نوشته شده توسط  شهریور 03, 1398 - 1599 Views

لزوم توجه بيشتر جامعه به موضوع از دست دادن سرمايه هاي انساني در سوانح رانندگي مطلب ویژه

لزوم توجه بيشتر جامعه به موضوع از دست دادن سرمايه هاي انساني در سوانح رانندگي

بیست و چهارمین کنگره بین المللی جوامع ایمن به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبريز با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و شرکت صاحبنظران داخلی و خارجی از بیست کشور جهان آغاز به مدت سه روز در شهر تبريز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی جمعيت طرفداران ايمني راهها دكتر نمكي وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي در مراسم افتتاحيه اين همايش با بیان این که عمده ترین نقش و دلیل در تمام حوادث و سوانح، متوجه انسان و عدم وجود انسان توسعه یافته است، اظهار داشت : در برنامه های توسعه قبل و بعد از انقلاب به تولید و فروش نفت و میعانات گازی و ایجاد زیرساخت ها توجه کرده ایم اما هرگز نقش انسان توسعه یافته در فرآیند توسعه را پیش بینی نکرده ایم و بايد گفت امروز انسان، ابزار توسعه نیست بلکه در ادبیات امروز توسعه، انسان توسعه یافته، هدف غایی توسعه است و اگر به عوامل موثر در حوادث جاده ای، شامل انسان، وسیله نقلیه و راه توجه کنیم، می بینیم که انسان توسعه یافته می تواند دو عامل دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: انسان توسعه یافته، پولش را به پیش پرداخت خودروسازی نمی دهد که ارابه غیراستاندارد تحویل او بدهد و اگر ارابه غیر استاندارد را تحویل گرفت با علم به اینکه این ارابه می تواند عامل مرگ او شود، با سرعت استاندارد رانندگی می کند و از رانندگی با سرعت بالا پرهیز می کند و این نشان دهنده نقش توسعه یافتگی انسان است.

دکتر نمکی تاکید کرد: تهیه سند ملی برای نقشه راه مدیریت حوادث و ترافیک در دستور کار قرار گرفته و این سند با همکاری وزارت بهداشت، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر نهادها تدوین خواهد شد. البته طرح نماد(نظام مراقبت های اجتماعی مدرسه محور) را با محوریت سازمان برنامه و بودجه اجرا کردیم و هدف ما این بود که باید آموزش ها را از مدارس آغاز کرد و خوشبختانه این طرح نتیجه داد و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، باعث خشنودی مقام معظم رهبری نیز شده است و ایشان از این طرح به عنوان یکی از ابر پروژه ها یاد کردند.

بر اساس اين گزارش دکتر مسعود پزشکیان در اين همايش اظهار داشت:  مهم ترین مساله در اصلاح رفتار ترافیکی، عزم و تعهد سیاسی است یعنی اراده همگانی وجود داشته باشد که با متخلف با قانون سختگیرانه و اجرای  قوانین بی اغماض برای متخلفینی که عادت کرده اند که با رفتارهای خود دیگران را به خطر می اندازند رفتارشان اصلاح گردد و البته باید در کنار این سختگیری ها افرادی را  که رفتارهای نادرست رانندگی دارند، مورد آموزش قرار داده و نیز وظیفه داریم  جاده ها و وسایل نقلیه ناایمن را اصلاح کنیم.

وی یادآور شد: مهم است که اگر فردی در چارچوب عادت نادرست خود، اقدام به تخلفات رانندگی کرده و با حرکت مخاطره آمیز، جان خود و دیگران را تهدید به مرگ کند، چنان مورد برخورد قانونی محکم قرار گیرد که نتواند این رفتار را ادامه دهد البته باید به نقش آموزش، مهندسی ترافیک و اصلاح وسایل نقلیه و راه نیز توجه کنیم.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ذهن سیاستگذاران باید این آگاهی ایجاد شود که نباید اجازه دهیم که افراد زیادی، به دلیل رفتارهای نادرست رانندگی، جان خود و دیگران را به خطر بیندازند، باعث معلولیت شوند و خانواده ها را متلاشی کنند.

اين گزارش مي افزايد دکتر کریستف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ديگر سخنران مراسم افتتاحيه اين همايش اظهار داشت: آسیب های ناشی از تصادفات جاده ای یکی از پنج علت مهم مرگ و میر در ایران به شمار می رود که از سال ۲۰۱۷ روند افزایشی داشته است اما مطمئنا با همکاری همدیگر می توانیم مدل موفقی برای ایمنی راه را به منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ارائه نماييم .

وی افزود: در سال ۲۰۱۸، گروه همکاری ایمنی راه با هدایت دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه و با حضور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان اورژانس کشور و سازمان جهانی بهداشت با همکاری پلیس راهور ماموریت متخصصین بین المللی در زمینه مدیریت سرعت به کشور را تسهیل کردند که متعاقب آن با مشورت فنی شرکای کلیدی، راهنمای محدودیت سرعت تهیه و پشتیبانی با هدف ایمنی راه و ارتقای مدیریت سرعت در کشور ارائه شد.

گفتني است کوهورت ترافیک پرشین در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ، دکتر پزشکیان نائب رییس اول مجلش شورای اسلامی ، دکتر حسینی رئیس راهنمایی و رانندگی کشور ، دکترهملمن نمایند سازمان بهداشت جهانی در ایران و جمع ديگري از اندیشمندان داخلی و خارجی و مدیران ادارات استانی  روز جمعه یک شهریور1398 افتتاح و آغاز به کار کرد. اين سيستم به عنوان اولین کوهورت جامع سلامت و ایمنی ترافیک در کشورهای مدیترانه شرقی یک طرح پژوهشی و مداخله ای است و با توجه به پیشتازی و ماموریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در توسعه دانش ترافیک و فراهم بودن زیرساخت ها از جمله کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک، مرکز همکاری های علمی پلیس راهور و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب و حوادث جاده ای و مرکز بین المللی حمایت از جوامع ایمن، این طرح در تبریز آغاز شده ، كه در این طرح سنجش های سطح خانوار، سلامت جسمانی و روانی، رفتار ترافیکی و سنجش های آزمایشگاه ترافیک در دو بخش پیش از حادثه و پس از حادثه با همکاری پلیس راهور مورد ارزیابی و مطالعه قرار می گیرد.

لازم به ياد آوري است محمد بخارايي رئيس شوراي سياست گذاري جمعيت طرفداران ايمني راهها به اتفاق عليرضا اسماعيلي نايب رئيس هيات مديره جمعيت ، مجيد منظوري و احسان عراقي زاده مسئولين دفاتر نمايندگي جمعيت در استانهاي آذربايجان شرقي و كرمان ضمن مشاركت در اين همايش ، با حضور در پنل هاي تخصصي بررسي نحوه ارتقای ایمنی وکاهش سوانحرانندگي وتلفات ناشی از آن نقطه نظرات كارشناسي خود و ديدگاه هاي جمعيت را ارائه نمودند .

ttt1 لزوم توجه بيشتر جامعه به موضوع از دست دادن سرمايه هاي انساني در سوانح رانندگي | جمعیت طرفداران ایمنی راهها

 

 

روابط عمومی جمعیت طرفداران ایمنی راهها

نظرات و پیشنهادات خود را برای این قسمت مطرح نمائید.

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za لزوم توجه بيشتر جامعه به موضوع از دست دادن سرمايه هاي انساني در سوانح رانندگي | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 لزوم توجه بيشتر جامعه به موضوع از دست دادن سرمايه هاي انساني در سوانح رانندگي | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za لزوم توجه بيشتر جامعه به موضوع از دست دادن سرمايه هاي انساني در سوانح رانندگي | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa لزوم توجه بيشتر جامعه به موضوع از دست دادن سرمايه هاي انساني در سوانح رانندگي | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel