پي انفجار تانكر مسافران امكان و فرصت خروج  از اتوبوس را نداشته  و حادثه اي تلخ و  حزن انگيز رقم خورد و غم و اندوه  آحاد جامعه را بر انگيخت .
یکی از دو راننده اتوبوس که در این حادثه جان سالم به در برده است  در بیمارستان کوثر سنندج در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به محض خروج از ترمینال یک تانکر سوخت از پشت به اتوبوس برخورد کرد که همزمان با صدای انفجار تانکر سوخت، اتوبوس نیز دچار حریق شد.
وی تصریح کرد: من جلوی در ایستاده بودم به محض انفجار از اتوبوس بیرون پریدم وضعیت وحشتناکی بود.
گفتنی است؛ در صورت وضعیت این اتوبوس ١١  مسافر درج شده است که بنا به گفته یکی از عوامل ترمینال سنندج، در هنگام خروج، سه مسافر دیگر سوار شده اند که تنها دو نفر از سه خدمه اتوبوس زنده مانده اند.
گفتنی است؛ تانکر حامل سوخت دارای پلاک کرمانشاه است که اطلاع دقیقی از مسیر ورود و خروج آن گزارش نشده است .
طبق گزارشات اوليه علت این سانحه بریدن ترمز تانکر و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است ، همچنين معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهر سنندج، با اشاره به این که ۱۸ هزار لیتر مواد سوختی در این حادثه سوخت ، دو دستگاه خودروی وانت پیکان و خودروی که قابل شناسایی نبود نيز قربانی حادثه شدند.
یک شاهد عینی نیز گفته است، این اتوبوس ۱۴ مسافر، دو راننده و یک شاگرد داشت که تنها دو نفر از این حادثه نجات پیدا کردند. .
جمعيت طرفداران ايمني راهها با اظهار تاسف فراوان از بروز اين حادثه تلخ  كه منجر به از دست دادن سرمايه هاي ارزشمند انساني كشور گرديد ضمن ابراز همدردي با  خانواده هاي داغدار اين سانحه ، مردم شريف استان كردستان و ملت بزرگ ايران عزيز اسلامي  خواستار رسيدگي فوري علت بروز اين حادثه توسط نهادها و ارگانهاي مسئول و انتشار دقيق  علت يا علل ادامه اينگونه حوادث در كشور و ايجاد حساسيت لازم در جامعه  بوده و موضوع را پيگير خواهد بود.

نشست هم اندیشی وتعیین راهبرد آموزشی وتعيين هيئت اجرائي جمعيت استان خراسان رضوی

نشست هم اندیشی وتعیین راهبرد آموزشی وتعيين هيئت اجرائي جمعيت استان خراسان رضوی که ساعت 10تا12 روز پنج شنبه مورخه 7 تیر 97در محل سالن همایش هاي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با حضور جناب آقای مهندس بخارایی رياست محترم هيئت مديره جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور برگزار گردید ،در این روز از مرکز مدیریت راههای استان که جدیدا باز سازی ودر محل جدید مستقر شد باز دید شد.dd مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راههاff مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راهها

cc مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راههاbb مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راهها

 

 

تقدیر از سرباز فداکار در ضیافت افطاری جمعیت طرفداران ایمنی راهها

ضیافت افطاری جمعیت طرفداران ایمنی راهها با حضور اعضاء وخانواده های این سازمان مردم نهاد و جمعی ازمسئولان و دست اندرکاران حوزه حمل ونقل ازجمله دکتر رضائی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، مهندس ملکشاهی، مهندس یارمحمدی، آقای افتخاری و آقای ایران نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، سردار حمیدی ، رئیس پلیس راه کشور، جمعی از علماء و روحانیون از چمله حجت الااسلام ادیب یزدی، مهندس آدم نژاد مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی (قدس سره)، مهندس کشاورزیان مشاور وزیر راه وشهر سازی، مهندس رحمتی وزیر اسبق راه وترابری ، مدیران و مجریان دستگاههای اجرائی، مدیران استانی سازمان حمل ونقل، مهندسان مشاور، پیمانکاران ، مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی عضو کمیسیون ایمنی راهها، انجمن شرکت های راه سازی ، مهندس آزاد، تشکل های صنفی حمل ونقل ، بیمه ها، بانک ها ، رسانه اعضا هیئت مدیره جمعیت و هواداران جمعیت طرفداران ایمنی راهها در تاریخ 20 خراد ماهمصادف با بیست و پنجم ماه مبارک رمضان برگزار شد.

ضیافت افطاری سازمان غیر دولتی، غیر انتفاعی، داوطلبانه و مردم نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راهها با همت اعضای هیئت مدیره و همکاران این جمعیت با حضور بیش از 700 نفر از طرفداران ایمنی راه در فضایی صمیمی برگزار شد.

در این مراسم بعد از قرائت قرآن مجید، از اقدام مسئولانه و شجاعانه سرباز فداکار ،حجت آزاد بخت که در نجات جان 5 نفر از هم میهنانمان که درسفر نوروزی سال 97 به استان کردستان در محور سنندج کامیاران دچار سانحه رانندگی شده و به دلیل واژگونی خودرو در رودخانه در معرض جان باختن قرار داشتند تداعی کننده فداکاری و ایثار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و تلاش بی شائبه خدمت گذاران ایمنی و حمل ونقل در صیانت از جان و مال مردم عزیز این مرزو بوم بوده و موجب خلق یک فداکاری ملی دیگر شد از طرف جمعیت طرفداران ایمنی راهها و بیمه کارآفرین قدرانی شد.

در پایان مراسم نیز به قید قرعه به 8 نفر از مهمانان که در مسابقه تهیه پیام ایمنی شرکت کرده بودند ، جوایزی اهداء گردید.

گزارشگر: طیبه ساکی

گزارش سالانه استان البرز در چهارمین نشست مدیران استانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها

مدیر دفتر نمایندگی استان البرز : مهندس علی قربانی

فعالیتهای سال 96:

1- بزرگداشت روز جهانی ایمنی در اردیبهشت 96 و 97با دعوت از صاحب نظران و مدیران حوزه ایمنی وترافیک که در سال 97 با حضور مهندس بخارائی برگزار شد.

2- توزیع دفترچه ها و پیام های ایمنی از طریق کانال و حضوری در ایستگاههای خروجی و ورودی شهر در سال 96 همراه با پذیرایی از مسافران

3- مشارکت نامه با آموزش وپرورش ، آستان قدس، بسیج راهبردی، دانشگاه آزاد و علمی وکاربردی جهت معرفی بیشتر اهداف جمعیت

4- مشارکت در بحث انتخاب رانندگان برتر با افراد مرتبط و مدیران شهری،راه وشهرسازی، پلیس وسایر افراد و دست اندرکاران آن بویژه خانه حمل ونقل و انتخاب اولیه 18 نفر از رانندگان حوزه شهری و راه استان البرز که در صورت مساعد بودن شرایط در نیمه اول سال برگزار می شود.

5- اعزام دانش آموزان به شهرک ترافیکی شهرداری کرج جهت آشنایی بیشتر با مباحث عبور و مرورهمراه با هدایای تبلیغاتی.

6- تهیه جزوات و بسته های آموزشی متناسب با اقشار و آحاد مختلف جامعه جهت مباحث ایمنی وترافیک با همکاری دفتر مرکزی جمعیت

پیشنهادات:

1- توسعه دفاتر شهرستانی جمعیت به منظور سهولت در برقراری ارتباط و جذب بیشتر

2- اتخاذ راه کار برای ایمنی هنگام عبور احشام و ادوات ماشین آلات کشاورزی در مناطق روستایی

3- تهیه میثاق نامه واجرای برنامه های دفتر مرکزی جمعیت با استانها

4- قراردادها و تفاهم نامه های مشترک با دستگاههای مسئول در مرکزو اجرای آنان توسط استانها

5- برگزاری جلسات گردشی در استانهای متمایل

گزارش سالانه استان زنجان در چهارمین نشست مدیران استانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها

سرپرست دفتر نمایندگی استان زنجان: مهندس خوش کام

فعالیتهای سال 96:

1- معرفی جمعیت طرفداران ایمنی راهها و اهداف جمعیت از طریق برنامه ی سیمای راهبران که برنامه در حال پخش از شبکه استانی( شبکه اشراق) می باشد.این اقدام با هماهنگی اداره کل راهداری وحمل ونقل استان وصداوسیمای استان صورت گرفته است.

2- آشنا کردن دانش آموزان دبستانی با اهداف جمعیت ، تحت عنوان بازدید از مراکز مدیریت راههای استان زنجان وعضوگیری از این طریق

3- شرکت در مراسم هفته حمل ونقل و 26 آذر

4- حضور در جلسات کمیسیون ایمنی استان و هماهنگی با استانداری و دفتر مدیر کل اجتماعی

5- حضور در شورای فرهنگی آموزش وپرورش و شورای گفتگوی دولت با نهادهای مدنی و سازمانهای مردم نهاد جهت اقدام فراگیر در استان با بهره گیری از پتانسیل شوراهای مذکور

ان شاءالله در سال جدید نیز برگزاری همایش پرشور سالانه اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راهها ی استان زنجان را بعد از ماه مبارک رمضان خواهیم داشت و فعال سازی بیشتر دفتر استانی و جلب مشارکت بیشتر در استان و عضو گیری برای جمعیت را در نظر داریم.

گزارش سالانه استان خراسان رضوی در چهارمین نشست مدیران استانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها

فعالیتهای سال 96

1- حضور در تمامی جلسات کمیته ها و کمیسیون های ایمنی راههای استان

2- برگزاری بیش از 28 جلسه هم اندیشی اعضای هیئت اجرایی

3- نشست های تخصصی با پلیس راه راهور

4- برگزاری نشست های تخصصی با دانشگاههای فرهنگیان وپردیس ها

5- برگزاری و حضور در جلسه کمیته پیشگیری از تصادفات قوه قضائیه

6- استفاده و بارگزاری پیام های حیاتی و پیشگیری از حوادث رانندگی در فضای مجازی با رویکرد فرهنگی و حساس سازی

7- برگزاری همایش مادران داغدار در روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی

8- مشارکت در مراسم روز حمل ونقل

9- نشست های تخصصی کمیته های آموزشی، بانوان و مشارکت های مردمی

10- آموزش ایمنی ترافیک در مدارس با همکاری پلیس راهور

11- تهیه سرفصلها و رئوس استاندارد آموزش ایمنی ترافیک در مقطع 1و2 دوره ابتدایی

12- تهیه سرفصلها و رئوس مطالب آموزش ایمنی ترافیک و راههای روستایی ایمن

13- حساس سازی عبور و مرور ایمن در سطح مدیران فنی وشرکتهای حمل ونقل جاده ای

14- مکاتبه با معاونت حمل ونقل استانداری در معرفی جمعیت

15- هماهنگی و مکاتبه با دفاتر ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه ، دبیر ستاد اقامه نماز استان، مدیر کل تبلیغات اسلامی ، امور مساجد و پلیس راهور با محوریت جلب مشارکتهای معنوی و تخصصی آموزشی

برگزاری جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای در استان مرکزی

ازراننده استان مرکزی که دارای کمترین تخلفات و تصادفات بودند با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی و رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان مرکزی به مناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل در شهر اراک تقدیر شدند.

علی زندی فر در این همایش با تاکید براینکه کمتر به ایمنی توجه شده است و اقشار مختلف جامعه به این مقوله کم توجه هستند افزود: خطر در موضوعات ترافیکی به درستی تعریف نشده است و ازآن سو افزایش وسایل نقلیه عمومی و تمایل مردم به استفاده از آن لزوم توجه به ایمنی را بیشتر کرده است.

وی از آموزش به یک هزار و 500دانش آموز در استان برای ایمنی خبر داد و گفت: در راستای توجه به ایمنی تا کنون 21 مدرسه حاشیه راههای استان در سال گذشته اموزش پیشگیری و ایمنی داده شده است و همچنین چهار هزار راکب موتور سوار آموزش ایمنی دریافت کرده اند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که بتوانیم تخلفات و تصادفات را به حداقل خود برسانیم گفت: برای ما افتخار است که رانندگان کمترین تخلف و تصادف را داشته باشند و هیچگونه مزاحمتی برای همنوعان خود ایجاد نکنند.

سرهنگ مهدی حسنی با تاکید بر اینکه رانندگان نبایند تخلف خودشان را توجیه کنند تصریح کرد: در کسوت راننده بودن برای مردم یک خدمت است و انتظار کوچکترین تخلفی را از رانندگان حمل و نقل عمومی که جان شهروندان در دست آنهاست نداریم .

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان مرکزی نیز با بیان اینکه امیدواریم شاهد کوچکترین تلفاتی استانی در داخل و خارج استان نباشیم گفت: این جمعیت آموزش به رانندگان تاکسی، آژانسها، مینی بوس و ناوگان عمومی را در هدف قرار داده است.

ایشان با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور مرهون تلاش شبانه روزی رانندگان حرفه ای است گفت: امسال توسعه ایمنی با محوریت اموزش را هدف قرار داده ایم.
محمد بخارایی با شاره به اینکه رانندگان امانت دار مال و جان مردم هستند افزود: تا کنون به بحث های سخت افزاری مانند احداث جاده، نصب علایم و امداد نجات پرداخته شده است وکمتر به فرهنگ سازی و رفتار سازی برای کاهش تصادفت و تلفات توجه شده است.

وی افزود: در کشور 20 میلیون راننده گواهی دار وجود دارد که به طور متوسط روزانه یک ساعت و دو میلیون راننده حرفه ای که روزانه 10 ساعت رانندگی می کنند به عبارتی 20 میلیون ساعت راندگان گواهینامه دار و 20 میلیون ساعت رانندگان حرفه ای در جاده ها رانندگی می کنند که تنها 10 درصد رانندگان حرفه ای درگیر سوانح هستند.

وی با تاکید بر اینکه لذا رانندگان حرفه ای با این حجم رانندگی و کم بودن تصادفات و سوانح مطالبه گر ایمنی هستند تصریح کرد: رسالت ما حساس کردن مردم و مسئولان به حوادث رانندگی است که خسارت زیادی برای کشور و خانواده ها در پی دارد.

بخارایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها درکشور گفت: تا کنون در 25 استان دفتر نمایندگی این جمعیت تاسیس شده است و در شش استان دیگر از جمله کردستان نیز تا پایان سال این جمعیت راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در حدود 20 هزار نفر عضو ثبت نام شده دارد گفت: برنامه محوری امسال اموزش است به افرادی که آسیب پذیریا بهره برار هستند و آموزش عمومی مد نظر است .

غلامعلی علی بابایی با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی طرفداران ایمنی راههای استان مرکزی در شهر اراک افزود: این جمعیت در حال حاضر در حال عضو گیری است و حساس کردن اقشار مختلف جامعه و اموزش به افراد را برای کاهش تلفات جرحی و فوتی و تصادفات دنبال می کند.

گزارش سالانه استان آذربایجان شرقی در چهارمین نشست مدیران استانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها

مدیر دفتر نمایندگی استان آذربایجان شرقی: مهندس مجیدمنظوری لشگر

 

عملکرد سال 96:

1- حضور در صدا وسیمای تبریز وتشریح مسائل ایمنی راهها

2- شرکت در مراسم آغازسال تحصیلی وصحبت در مورد موضوعات ایمنی

3- شرکت در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی

4- بازدید از پل آسیب دیده آزاد راه تبریز- زنجان و ارائه راه حل مناسب جهت ترمیم

5- اطلاع رسانی برای جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای و جمع آوری مدارک لازم

6- تهیه گزارش کارشناسی جمعیت از محور تبریز- اهر که حادثه خیزترین محور در استان می باشد، وارائه گزارش به اداره راه وشهرسازی و اداره کل راهداری استان

7- تشکیل کمیته ای با ریاست دفتر فنی استانداری وارگانهای ذیربط از جمله جمعیت طرفداران ایمنی راهها برای بررسی موارد نقص ایمنی در کنارگذرجنوبی تبریز(شهیدکسائی)

8- چاپ و پخش بیش از 700جلد دفترچه در مدارس ،ارگانها واعضاء

9- عضوگیری 4500 نفر در استان، از جمله بانوان

10- تهیه ونصب بنر و بروشور در راههای استان در ایام نوروز

11- شرکت در برگزاری مانور موتورسواران

12- شرکت در رزمایش طرح نوروزی پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل استان

پیشنهادات:

1- با توجه به کمبود اعتبارات راه وشهر سازی در جهت ایمن سازی راهها؛ با عنایت به اینکه در تصادفات رانندگی، خسارت مالی و جانی عمدتاً توسط شرکت های بیمه تامین می شود، پیشنهاد می شود شرکت های بیمه با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استانها قسمتی از هزینه های لازم را برای رفع نقاط پر حادثه پرداخت نمایند. این کار در دراز مدت به نفع شرکت های بیمه خواهد بود.

2- طرح حمل ونقل جامع در استانها توسط وزارت متبوعه اجرا گردد.

3- در نزدیکی شهرها؛ بعضی از شهرداریها اقدام به نصب جدول می کنند، این امر باعث می شود که آب و برف در وسط جمع شود و در مواقع یخبندان موجب تصادف شود، باید شیب های مناسب صورت گیرد.

4- در بعضی از محورها برای تامین روشنایی تیربرق گذاشته می شود پس باید در دو طرف حفاظ لازم نصب شود زیرا بارها شاهد بوده ایم که خودرو به تیر برق وسط جاده برخورد کرده و موجب مرگ راننده وسرنشینان شده است.

5- در بعضی از بزرگراهها کاردریل در وسط و در یک ردیف نصب شده است این کار خیلی خطرناک می باشد و راننده طرف دیگردر صورت تصادف به پایه گاردریل برخورد می کند وباعث صدمات بسیاری به خودرو وسرنشینان می شود.

6- در محورهایی که کولاک خیز هستند، نصب نیوجرسی در وسط دوباند رفت و برگشت، اشتباه می باشد و برفروبی را در زمستان با مشکل روبرو می کند ازطرح جایگزین استفاده شود.

7- پیشنهاد می شود در موقع تصویب پروژه های راهسازی نماینده جمعیت در جلسات مربوطه حضور داشته باشد.

همایش ایمنی برای کودکان و دانش آموزان در سیتی سنتر اصفهان

همایش ایمنی برای کودکان و دانش آموزان در سیتی سنتر اصفهان 1397

گزارش سالانه استان اصفهان در چهارمین نشست مدیران استانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها

مدیر دفتر نمایندگی استان اصفهان : مهندس دوست محمدی

الف) عملکرد استان استان اصفهان در سال 96

- تشکیل تیم اجرایی متشکل از نیروهای جوان وبانوان برای انجام فعالیتها و پیگیری عضویت آنها در هیئت اجرایی

- برگزاری اولین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای در تاریخ 20/12/96

- رونمایی و عملیاتی کردن طرح آشکار سازی » خوب ببینیم و خوب دیده شویم»

- حضور در دو مراسم روز ایمنی حمل ونقل در محل پایانه امیرکبیر

- امضاء تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی استان برای فعهالیتهای ایمنی

- حضور در برنامه آموزشی ایمنی کودکان به مناسبت هفته جهانی ایمنی

- تهیه بسته های آموزشی آشکار سازی(شبرنگ جهت نصب بر روی دوچرخه و کلاه ایمنی کودکان)

- شرکت در جلسات کمیسیون ایمنی راهها

- برگزاری همایش کودکان معلول به مناسبت یادمان قربانیان سوانح جاده ای

- ارسال پیامهای ایمنی از طریق پنل ارسال پیامک جمعیت استان

- چاپ پوستر ایمنی

- اطلاع رسانی و آموزش در فضای مجازی (سایت، گروه ها و کانال تلگرامی)

ب) پیشنهادات :

- پی گیری کسب درآمد پایدار

- مشارکت در استارت آپ حمل ونقل مسافر،کالا در حوزه برون شهری

- مشارکت در توسعه آموزشی رانندگان حرفه ای

- آموزش ترافیکی مدارس

- تدوین کتب ترافیکی مدارس

- معرفی بیشتر جمعیت و تحقق اهداف جمعیت در قالب همکاری با سایر ارگانها وسازمانهای مردمی به صورت تفاهم نامه( سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام پزشکی، جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیسیتی، سازمان زندانها، آموزش وپرورش و....)

- ایجاد انگیزه برای اعضاء وفعالین (کارت حمل ونقل، معافیت عوارضی جاده ای، استفاده از امکانات تفریحی رایگان یا ارزان و...)

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa مدیر سایت | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel