نوشته شده توسط  مهر 08, 1399 - 1126 Views

نقش بی بدیل بانوان در کاهش سوانح ترافیکی و آسیب های انسانی- اجتماعی مطلب ویژه

نقش بی ­بدیل بانوان در کاهش سوانح ترافیکی و آسیب­ های انسانی- اجتماعی

جمعی از اعضای هیأت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها به همراه عضوی از انجمن زنان علیه سوانح رانندگی، دست اندرکاران دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای کشور و نماینده سازمان شهرداری ­ها و دهیاری­های کشور با مسئولان دانشگاه الزهرا دیدار و پیرامون ایفای نقش بانوان در افزایش ایمنی ترافیک و توسعه رفتارهای صحیح رانندگی گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت طرفداران ایمنی راهها محمد بخارائی رئیس شورای سیاست گذاری این نهاد با اشاره به تاریخ فعالیت های فرهنگی انجام یافته از جمله همایش هم پیمانی بانوان در کاهش سوانح رانندگی در سال های قبل، برحضور و نقش زنان در پیشگیری از سوانح رانندگی و ارتقاء رفتارهای صحیح رانندگی در جامعه و مراقبت های لازم از خود و خانواده در امر ترافیک تأکید نمود.

وی حساس سازی افکار عمومی به دغدغه و چالش ایمنی حمل و نقل را یک آرمان بسیار مهم برای تمامی جوامع به ویژه کشورمان برشمرد و حضور دانشگاهیان و جامعه علمی بالاخص دانشگاه الزهرا که بانوان سهم بیشتری را در ترکیب مجموعه برعهده دارند، بسیار مهم و کلیدی دانست.

بخارائی از اجرای برنامه های گسترده در هفته ایمنی حمل و نقل سال جاری از 24 لغایت 30 آبان همزمان با 25 آبان«روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی» با محوریت بانوان و حضور پررنگ دانشگاه الزهرا، جمعیت طرفداران ایمنی راهها، دبیرخانه کمیسیون ایمنی راهها و با همکاری تمامی نهادهای دست اندرکاراین کمیسیون و آغاز پویش زنان علیه سوانح رانندگی خبرداد.

در ادامه این نشست علیرضا اسماعیلی نایب رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها نیز انجام اقدامات فرهنگی در حوزه سوانح رانندگی را همانند آنچه که در سال های گذشته در خصوص بستن کمربند ایمنی در خودروها رخ داد، مهم ترین برنامه قابل اجرا برشمرد و جامعه علمی و دانشگاهی را به عنوان اتاق فکر دستگاه های اجرائی دانست و ورود بانوان به موضوع پیشگیری از سوانح ترافیکی را به مثابه یک سونامی در توفیق در کاهش آسیب های انسانی اجتماعی و اقتصادی ناشی از این پدیده خواند.

براساس این گزارش رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل کمیسیون ایمنی راهها نیز با اشاره به تصمیمات و اقدامات انجام یافته در این کمیسیون، آسیب­های روحی، روانی و اجتماعی بچه های تصادفات در جامعه را بسیار فراتر از بچه های طلاق دانست و آمادگی کامل خود را به عنوان دستگاه حاکمیت جهت انجام و اجرای خواست ها و مطالبات دانشگاهی، علمی و نهادهای مردمی در حوزه ایمنی حمل و نقل و ترافیک اعلام داشت.

این گزارش می­افزاید در ابتدای نشست ندا کلیجانی مقدم معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا پرداختن به دغدغه های اجتماعی را وظیفه اصلی و مهم دانشگاه دانست و اظهار داشت: دانشگاه با دارا بودن حدود 10 هزار دانشجو و یک هزار استاد و کادر علمی که تقریباً 70 درصد آن ها را بانوان تشکیل می دهند همواره ارتباط مؤثر و مطلوبی با سمن ها و تشکل های دانشجویی و اجتماعی داشته و ایجاد نشاط اجتماعی را یک امر مهم می داند که در این خصوص اقدامات فرهنگی در حوزه کاهش سوانح رانندگی را آغاز نموده و ایجاد یک موج در جامعه جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک و سطح آگاهی و اطلاعات عمومی هم وطنان یک ضرورت است و دانشگاه با تمام توان، آمادگی کامل خود را جهت همراهی و همکاری با اجـرای برنامه های فــرهنگی اعلام می نماید.

گفتنی است دراین نشست دیگر اعضای حاضر از جمعیت طرفداران ایمنی راهها، انجمن زنان علیه سوانح رانندگی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و متصدیان و دست اندرکاران دانشگاه الزهرا هر یک سخنانی پیرامون موضوع و راهکارهای فرهنگی و اجرائی مقابله و پیشگیری از بروز سوانح رانندگی ارائه داشتند.

 

zz2 نقش بی بدیل بانوان در کاهش سوانح ترافیکی و آسیب های انسانی- اجتماعی | جمعیت طرفداران ایمنی راهها

 

zz1 نقش بی بدیل بانوان در کاهش سوانح ترافیکی و آسیب های انسانی- اجتماعی | جمعیت طرفداران ایمنی راهها

 

روابط عمومی جمعیت طرفداران ایمنی راهها

 

نظرات و پیشنهادات خود را برای این قسمت مطرح نمائید.

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za نقش بی بدیل بانوان در کاهش سوانح ترافیکی و آسیب های انسانی- اجتماعی | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 نقش بی بدیل بانوان در کاهش سوانح ترافیکی و آسیب های انسانی- اجتماعی | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za نقش بی بدیل بانوان در کاهش سوانح ترافیکی و آسیب های انسانی- اجتماعی | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa نقش بی بدیل بانوان در کاهش سوانح ترافیکی و آسیب های انسانی- اجتماعی | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel