جشنواره ايمني رانندگان حرفه‌اي لرستان برگزار شد

اولين جشنواره ايمني رانندگان حرفه‌اي لرستان با تجليل از 10راننده حرفه‌اي برتر استان به كار خود پايان داد.آيت‌الله سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در آيين اختتاميه اين جشنواره كه با حضور محمد بخارايي رئیس هیئت مدیره جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها كشور در سالن جهاد كشاورزي خرم‌آباد برگزار شد، با قدرداني از متوليان حمل و نقل و رانندگان گفت: از ديدگاه اسلام هيچ چيز برتر و بالاتر از حفظ حيات انسان نيست حيات نشانه توحيد و يكتاپرستي است بنابراين جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها بايد حساسيت جامعه را نسبت به ايمني افزايش و بينش جامعه را در رابطه با اين مقوله تغيير دهد.وي با بيان اينكه دو دسته عوامل در ايمني جاده‌ها نقش دارند، افزود: جاده و وسيله نقليه عوامل مادي تاثيرگذار بر ايمني هستند و متاسفانه روي مولفه‌هاي معنوي موثر بر ايمني كار نشده است.نماينده ولي فقيه در لرستان آرامش، حس مسئوليت‌پذيري متوليان حمل و نقل و ايمني، امانتداري، روحيه عفو و گذشت، ترس از خدا و دعا و صدقه را از عوامل معنوي مهم و تاثيرگذار بر ايمني رانندگي عنوان كرد. توسعه اقتصادي كشور مرهون تلاش رانندگان حرفه‌اي استمحمد بخارايي رئیس هیئت مدیره جمعيت طرفداران ايمني راه‌ها در اين مراسم گفت: توسعه اقتصادي كشور مرهون تلاش رانندگان حرفه‌اي است كه جان و خانواده خود را وقف خدمت به مردم كرده‌اند و ايمني مهم‌ترين شاخص حمل و نقل است اما متاسفانه عليرغم دستيابي به عمده زيرساخت‌ها، هنوز در كاربرد آن دچار ناهنجاري هستيم و روزانه شاهد كشته و مجروح شدن مسافران و رانندگان در تصادفات جاده‌اي مي‌باشيم.بخارايي برگزاري يادمان قربانيان تصادفات، توسعه زيرساخت‌ها و كارهاي اجرايي و جشنواره‌هاي تجليل از رانندگان حرفه‌اي را گامي موثر در احياي منزلت رانندگان و كاهش تلفات جاده‌اي دانسته گفت: رانندگان حرفه‌اي 50درصد كاربران جاده‌ را تشكيل مي‌دهند در حالي كه تنها در 10درصد تصادفات جاده‌اي دخيل هستند در واقع اين قشر الگوي رانندگي به شمار مي‌روند.وي اظهار كرد: اولين جشنواره ايمني رانندگان حرفه‌اي سال گذشته به‌صورت ملي برگزار شد در سال جاري تصميم گرفتيم كه ابتدا جشنواره‌ها در سطح استاني برگزار شوند تا روند انتخاب رانندگان حرفه‌اي برتر در حوزه ايمني بهتر شود و برگزيدگان استاني در سطح ملي ارزيابي و در نهايت تعدادي از رانندگان حرفه‌اي برتر در كشور معرفي و مورد تجليل قرار گيرند.رئیس هیئت مدیره جمعيت طرفداران ايمني راه‌هاي كشور خاطرنشان كرد: همه به‌دنبال حمل و نقل بدون حادثه هستيم و بايد ضمن رعايت قوانين، پرهيز از تخلفات، استانداردسازي خدمات جاده‌اي، سفير ترويج ايمني و مطالبه‌گر حق ايمني براي شهروندان باشيم. ایمنی رانندگی شعار نیست یک الزام استسرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در اولین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای استان گفت : تاثیرعامل انسانی بر ۷۰درصد تلفات جاده ای، اهمیت مقوله ایمنی رانندگی را بیش از پیش روشن می‌سازد به عبارتی ایمنی رانندگی شعار نیست بلکه یک الزام است.رضا آریایی با بیان مصداق‌هایی از خسارت‌های هنگفت تصادفات جاده‌ای گفت: تصادفات علاوه بر عواقب جانی، پیامدهای ناگوار بسیاری نظیر از هم پاشیده شدن بنيان خانواده‌ها، راهیابی افراد به زندان و ... را به دنبال دارد در حالي كه با رعایت قانون می‌توان بر نقص…

مراتب سپاسگزاری از جناب آقای مهندس کشاورزیان

مراتب سپاسگذاری از جناب آقای مهندس کشاورزیان

انتصاب آقای مهندس حسن نیا در مقام معاونت وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

انتصاب آقای مهندس حسن نیا در مقام معاونت وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

حضور جمعیت طرفداران ایمنی راهها در نمایشگاه لجستیک و حمل ونقل

این نمایشگاه از 23 تا 26 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی بندر عباس ، با محور حمل و نقل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی، خدمات و تجهیزات وابسته و خدمات بندری، گمرکی و ترانزیت برگزار شد.نمایشگاه با همکاری شرکت نمایشگاه‌های بین المللی بندرعباس و حمایت وزارتخانه های راه و شهرسازی، صنعت و سازمان‌های وابسته, با حضور شرکت‌ها و انجمن‌های برجسته فعال در زمینه لجستیک کشور انجام شد.پنجاه شرکت در ۱۶۰ غرفه این نمایشگاه از استان‌های تهران، هرمزگان، اصفهان، البرز، مرکزی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، بوشهر، نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان هرمزگان حضور داشتند.در این نمایشگاه نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان هرمزگان شرکت داشت که با استقبال خوبی از بازدیدگنندگان روبه روشد.

شتاب تلفات جاده‌ای در سرازیری بی‌تدبیری

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به تازگی از کاهش شیب نمودار تعداد قربانیان سوانح رانندگی خبرداده و گفته است که امسال رقم کاهش کشته‌شدگان یک درصد یا صفر بوده و هشدار داده که در صورت تداوم روند جاری، طی سال‌های آتی شاهد افزایش تلفات جاده‌یی هم خواهیم بود. این درحالی است که طی 10سال گذشته کاهش شیب نمودار تعداد قربانیان سوانح رانندگی چشمگیر بوده و تلفات جاده‌یی از 27‌هزار نفر به 16‌هزار نفر رسیده است. اما سوال این است که چه عواملی موجب توقف روند کاهشی تلفات جاده‌یی شده است؟ چرا با وجود اعلام راهکارهای مختلف از سوی وزارت راه وشهرسازی، پلیس راه و... شاهد کاهش تعداد جان باختگان حوادث جاده‌یی نیستیم؟ کارشناسان و فعالان حوزه ایمنی راه‌ها معتقدند که با وجود ارائه راهکارهای بسیار از سوی نهادهای ذی‌ربط اما مدت‌هاست اقدامی جدی برای کاهش تلفات جاده‌یی اجرا نشده است، اگرچه اقدامات مثبتی هم مانند نصب دوربین‌های هوشمند ثبت سرعت غیرمجاز، راه‌اندازی سامانه سپهتن و... هم اجرایی شده است، اما این اقدامات در برابر حجم بالای تخلفات رانندگی، وجود حجم بالایی از خودروهای غیرایمن ساخت داخل و... تاثیرگذاری چندانی ندارد ضمن اینکه پتانسیل فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی هم برای کاهش تلفات جاده‌یی در ایران جدی گرفته نمی‌شود. علت دیگری که برای توقف روند کاهشی تلفات جاده‌یی می‌توان به آن اشاره کرد، وجود تناقض میان تصمیمات و راهکارهای ارائه شده از سوی نهادهای مرتبط با موضوع کاهش تلفات جاده‌یی است به عنوان نمونه درحالی که رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌یی افزایش قیمت سوخت را یکی از فاکتورهای مهم برای استقبال از حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش تلفات جاده‌یی می‌داند اما معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی چندان موافق با افزایش قیمت سوخت نیست و معتقد است که این اقدام اثری مقطعی دارد و برای کاهش تلفات جاده‌یی باید به دنبال تامین مالی برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل ریلی و جاده‌یی باشیم. یا در شرایطی که معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور را یکی از اقدامات مناسب برای کاهش تلفات جاده‌یی می‌داند و با قاطعیت از اجرای این طرح طی ماه‌های آتی صحبت می‌کند و می‌گوید که قرار است سقف سرعت در آزادراه‌ها به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و در بزرگراه‌ها به 100 کیلومتر در ساعت برسد، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام می‌کند که کاهش 10 کیلومتری سرعت مجاز مبنای اجرایی ندارد چرا که باید در کمیسیون ایمنی راه‌ها به تصویب برسد. پس تا زمانی که فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی برای کاهش تلفات جاده‌یی جدی گرفته نمی‌شود، نهادهای ذی‌ربط و مسوول درحوزه کاهش سوانح رانندگی هم راستا و همگرا نیستند و فکری برای افزایش ایمنی خودروهای داخلی نمی‌شود نمی‌توان به افت تلفات جاده‌یی درکشور امیدوار بود و باید همچنان شاهد انتشار آمار بالای جان‌باختگان حوادث جاده‌یی بود. اقدام تازه‌ای صورت نگرفته است محمد بخارایی، رییس هیات‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها، با اشاره به توقف روند کاهشی تلفات جاده‌یی درسال جاری به «تعادل» می‌گوید: یکی از دلایل این توقف را می‌توان این موضوع دانست که اقدام و فعالیت تازه‌یی برای…

جلسه هم انديشي با حضور ريئس هيئت مديره جمعيت طرفداران ايمني راهها

اين جلسه با حضور مديركل حمل ونقل، رئيس پليس راهور ، ادارات اموزش و پرورش، مخابرات، اداره بنادر ،معاونين اداره كل و انجمن رانندگان با ر و مسافر و انجمن شركتها بار در سالن كنفرانس اداره كل وحمل ونقل جاده اي استان بندرعباس برگزارشد.

افتتاح دفتر جمعيت طرفداران ايمني راههاي استان گيلان در شهرستان آستارا

افتتاح اولين شعبه دفتر نمايندگي استان گيلان در آستارا در راستاي فعاليت دفتر جمعيت طرفداران ايمني راههاي استان گيلان در شهرستانهاي تابعه اين استان، اولين شعبه نمايندگي در شهرستان مرزي آستارا افتتاح گرديد.

نکاتی تحلیلی پیرامون نقشه راه ایمنی

جهت غنای بیشتر نکاتی پیرامون نقشه راه ایمنی که اخیرا توسط معاونت حمل و نقل وزارت مسکن و راه و شهرسازی منتشر شده در ذیل اشاره شده. در این زمینه و با توجه به اهمیت امر این جمعیت پیشنهاد برگزاری میزگردی جهت ارتقاء بیشتر این گزارش مهم قبل از تصویب را دارد 1- در پیشگفتار نقشه راه امده است" لازم به ذكر است كليه برآوردهاي ارائه شده در اين گزارش (كشته‌شدگان- هزينه‌ها) بر مبناي نظرات كارشناسي و خبرگي پيش‌بيني شده است"بدیهی است اصولا گزارشی که ارقام و اطلاعات ان فاقد منابع اطلاعاتی و یا محاسباتی است و بر مبنای نظرات کارشناسی تدوین شده اصولا از دقت و تنایج قابل اتکایی برخوردار نمیباشد 2- این امر بخوبی در نمودار شكل 22: پيش‌بيني تلفات تصادفات رانندگی بر اساس سناريوهاي مفروض قابل رویت است که چگونه ادامه روند ثابت (فعلی) که روندی کاهشی است ناگهان افزایشی شده و از حدود 15000 کشته به ارقام تا 19000 کشته میرسد بدون انکه محاسبه و استدلالی داشته باشد. 3- در نقشه راه به مفاهیم مختلفی از ایمنی اشاره کرده اما تمرکز نقشه راه بر دو محور اصلی یعنی واقعی کردن قیمت سوخت و توسعه ناوگان ریلی مبتنی میباشد که بخش کوچکی از اقدامات مورد نیاز است. 4- قیمت واقعی سوخت در ادبیات کلاسیک یعنی قیمت فوب خلیج فارس که در حال حاضر اندکی کمتر از حدود یک دلار است. 5- نکته حایز توجه در قیمت گذاری سوخت در این گزارش علیرغم ادعای حمایت از حمل و نقل همگانی افزایش سالیانه پانزده درصد قیمت گازوییل است. 6- افزایش 15% قیمت گازوییل اولا اثرات تورمی جدی در قیمت حمل کالا و طبعا قیمت تمام شده کالاها دارد که اصولا نتایج تورمی آن مورد توجه قرار نگرفته است. 7- از سوی دیگر در توسعه حمل و نقل ریلی نویسندگان گزارش هیچگونه توجهی به ظرفیت فنی ساخت ریل حتی در شرایطی که هیچگونه محدودیت بودجه ای وجود نداشته نکرده اند و توسعه ریل چه در شهرها و چه بین شهری نتایج موثر خود را در بلند مدت نشان میدهد. 8- یکی از مهمترین اقدامات مورد نیاز که توجهی به ان نشده ممیزی جاده ها و تهیه نقشه ریسک است که متاسفانه هیچگاه مورد توجه متولیان امر نبوده است. (Star Rating Risk Map) 9- از جمله مسایل مهم دیگر راه حل کوتاه مدت برای استاندارد خودروهای غیر ایمن، تجدیدنظر در روشهای اعطای گواهینامه و ادغام اصول ایمنی بر اساس چک لیست مفصلی که در بسیاری کشورها وجود دارد و نیز مدیریت امداد و نجات که میتواند در کوتاه مدت و در مراحل اعطای گواهینامه رانندگی مورد نظر قرار گیرد. 10- یکی دیگر از مسایل مهم عدم توجه جدی به امر فرهنگ سازی رفتاری و اموزش در سطوح مختلف و اصلاح ساختار مدیریت راهبر ایمنی با اختیارت حاکمیتی لازم است، ضمن انکه به انواع بودجه های مورد نیاز ایمنی که در بسیاری کشورها مورد استفاده است و در کوتاه مدت و با بومی سازی ان در ایمنی کشور قابل استفاده است توجه کافی نشده است 11- باتوجه به اقدامات موفق کشورهای صنعتی مورد اشاره در گزارش جهت ارتقاء راه ایمنیها که قبل…

مراسم یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای در روستای چمن بید خراسان شمالی

همزمان با آغاز سالروز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای، آئینی در مدرسه شهید طاهری روستای چمن بید خراسان شمالی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: مدرسه شهید طاهری روستای چمن بید یکی از مدارسی است که در حاشیه جاده محور بجنورد- جنگل گلستان واقع شده که دانش آموزان برای رفتن به مدرسه ناگزیر از تردد عرضی از جاده هستند. بدیعی مقدم اظهار کرد: به مناسبت سالروز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای، محوربجنورد-جنگل گلستان به عنوان محور بدون حادثه انتخاب شده که بر این اساس تلاش شده است تا برای کاهش سوانح جاده‌ای، دانش آموزان با مسائل ترافیکی و ایمنی و عبور عرضی از جاده آشنا شوند. وی بیان کرد: مسابقه نقاشی با موضوع ترافیک و ایمنی نیز در این مدرسه برگزار شد که به پنج نفر از دانش آموزان هدایایی اهدا شد. همچنین در این مراسم اقلام آموزشی و ایمنی و کاورهای شبرنگ در بین دانش آموزان توزیع شد. شایان ذکر است در این مراسم مدیر آموزش و پروش شهرستان مانه و سملقان، رئیس پلیس‌راه چمن بید، معاون حمل‌ونقل و معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel