چهارمین نشست سالیانه مدیران ستادی واستانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در تهران

نشست سالیانه مدیران ستادی و استانی جمعیت طرفداران ایمنی راههاروز یکشنبه 23/02/97 در تهران، سالن همایش بیمه کارآفرین برگزار شد. در ابتدای مراسم ، محمد بخارائی ، رئیس هیئت مدیره ضمن خوش آمدگویی به مدیران استانی ،که از راههای دور آمده ودر جلسه شرکت کردند تشکر وقدردانی کردند. در ادامه افزود: همه شما با یک آرمان خدا پسندانه، تجربه های فراوان و با دل نگرانی ها برای ارتقاء فرهنگ ایمنی تلاش می کنید، این جلسه ونشست ها انتقال تجربه و دانش استانها است که انشاالله موجب کارائی است .رئیس هیئت مدیره جمعیت گفت: خوشبختانه طی این سالها جمعیت از هدف اصلی خود منحرف نشده است و نتیجه تلاش و گردهمایی ها حضور شما نمایندگان استانی است، که خیلی خوب پیش رفته ایدو می توانید برای سازمانهای مردم نهاد الگو باشید.مهندس بخارائی برنامه امسال جمعیت را آموزش اعلام کردند و از نمایندگان استانی خواستند علاوه بر تمامی اهداف جمعیت موضوع آموزش را جدی تر از هر سال پی گیری نمایند. بعد از صحبتهای مهندس بخارائی ، مهندس آزاد عضو هیئت مدیره جمعیت و رئیس هیئت مدیره بیمه کارآفرین ضمن خیر مقدم به مهمانان مراسم گفت: همانطور که می دانید جمعیت طرفداران ایمنی راهها یک نهاد مردمی و مدنی است که در راستای ایجاد قابلیت برای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور تشکیل شده، مشخصه اصلی جمعیت غیر دولتی بودن آن است و عدم وابستگی تشکیلاتی ومالی به نهاد های حاکمیت و سیاسی و مالی ارگانهای دولتی، نهاد مدنی با حضور عاشقانه خدمت بی ادعا شکل می گیرد و هدفشان در امور اجتماعی به سرانجام رساندن کارهایی است که بر زمین مانده است. در هر جامعه ای وجود سازمان غیر دولتی از الزامات است ، دولتها هم وظیفه دارند، نهایت تلاش و همکاری را بکنند که موانع اداری در جهت پویایی فعالیت های مدنی برطرف شود ، ما جمع شدیم در یک نهاد مدنی، این نهاد مدنی نسبت به نهادهای دیگر که در کشور وجود دارد هدفش نجات جان انسان است، انسانها و خصوصاًجوانهای که نسبت به خودشان و جان عزیزان و همراهانشان بی اهمیت شده اند، پدیده شومی است، این حوادث که یک عمر پشیمانی را برای انسانها به همراه داشته باشد می خوام حادثه را قبل وبعد ازوقوع در اینجا به ربط بدهم ، حافظ در موردکسی که تصادف می کند و عزیزی را از دست می دهد اینگونه سروده: بلبلی خون دلی خورد گلی حاصل کرد بادغیرت به صدش خارپریشان دل کرد نزدی شاه رخ فوت شد امکان حافظ چه کنم بازی ایام مرا غافل کرد اما این حادثه دیده به مروت وجوانمردی وانسانیت مردم ایران یا مردم دنیا چشم دارد و می گوید: ساربان بار من افتاد خدا را مددی که امید کرمم همره این منزل کرد اینجاست که بیمه وارد می شود و به فرد حادثه دیده کمک می کند، نهاد مدنی و جمعیت طرفداران ایمنی راهها قبل از وقوع حادثه را آموزش می دهد و مردم را آگاه می کند. مهندس غروی در ادامه مراسم از حضور مدیران استانی تشکر وقدر دانی کردندو آموزش را برنامه اصلی سال 97 دانست و گفت همانطور که می دانید یکی از رسالت…

دومین نشست بزرگداشت روز جهانی ایمنی

دومین نشست بزرگداشت روز جهانی ایمنی با حضور رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها و مهندس جهانی مدیر کل حمل ونقل وقربانی مدیر دفتر جمعیت استان البرز وتنی چند از صاحب نظران عرصه ایمنی وترافیک

تلفات 16 هزارنفری جاده‌‌ها، خروجی برنامه‌های کوتاه و کم‌هزینه است

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها هشدار داد که ناقوس مرگ در جاده های کشور به صدا درآمده است.   به گزارش خبرنگار تین نیوز رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به انتشار آمار سالیانه تصادفات و تلفات رانندگی در سال 96 از سوی پزشکی قانونی گفت: ارائه آمار کشته‌ها می‌تواند یک هشدار برای خطر موجود باشد، اما متأسفانه ارائه آمار افزایش کشته‌های جاده‌ای برای مردم و مدیران تبدیل به یک عادت شده است.   بخارایی در تحلیل این گزارش که از رشد 1.7 درصدی تلفات رانندگی خبر می‌دهد، گفت: نباید نگاهمان به آمار 2 درصدی افزایش تلفات باشد بلکه باید از این زاویه به موضوع نگاه کنیم که در سال 96 بیش از 16 هزار نفر در جاده‌های کشور کشته‌شده‌اند.   وی با توضیح اینکه این رقم در سال 95 بیش از 15 هزار نفر بوده است، گفت: این ارقام وحشتناک است و وضعیت را باید این‌گونه توصیف کرد که ناقوس مرگ در جاده‌های کشور به صدا درآمده است.   بخارایی با طرح این سؤال که مگر آمار 15 هزار نفر کشته در سال کم است که نسبت به آن حساس نباشیم و بخواهیم نسبت به آمار 16 هزار نفر حساسیت داشته باشیم؟ ادامه داد: حداقل 10 درصد از این رقم مصدومان، دچار معلولیت قطعی و دائمی می‌شوند که خود بحرانی برای وضعیت سلامت کشور است.   وی ادامه داد: آمار 16 هزارنفری کشته‌شدگان جاده‌ ای در حالی منتشر می‌شود که در سال‌های قبل هم هیچ برنامه جدی و تدبیری برای دست یافتن به ایمنی انجام نشد.   بخارایی با تأکید بر اینکه ایمنی دست‌یافتنی است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و بودجه داشت گفت: نیازمند برنامه آموزشی بلندمدت، اصلاح وضعیت فنی خودروها و حذف نقاط پرحادثه هستیم که تمام این برنامه‌ها نیازمند صرف هزینه‌های زیاد است. مشکل این است که به برنامه‌های کم‌هزینه و مقطعی اکتفا می‌کنیم و نگاه ویژه‌ای به ایمنی نداریم.   رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه متأسفانه به آمار و ارقام تلفات عادت کرده‌ایم و تنها آن را می‌بینم و حس نمی‌کنیم، ادامه داد: بیش از 70 درصد کشته‌شدگان جاده‌ای سرپرست خانوار هستند که در پی این اتفاق بحران‌های اجتماعی زیادی به وجود می‌آید.   وی تأکید کرد که مدیریت حمل‌ونقل کشور و مجموعه‌های دست انکار ایمنی همه باید به‌صورت جدی روی موضوع ایمنی و آموزش ان کار کنند و حتی جلسه مدیریت بحران تشکیل شود.

نمایشگاه عکس جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان اصفهان

برگزاري نمایشگاه عکس در پایانه امیر کبیر اصفهان توسط جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان اصفهان به مناسبت ٧ ارديبهشت روز ملي ايمني حمل ونقل

آمار نهایی کشته شدگان در تصادفات سال ۹۶ اعلام شد

ه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال 1396، 16 هزار و 201 نفر در حوادث رانندگی ترافیكی كشته شده‌اند، این تعداد نسبت به سال قبل از آن 1.7 درصد افزایش یافته است. بیشترین كاهش امسال مربوط به ماه فروردین با 12.8 درصد و بیشترین افزایش مربوط به ماه بهمن با 19.2 درصد بوده است. بیشترین كشته های حوادث رانندگی در شهریور به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، بیشترین کشته های حوادث رانندگی مربوط به شهریور ماه با هزار و 746 نفر و پس از آن تیرماه با هزار و 610 نفر و کمترین آن مربوط به دی ماه با هزار و 76 نفر بوده است. همچنین روز 23 شهریور با 81 كشته، 9 تیر با 79 كشته و 16 تیر با 76 كشته پرتلفات ترین روز های امسال بوده است. بیشترین مرگ ها در جاده های برون شهری در این گزارش با تأکید بر اینکه بیشترین تلفات مربوط به مسیرهای برون شهری است، آمده است 66.4 درصد كشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری، 27 درصد در راه های درون شهری، 6.4 درصد در جاده‌های خاكی و روستایی و محل تصادف دو دهم درصد موارد نامعلوم بوده است. به بیان دیگر در سال 96، 10 هزار و 749 نفر در محورهای برون شهری (3.1درصد افزایش نسبت به سال 95)، چهار هزار و 378 نفر در مسیرهای درون شهری ( پنج دهم درصد افزایش نسبت به سال 95)، هزار و 44 نفر در مسیرهای خاکی روستایی (5.3 درصد کاهش نسبت به سال 95) و30 نفر نیز در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند. بیشترین تلفات در استان فارس بر اساس این گزارش در سال گذشته استان‌های فارس با 1445 نفر، تهران با 1231 و خراسان رضوی با 1127 نفر بیشترین و استان‌های ایلام با 153، اردبیل با 156 نفر و كهگیلویه و بویراحمد با 183نفركمترین تعداد كشته های ناشی ازحوادث رانندگی را داشته‌اند. بیشترین درصد افزایش در استان خراسان شمالی بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال 96 نسبت به سال قبل از آن در استان های خراسان شمالی(30 درصد) و خراسان جنوبی (22.5درصد) و بیشترین كاهش مربوط به استان های قم (20.8-درصد) و اردبیل (20.5-درصد) بوده است. بیش از سه چهارم كشته شده ها مرد هستند این بررسی ها نشان می دهد كه 78.4 درصد از كشته های ناشی از حوادث رانندگی در سال 96 مرد (12709نفر) و 21.6 درصد زن (3492 نفر) بوده‌اند. همچنین در افراد 18 سال به بالا 71.4 درصد متأهل و 27.4 درصد مجرد هستند و وضعیت تاهل 1.2درصد نامشخص بوده است. رانندگان؛ بیشترین قربانی در زمان وقوع تصادف 42.8 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه، 20.8 درصد عابر پیاده و 35.1 درصد سرنشین یا ترك وسیله نقلیه بوده اند.از مجموع تلفات رانندگی سال 96 (16 هزار و 201نفر)، 20.8 درصد یعنی سه هزار و 370 نفر عابر پیاده و23.8 درصد یعنی سه هزار و 862 نفر موتورسیکلت سوار بودند. 30-49 سال بیشترین تلفات از لحاظ سنی 7.8 درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگی سال گذشته…

حادثه‌اي ديگر در حمل و نقل مسافر: از دست دادن هموطناني ديگر، غم و اندوه جامعه را برانگيخت

تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک دستگاه تانکر حامل سوخت در شهر سنندج  متاسفانه. بيش از ٢٠   کشته  و مجروح بر جای گذاشت. با تاسف و تاثر در این حادثه كه در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ٢٠ تير ماه در مقابل ترمینال سنندج روی داد يكدستگاه تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری شركت ديدار سير گيتي كه از پايانه مسافري سنندج  خارج و قصد حركت به سمت تهران را داشت  در بلوار دكتر حسيني برخورد و موجب حریق اتوبوس شده و در پي انفجار تانكر مسافران امكان و فرصت خروج  از اتوبوس را نداشته  و حادثه اي تلخ و  حزن انگيز رقم خورد و غم و اندوه  آحاد جامعه را بر انگيخت . یکی از دو راننده اتوبوس که در این حادثه جان سالم به در برده است  در بیمارستان کوثر سنندج در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به محض خروج از ترمینال یک تانکر سوخت از پشت به اتوبوس برخورد کرد که همزمان با صدای انفجار تانکر سوخت، اتوبوس نیز دچار حریق شد.وی تصریح کرد: من جلوی در ایستاده بودم به محض انفجار از اتوبوس بیرون پریدم وضعیت وحشتناکی بود.گفتنی است؛ در صورت وضعیت این اتوبوس ١١  مسافر درج شده است که بنا به گفته یکی از عوامل ترمینال سنندج، در هنگام خروج، سه مسافر دیگر سوار شده اند که تنها دو نفر از سه خدمه اتوبوس زنده مانده اند.گفتنی است؛ تانکر حامل سوخت دارای پلاک کرمانشاه است که اطلاع دقیقی از مسیر ورود و خروج آن گزارش نشده است . طبق گزارشات اوليه علت این سانحه بریدن ترمز تانکر و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است ، همچنين معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهر سنندج، با اشاره به این که ۱۸ هزار لیتر مواد سوختی در این حادثه سوخت ، دو دستگاه خودروی وانت پیکان و خودروی که قابل شناسایی نبود نيز قربانی حادثه شدند.یک شاهد عینی نیز گفته است، این اتوبوس ۱۴ مسافر، دو راننده و یک شاگرد داشت که تنها دو نفر از این حادثه نجات پیدا کردند. . جمعيت طرفداران ايمني راهها با اظهار تاسف فراوان از بروز اين حادثه تلخ  كه منجر به از دست دادن سرمايه هاي ارزشمند انساني كشور گرديد ضمن ابراز همدردي با  خانواده هاي داغدار اين سانحه ، مردم شريف استان كردستان و ملت بزرگ ايران عزيز اسلامي  خواستار رسيدگي فوري علت بروز اين حادثه توسط نهادها و ارگانهاي مسئول و انتشار دقيق  علت يا علل ادامه اينگونه حوادث در كشور و ايجاد حساسيت لازم در جامعه  بوده و موضوع را پيگير خواهد بود.

مراسم نمادین هم پیمانی ایمنی-7 اردیبهشت

هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل ، نماد هم پیمانی کاربران ، دست اندرکاران و مردم در ایجاد بستر حمل و نقل ا بدون حادثه می باشد. به این مناسبت جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان گیلان در یکی از نقاط حادثه خیز رشت به انزلی ( خمام) که تعداد زیادی از عابرین پیاده در اثر سوانح رانندگی در این محور جان خود را از دست داده اند. برای ترویج فرهنگ رانندگی در این محل با حضور مردم و خودروهای حامی جمعیت در محل حضور یافته که توسط اعضا به ساکنین اطراف این محله و عابرین پیاده توصیه های ایمنی لازم را با نصب بنر و پخش اطلاعیه های ایمنی و توضیحات چهره به چهره با مردم منطقه اقدام گردید.   جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان گیلان

ایران جزء 10 کشور پر تصادف در دنیا

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بخارایی رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در نشست خبری امروز خود با اشاره به روز ملی حمل‌ونقل، اظهار کرد: روز ایمنی حمل‌ونقل در سال 96 برای اولین بار در تاریخ تقویمی کشور به مناسبت ارائه فعالیت‌های حمل‌ونقلی و نیز ارائه دستاوردهای ایمنی تعیین شده است.   وی در ادامه افزود: در سال 96، 16 هزار نفر به دلیل سوانح رانندگی کشته و 300 هزار نفر مجروح و معلول رانندگی ثبت شده است.   بخارایی اظهار کرد: برای اولین بار میزان افزایش و یا کاهش کشته‌ها را اعلام نمی‌کنیم، زیرا هر چقدر میزان کشته‌ها کاهش یابد آمار ایده‌آلی وجود ندارد.   رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، تصریح کرد: علی‌رغم تمامی اقدامات همه جانبه در نوروز و آماده باش کامل نیروهای راهداری و نظارتی، امسال نیز مانند سال گذشته تعداد کشته‌ها قابل توجه بوده است.   وی گفت: ایمنی راه‌ها و جاده‌های کشور نیازمند عزم ملی است و کاهش میزان کشته‌های رانندگی از دغدغه‌های اصلی ما به شمار می‌رود.   بخارایی ادامه داد: خوشبختانه توانسته‌ایم میزان کشته‌ها را از 27 هزار نفر در سال 94 به 16 هزار نفر در سال 96 کاهش دهیم، ولی این یک رکورد خوب برای ما نیست.   16 هزار قربانی تصادفات رانندگی در یک سال رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، اظهار کرد: آماری که به عنوان کاهش کشته‌ها مطرح می‌کنیم درست نیست، زیرا که ما آمار افزایش کشته‌ها را می‌دهیم، 16 هزار قربانی تصادفات رانندگی در یک سال آمار اسفناکی برای کشور ایران به شمار می‌رود.   وی تصریح کرد: ایمنی دست یافتنی است و ما باید حمل‌ونقلی را برای کشور فراهم کنیم که بدون حادثه باشد و برای آمار بدون کشته‌ جاده‌ای فعالیت کنیم.   بخارایی، تصریح کرد: ارائه آمار کشته‌ها می‌تواند یک هشدار برای وجود خطر باشد، اما متأسفانه ارائه آمار افزایش کشته‌های جاده‌ای برای مردم و مدیران تبدیل به یک عادت شده است.   وی با اشاره به اینکه موتورسواران و عابران پیاده بیشترین آمار کشته‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: تخلف موتورسواران یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما به شمار می‌رود و این تخلف تبدیل به یک نماد اجتماعی برای کشور شده است.   رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، تصریح کرد: می‌توانیم با فرهنگ‌سازی و برخورد با تخلف موتورسواران، شاهد کاهش بخش عمده‌ای از میزان کشته‌ها در کشور باشیم.   بخارایی، افزود: متأسفانه دلسوزی و بخشیدن تخلفات و جرایم موتورسواران، زمینه‌ساز افزایش میزان تخلفات در این بخش شده است.   وی افزود: به دلیل توسعه بیرونی شهرها و نیز افزایش تعداد جاده‌ها، آمار 22 درصدی( 3هزار و 600 نفر) کشته‌های عابران پیاده، آمار کمی از حوادث جاده‌ای نیست.   بخارایی با بیان اینکه باید عملکرد و مدیریت کشورهای بدون حادثه را الگو قرار دهیم، گفت: می‌توان با آموزش شهروندان و عابران پیاده بخش بزرگی از حوادث رانندگی را کاهش دهیم.   رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، یادآور شد: با آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه ملی که جزء کم هزینه‌ترین برنامه‌ها به شمار می‌رود می‌توان بخش بزرگی از کشته‌های جاده‌ها…

حداکثر سرعت پراید کاهش یابد/ انتقاد از کم کاری بیمه ها

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان اینکه علت مخالفت با کاهش حداکثر سرعت خودروها، واکنش منفی رانندگان حمل و نقل عمومی به این موضوع بود، خواستار کاهش این شاخص برای پراید شد.   به گزارش خبرنگار مهر، محمد بخارایی در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل جاده ای با تقدیر از حجت آزادبخت سرباز وظیفه ای که در ۱۳ فروردین جان ۵ مسافر نوروزی محور کامیاران-سنندج را نجات داد، گفت: در سال ۹۶ متاسفانه ۱۶ هزار نفر به خیل کشته های سوانح رانندگی و ۳۰۰ هزار نفر به جمع مجروحان و معلولان سوانح جاده ای اضافه شدند. ضمن اینکه در نوروز ۹۷ علیرغم آنچه نیروهای راهنمایی و رانندگی وسازمان راهداری در آماده باش کامل بودند مانند نوروز سال های قبل با پدیده شوم کشته ها و مجروحان سوانح رانندگی و جاده ای رو به رو بودیم ولی بیشتر از این دیگر توان کنترل راه ها را نداریم.   وی با بیان اینکه ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی است افزود: وجود این تعداد کشته باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود گرچه توانسته ایم از ۲۷ هزار کشته در سال ۸۴ به ۱۶ هزار کشته در سال ۹۶ برسیم ولی باز هم آمار موجود بسیار بالاست ولی دستگاه های اجرایی آمار را به گونه ای اعلام می کنند که خوشبینی ایجاد می شود در حالی که این آمار کشته ها یعنی ۱۶ هزار نفر به متوفیان قبلی سوانح رانندگی اضافه شده است. بنابراین این تعداد کشته باید باعث ایجاد حساسیت شود نه اینکه به یک عادت تبدیل شود.   رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها اظهار داشت: مسئولان مرتبط در بخش نگهداری راه ها و ایمنی حمل و نقل برای اینکه فشار از آنها کم شود می گویند به هسته سخت کاهش کشته های سوانح رانندگی رسیده ایم در حالی که دنیا به سمت سفر بدون کشته حرکت کرده است. من قبول ندارم که به هسته سخت کاهش سوانح رانندگی رسیده ایم و باید برای کمتر شدن میزان کشته ها و معلولان سوانح بیشتر از این ها اقدامات انجام شود.   وی یکی دیگر از مهمترین عوامل افزایش کشته ها و مصدومان سوانح رانندگی را تخلفات موتورسواران دانست و گفت: ۳۸۰۰ کشته معادل در سال معادل ۲۳ درصد متوفیان سوانح رانندگی را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند همچنین سالانه ۱۰۰ هزار موتورسوار به خاطر سوانح رانندگی مصدوم می شوند. از سوی دیگر ۲۵ درصد کشته های سوانح عابران هستند بنابراین در حال حاضر زودبازده ترین و کم هزینه ترین کار برای کاهش کشته و مصدومان سوانح رانندگی و جاده ای آموزش و فرهنگ سازی رانندگان و عابران است. دستگاه های فرهنگی و تبلیغاتی نیز کمتر به این موضوع پرداخته اند.   بخارایی ادامه داد: یکی از دغدغه های محافل حمل و نقلی این است که با نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی ساخت خودروی ایمن به حاشیه برود و ساخت خودروهای غیرایمن افزایش یابد. در حالی که توصیه به مصرف کالای ایرانی باید با نگاه به ارتقای کیفیت آن باشد و از ساخت خودروی غیرایمن جلوگیری کنیم.   وی افزود:…

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان شهید شریفی، شماره ۵۵، واحد ۱۰
  • كدپستي: 1969814619
  • فکس : ۸۸654961 (۰۲۱)
  • تلفن : ۸۸۶۶۲۱۷۴ و ۸۸۷۹۵۲۰۲ (۰۲۱)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel