آبان 26, 1395 - 4470 Views

برگزاری همایش یادمان قربانیان جاده ای در استان گیلان

این مورد را ارزیابی کنید
(47 رای‌ها)

همایش یادمان قربانیان جاده ای روز سه شنبه ، 25 آبان 95 ، با حضور مدیر کل حمل ونقل استان گیلان، رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها ، مدیر کل مسکن وشهر سازی، فرمانده پلیس راه، فرماندار رشت، نماینده ولی فقیه ، مقامات استاداری ، خانواده های حادثه دیدگان و جمع کثیری از مردم در مجتمع آریانا واقع در محور رشت – خمام برگزار شد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از 649 کشته سوانح جاده ای استان در سال ، 449 نفر عابر و موتورسوار هستند، تصریح کرد: موتورسواران بزرگترین بحران استان هستند.

ناصر آل محمدی در همایش بزرگ هم پیمانی با ایمنی راه ها که در مجتمع آریاناواقع در محور رشت- خمام برگزارشد، با اشاره به نامگذاری سومین یکشنه ماه نوامبر به عنوان یادمان قربانیان تلفات جاده ای از سوی سازمان ملل، اظهار کرد: جامعه باید نسبت به این بحران حساس شود، زیرا تلفات جاده ای ناشی از تصادفات بسیارزیاد و جبران ناپذیراست.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اشاره به کاهش تلفات از کشور از 28 هزار نفربه 16 هزار نفر درسال دربازه زمانی 85 تا 94 افزود: با تلاش دست اندرکاران استانی این آمار ازیک هزارو 280 نفر در سال 85 به 649 نفر در سال 94رسید.

 وی آموزش، مهندسی جاده و خودرو، نقشه راه، اعمال قانون وپرهیز از مماشات در برخورد با متخلفین، فوریت های پزشکی و... را از جمله عناصر دخیل در ایمنی راه ها دانستو توان و اعتبارات دولتی جوابگو نیست و نیازمند فرهنگ سازی و آموزش به ویژه در قشر دانش آموزی هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از 649 کشته سوانح جاده ای استان 449 نفر عابر وموتورسوارهستند.

مدیر اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در گیلان گسترش فرهنگ ایمنی راه ها را یکی از شاخصه های مهم فرهنگی دانست و یادآورشد، آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت آنها جزو مباحث ایمنی است. عجله ، سرعت غیر مجاز وعدم رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی را یکی از مهمترین عوامل سوانح جاده ای منجر به فوت دانست.

وی گفت: با توجه به اینکه سوانح جاده ای بنیان خانواده ها را دچارفروپاشی کرده است ، افزود: در استان گیلان به ازای هر 100 هزار نفر، 26 نفرکشته داریم که 70 درصد آنها را عابران وموتورسواران تشکیل می دهند.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها ضرر ناشی از سوانح جاده ای روزانه 49 میلیارد تومان است، تصریح کرد: 7 درصد ارزش افزوده کشور صرف هزینه های ناشی از سوانح جاده ای می شود.

محمد بخارائی گفت: همه مردم به نوعی عزادار قربانیان سوانح جاده ای هستند، اظهار داشت: روزانه 50نفر در شبکه های حمل ونقلی و جاده های حادثه خیز کشته و از هر 800 نفر مجروح در روز 100نفر معلول و از کارافتاده می شوند.

وی 16 هزار و 500 نفر کشته و300 هزار نفرمجروح سوانح جاده ای در سال را یک فاجعه دانست و افزود : بازماندگانو خانواده های کشته شدگان نیز قربانیان سوانح جاده ای هستند و سالانه هزاران زن بیوه و بی سرپرست می شوند ویا از معلولان ناشی از سوانح جاده ای نگهداری می کنند.

بخارائی با اشاره به فرارسیدن روزجهانی یادمان قربانیان حوادث و سوانح جاده ای ، اضافه کرد ؛ سالانه 4 هزار نفر موتورسوارکشته می شوند که بابسیج مردمی می توانیم جلوی این همه تلفات را بگیریم، اما هنوز این دغدغه و بحران را درک نکرده ایم لذا برگزاری این همایش در واقع یادآور این فاجعه و رنج و درد بازماندگان قربانیان سوانح جاده ای است تا به نوعی پیشگیری برای آینده باشد.

نظر (1)

  • مسلم پناهي پور
    • مسلم پناهي پور
    • نظر داده شده در 09 شنبه, 1395 AT 11:43

    با سلام
    تا موقعي كه پليس با موتور سواران متخلف برخورد جدي نكند اين داستان غم انگيز ادامه خواهد داشت.
    وقتي كه موتور سواري روي پلاك خود را به روش هاي مختلف و آشكار ميپوشاند و خيلي راحت از مقابل ديدگان پليس تردد ميكند و حتي در مقابل ديگان پليس در كنار خيابان يا در پشت چراغ ميايستد وپليس كاملا بي تفاوت از كنار آن رد ميشود اوضاع روز به روز از اين بدتر نيز خواهد شد.
    حتي دامنه اين بي نظمي به خودرو ها نيز كشيده شده و به كرات ديده ميشود خودرو ها مخصوصا خودرو هاي باري با پلاك مخدوش و يا پوشيده و يا قسمتي مخفي و يا بدون پلاك در خيابان ها آزادانه تردد ميكنند ولي متاسفانه پليس نميخواهد اين ها را ببيند و اين دل انسان را به درد ميآورد.
    به اميد روزهايي كه همه تاكيد ميكنم همه به وظيفه خود عمل نمائيم
    اجركم عندالله
    مسلم پناهي پور
    راننده پايه يكم حمل و نقل عمومي شهرداري تهران

نظرات و پیشنهادات خود را برای این قسمت مطرح نمائید.

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za برگزاری همایش یادمان قربانیان جاده ای در استان گیلان | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 برگزاری همایش یادمان قربانیان جاده ای در استان گیلان | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za برگزاری همایش یادمان قربانیان جاده ای در استان گیلان | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa برگزاری همایش یادمان قربانیان جاده ای در استان گیلان | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، خيابان شهيد استاد مطهري، شماره 492، طبقه دوم
  • كدپستي: 1595813515
  • فکس : 88911764 (۰۲۱)
  • تلفن : 88908605 و 88926832 (021)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel