نوشته شده توسط  شهریور 07, 1397 - 1552 Views

50 درصد تلفات رانندگی در بیمارستان‌ها است ، وزارت بهداشت شانه خالی می کند مطلب ویژه

50درصد تلفات رانندگی در بیمارستان‌ها است

وزارت بهداشت شانه خالی می کند

وزارت بهداشت مسئولیت خیلی سنگینی در رسیدگی به مجروحان جاده‌ای دارد درحالی‌که با شعار «من عامل تصادف نیستم» و درحالی‌که یک عضو اصلی کمیسیون ایمنی راه‌ها است این پیام را می‌دهد که توقعی از شما نداریم و توقعی از مانداشته باشید.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها نسبت به عدم مسوولیت وزارت بهداشت و درمان در موضوع افزایش تلفات جاده‌ای هشدار داد.

محمد بخارایی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز گفت: اخیراً وزیر بهداشت و درمان مطرح کرده‌ است که تصادفات جاده‌ای به دلیل این است که خودروسازان منصف و جاده‌های ایمن نداریم و ما به‌عنوان وزارت بهداشت عامل تصادف نیستیم.

او گفت: درست است که وزارت بهداشت نه جاده می‌سازد نه خودرو و عامل تصادف نیست اما می‌تواند شاخص دسترسی به اورژانس و بیمارستان را در کشور بالا ببرد که این امر به کاهش تلفات جاده‌ای منجر می‌شود.

بخارایی با اعتراض به اینکه همه مسئولان می‌خواهند صورت‌مسئله را پاک کنند و سهمی از تقصیر را برای سازمان خود قائل نباشند، گفت: غالب 50 درصد تلفات جاده‌ای در حین انتقال مصدوم و در بیمارستان است و اگر ما از زمان طلایی بعد از تصادف مراقبت کنیم از شدت صدمات کاسته می‌شود و مانع از کار افتادگی و کشته‌شدن تصادفی‌ها می‌شود.

به گفته بخارایی تعداد زیادی از بیمارانی که با آمبولانس به سمت بیمارستان می‌روند به بهانه تکمیل ظرفیت بیمارستان از مقابل درب بیمارستان برگشت می‌خورند و این زمان طلایی را از بین می‌برد. ضمن اینکه تعداد زیادی بیمار به بیمارستان می‌رسد اما در زمان مناسب به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود.

او گفت: وزارت بهداشت مسئولیت خیلی سنگینی در رسیدگی به مجروحان جاده‌ای دارد درحالی‌که با شعار «من عامل تصادف نیستم» و درحالی‌که یک عضو اصلی کمیسیون ایمنی راه‌ها است این پیام را می‌دهد که «توقعی از شما نداریم و توقعی از ما نداشته باشید.»

بخارایی تأکید کرد که در حال حاضر از خدمات به‌موقع امدادی و پزشکی محروم هستیم و گفت: توقع از وزارت بهداشت باید بالا رود. وقتی می‌گویند ما مقصر نیستیم به این معنی است که امکانات و برنامه‌ای هم برای حل مشکلات و بهبود کیفیت ندارند و نمی‌خواهند برنامه ارائه دهند و به همان نسبت از کمیسیون‌ ایمنی راه و سازمان‌های مربوطه هم توقعی برای کاهش تصادفات جاده‌ای و موضوع ایمنی ندارند.

تین نیوز : سمانه واحدی راد

نظرات و پیشنهادات خود را برای این قسمت مطرح نمائید.

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za 50 درصد تلفات رانندگی در بیمارستان‌ها است ، وزارت بهداشت شانه خالی می کند | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 50 درصد تلفات رانندگی در بیمارستان‌ها است ، وزارت بهداشت شانه خالی می کند | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za 50 درصد تلفات رانندگی در بیمارستان‌ها است ، وزارت بهداشت شانه خالی می کند | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa 50 درصد تلفات رانندگی در بیمارستان‌ها است ، وزارت بهداشت شانه خالی می کند | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel