جشنواره فرهنگي، صوتي و تصويري ايمني ترافيك

با نام و یاد خداوند بخشنده مهربان

 

trafficsafetyfestival جمعیت طرفداران ایمنی راههابا استعانت از درگاه الهی جمعیت طرفداران ایمنی راهها با مشارکت و همراهی نهادها و سازمان‌های عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور هم‌زمان با 7 اردیبهشت سال 1398 "روز ملی ایمنی حمل و نقل" جشنواره "فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک" را برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری جشنواره:

مهم‌ترین هدف جشنواره، بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگی و هنری کشور و تجربیات ارزشمند اهالی هنر و متخصصان امر، در راستا و به منظور جلب توجه افکار عمومی جامعه، مسئولان ذیربط به ویژه هنرمندان به پدیده آشکار و پنهان آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از سوانح رانندگی در کشور(بیش از 16 هزار کشته و 350 هزار مصدوم، مجروح و معلول در طی سال گذشته) می‌باشد. اصلی‌ترین رویکرد جشنواره موتورسواران و کودکان هستند که حدود 45% از آسیب‌ها در کشور متأسفانه این گروه از جامعه را دربر می‌گیرد. دبیرخانه تلاش خواهد نمود تا به منظور یادآوری و ذکر پاره‌ای از واقعیت‌ها و خطرات ناشی از سوانح رانندگی آثار برتر را در سراسر کشور از طرق مختلف به سمع و نظر هم‌وطنان گرامی و آحاد جامعه رسانده و به نمایش بگذارد و از اهداف مهم دیگر جشنواره استمرار برگزاری آن به طور سالیانه و ایجاد یک فرآیند ملی و پیوند هنر با مهم‌ترین مسئله انسانی، اجتماعی با شکل‌گیری یک برند در این عرصه خواهد بود به طوری که به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه، مورد انتظار قرار گیرد.
محورهای آثار جشنواره:

آثار می‌بایست ارتباط مستقیم با رفتارهای ترافیکی و رانندگی هم‌وطنان داشته باشد با اولویت:

  • ایمنی موتورسواران در معابر درون و برون شـهری که بیشتـرین آسیب‌های ســوانح رانندگی  متوجه آنان می‌باشد در اولویت آثار جشنواره است
  • همچنین ایمنی کودکان در خودرو و یا به عنوان عابر که بخش مهمی از آسیب‌های سوانح رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد، مورد نظر جشنواره می‌باشد.
  • و یا هر موضوع دیگر مرتبط با ایمنی ترافیک، رانندگان، عابران پیاده و … در سفرهای درون و برون شهری

بررسی آثار جشنواره در دو سطح "آثار حرفه‌ای" و "آثار عمومی و آماتور(غیرحرفه‌ای)" انجام مي‌گيرد.

مقررات آثار جشنواره:

  • آثاری که قبلاً تولید شده و در انحصار و صاحب امتیاز فرستنده باشد
  • آثاری که تولید خواهد شد و در انحصار و صاحب امتیاز فرستنده باشد

مشخصات و شرایط فنی آثار جشنواره:

فیلم‌های کوتاه با موضوع و محورهای جشنواره به طوری که امکان پخش در شبکه‌های اجتماعی، رسانه ملی و مراکز هدف را داشته باشد.

  • آثار حرفه‌ای در یکی از قطع‌های DV .FULLHD.HDV و لزوماً با فریم ریت 25 باشند
  • کلیپ، تیزر، نماهنگ و انیمیشن با فرمت MP4  - MXF – MPEG2 – MOV- MPEG4 در قالب فایل دیتا یا DVD
  • فایل‌های صوتی شامل برنامه‌های نمایش رادیویی مرتبط با محورهای جشنواره و برنامه‌هایی که قابلیت پخش در رادیو را داشته و نسخه ارسالی دارای صدای STEREO  باشد.

مهلت ارسال آثار و برگزاری جشنواره:

  • زمان ارسال آثار از پانزدهم آبان ماه لغایت پایان اسفند ماه 1397 می‌باشد.
  • داوری آثار رسیده  توسط چند گروه حرفه‌ای و مجرب و منتخبین و آثار برتر بر اساس معیارهای تخصصی و عمومی و براساس رأی هیأت داوران خواهد بود.
  • زمان برگزاری جشنواره و تقدیر از منتخبان 98/2/7 خواهد بود.

نحوه ارسال آثار:
- به آدرس دبیرخانه جشنواره با پست به آدرس: (خیابان ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- خیابان شریفی- پلاک 55- واحد 10) و یا تحویل به صورت حضوری به دبیرخانه و اخذ رسید.
- در صورت امکان آثار در قالب فلش مموری ارسال گردد.

جوایز آثار برنده:
- آثار منتخب در بخش فیلم کوتاه و انیمیشن هر یک به ترتیب نفرات اول تا سوم، 100 ،80 و 60 میلیون ریال وجه نقد، تندیس جشنواره و لوح سپاس
- آثار منتخب در بخش کلیپ، نماهنگ، و تیزر هر یک به ترتیب نفرات اول تا سوم 80 ، 60 و 50 میلیون ریال وجه نقد، تندیس جشنواره و لوح سپاس
- آثار منتخب در بخش فایل صوتی به ترتیب نفرات اول تا سوم 50 ،40 و 30 میلیون ریال وجه نقد، تندیس جشنواره و لوح سپاس

برندگان آثار منتخب در روز 7 اردیبهشت هم زمان با "روزملی ایمنی حمل و نقل" طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشگری، دست‌اندرکاران و تمامی همراهان و ارسال‌کنندگان آثار مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

توجه:
- اعلام مشخصات کامل فرستنده آثار شامل نام و نام خانوادگی- کد ملی- آدرس- شماره تلفن به همراه آثار ضروری است.
- آثار تولید شده قبلی حداکثر در دوره زمانی 3 سال گذشته باشد.
- مسئولیت حقوقی و اصلیت آثار ارسالی بر عهده فرستنده اثر می‌باشد.
- جمعیت طرفداران ایمنی راهها مجاز به بهره‌برداری و استفاده از آثار ارسالی در جهت منافع ملی و فرهنگ عمومی رانندگی کشور، به صورت غیر انتفاعی می‌باشد.
- جمعیت طرفداران ایمنی راهها تمامی آثار پذیرفته شده را به صورت یک‌جا در قالب DVD آماده‌سازی و به تمامی ارسال‌کنندگان اثر تقدیم خواهد نمود.

امید است با مشارکت و همراهی همه جانبه شما هنرمندان، کارگردانان، نویسندگان و تولیدکنندگان فیلم و تمامی کسانی که موضوع سوانح رانندگی را به عنوان یک دغدغه ملی برمی‌شمارند، گامی در جهت کاهش آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی در کشور برداشته شود.

 

 

 

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir