نوشته شده توسط  اسفند 03, 1398 - 1870 Views

نقش بی بدیل مردم در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای مطلب ویژه

نقش بی­ بدیل مردم در افزایش ایمنی سفرهای جاده­ای

اعضای هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها با وزیر راه و شهرسازی دیدار و در خصوص استفاده از ظرفیت­ها و راهکارهای افزایش ایمنی حمل ونقل گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت طرفداران ایمنی راهها مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این دیدار با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و توان و ایجاد ظرفیت­های جدید جهت غلبه بر سوانح رانندگی در کشور، اظهــار داشت: هموطنان به ویژه رانندگان مهمترین عامل در افزایش ایمنی سفرها می­باشند و همراهی و همکاری آنان بالاخص در شرایط نامساعد جوی و توجه به اخطارها و هشدارهای مسئولان راهداری، امدادی و انتظامی می­تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب­ها و مشکلات در سفرهای جاده­ای داشته باشد. وزیر راه و شهرسازی، آموزش در حوزه ایمنی حمل و نقل را بسیار مهم برشمرد و افزود:

الزامات فرهنگی و آموزشی در حمل و نقل و ترافیک باید نهادینه شود و قطعاً سازمان­های مردم نهاد در کنار اعضای کمیسیون ایمنی راههای کشور می­توانند همکاری مناسب و مؤثری داشته باشند.

مهندس اسلامی از اقدامات متعدد مهندسی و فنی وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیرساخت­های ترافیکی از جمله اصلاح، بهسازی و آشکار سازی نقاط ومقاطعی که دارای سابقه سوانح رانندگی در راههای برون شهری بودند، در سال جاری خبرداد و تصریح کرد: به موازات فعالیت­های عمرانی، نظارت بر رفتارها و عملکردها در بخش حمل و نقل عمومی جاده ­ای به عنوان یک اصل مهم برای وزارت راه و شهرسازی در دستور کار بوده به طوری که با متخلفان و شرکت­ها و افرادی که به جان مســافران و هموطنان بی ­توجــهی و یا کم توجهی می­نمایند برخوردهایی تا کنون صورت پذیرفته و در آستانه سال نو و سفرهای نوروزی نظارت­ها شدت بیشتری خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کرامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی مسافر را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: لازم است جایگاه، شأن و شخصیت رانندگان بخش مسافری جاده­ای بیش از گذشته ارتقاء یافته و دولت نیز مؤظف است امکانات رفاهی آنان را به ویژه در پایانه­ های شهری بهبود و شرایط مناسبی را فراهم آورد چراکه آنان در سفر حافظ جان هموطنان بوده و باید با آرامش خاطر به امر شریف رانندگی بپردازند.

بر اساس این گزارش در این ملاقات محمد بخارائی رئیس شورای سیاست­گذاری جمعیت طرفداران ایمنی راهها با گزارش کاملی از شکل­گیری، فعالیت­ها و برنامه­ های این نهاد بر استفاده از ظرفیت­های تجربی و علمی در کشور تأکید و آمادگی کامل جمعیت را جهت اجرای تصمیمات فرهنگی وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها و همراهی و همکاری در جهت افزایش ایمنی حمل و نقل و کاهش آسیب­های انسانی،اجتماعی و اقتصادی ناشی از سوانح رانندگی در کشور به ویژه در 26 نمایندگی استانی را اعلام نمود.

این گزارش می­افزاید همچنین علیرضا اسماعیلی، علی آزاد، ناصررزاق­منش، مجید نصراله­ نژاد، مرضیه حصاری، قاسم پورتقی، علی حقایق دیگر اعضای هیئت مدیره و بازرسان جمعیت طرفداران ایمنی راهها که در این دیدار حضور داشتند هر یک نقطه نظرات خود را در خصوص توسعه گسترش اقدامات و برنامه­های فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء رفتارهای ترافیکی در کشور ارائه نمودند.

 

نظرات و پیشنهادات خود را برای این قسمت مطرح نمائید.

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za نقش بی بدیل مردم در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 نقش بی بدیل مردم در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za نقش بی بدیل مردم در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa نقش بی بدیل مردم در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel