May 20, 2018 - 2988 Views

برگزاری جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای در استان مرکزی

ازراننده استان مرکزی که دارای کمترین تخلفات و تصادفات بودند با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی و رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان مرکزی به مناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل در شهر اراک تقدیر شدند.

علی زندی فر در این همایش با تاکید براینکه کمتر به ایمنی توجه شده است و اقشار مختلف جامعه به این مقوله کم توجه هستند افزود: خطر در موضوعات ترافیکی به درستی تعریف نشده است و ازآن سو افزایش وسایل نقلیه عمومی و تمایل مردم به استفاده از آن لزوم توجه به ایمنی را بیشتر کرده است.

وی از آموزش به یک هزار و 500دانش آموز در استان برای ایمنی خبر داد و گفت: در راستای توجه به ایمنی تا کنون 21 مدرسه حاشیه راههای استان در سال گذشته اموزش پیشگیری و ایمنی داده شده است و همچنین چهار هزار راکب موتور سوار آموزش ایمنی دریافت کرده اند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که بتوانیم تخلفات و تصادفات را به حداقل خود برسانیم گفت: برای ما افتخار است که رانندگان کمترین تخلف و تصادف را داشته باشند و هیچگونه مزاحمتی برای همنوعان خود ایجاد نکنند.

سرهنگ مهدی حسنی با تاکید بر اینکه رانندگان نبایند تخلف خودشان را توجیه کنند تصریح کرد: در کسوت راننده بودن برای مردم یک خدمت است و انتظار کوچکترین تخلفی را از رانندگان حمل و نقل عمومی که جان شهروندان در دست آنهاست نداریم .

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان مرکزی نیز با بیان اینکه امیدواریم شاهد کوچکترین تلفاتی استانی در داخل و خارج استان نباشیم گفت: این جمعیت آموزش به رانندگان تاکسی، آژانسها، مینی بوس و ناوگان عمومی را در هدف قرار داده است.

ایشان با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور مرهون تلاش شبانه روزی رانندگان حرفه ای است گفت: امسال توسعه ایمنی با محوریت اموزش را هدف قرار داده ایم.
محمد بخارایی با شاره به اینکه رانندگان امانت دار مال و جان مردم هستند افزود: تا کنون به بحث های سخت افزاری مانند احداث جاده، نصب علایم و امداد نجات پرداخته شده است وکمتر به فرهنگ سازی و رفتار سازی برای کاهش تصادفت و تلفات توجه شده است.

وی افزود: در کشور 20 میلیون راننده گواهی دار وجود دارد که به طور متوسط روزانه یک ساعت و دو میلیون راننده حرفه ای که روزانه 10 ساعت رانندگی می کنند به عبارتی 20 میلیون ساعت راندگان گواهینامه دار و 20 میلیون ساعت رانندگان حرفه ای در جاده ها رانندگی می کنند که تنها 10 درصد رانندگان حرفه ای درگیر سوانح هستند.

وی با تاکید بر اینکه لذا رانندگان حرفه ای با این حجم رانندگی و کم بودن تصادفات و سوانح مطالبه گر ایمنی هستند تصریح کرد: رسالت ما حساس کردن مردم و مسئولان به حوادث رانندگی است که خسارت زیادی برای کشور و خانواده ها در پی دارد.

بخارایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها درکشور گفت: تا کنون در 25 استان دفتر نمایندگی این جمعیت تاسیس شده است و در شش استان دیگر از جمله کردستان نیز تا پایان سال این جمعیت راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در حدود 20 هزار نفر عضو ثبت نام شده دارد گفت: برنامه محوری امسال اموزش است به افرادی که آسیب پذیریا بهره برار هستند و آموزش عمومی مد نظر است .

غلامعلی علی بابایی با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی طرفداران ایمنی راههای استان مرکزی در شهر اراک افزود: این جمعیت در حال حاضر در حال عضو گیری است و حساس کردن اقشار مختلف جامعه و اموزش به افراد را برای کاهش تلفات جرحی و فوتی و تصادفات دنبال می کند.

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

Feature Pictures

cache/resized/22e1a45501f0c91a0ce98eef06330957.jpg
cache/resized/d1054fb3224401362c55fb7782ee738d.jpg

Address and Phone

  • www.rsss.ir
  • Address: No 492, Motahari St., Tehran, 1595813515, Iran
  • Fax: (021) 88911764
  • Phone: (021) 88926832, (021) 88908605
  • Email: info {@} rsss.ir
Top