نخستین نشست هم اندیشی طرفداران ایمنی راهها در استان گلستان

نخستین نشست هم اندیشی دوست داران و هم پیمانان طرفداران ایمنی راهها در استان گلستان برگزار شده و مقرر شد دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راههادر استان گلستان آغاز به کار نماید.مهدی میقانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان از فعال شدن دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها به عنوان یک تشکل مردم نهاد در استان گلستان خبر داده و گفت: حضور و مشارکت مردم با هدف ارتقاء فرهنگ می تواند علاوه بر ارتقاء ایمنی در خانواده ها نتایج اثربخشی و موثری را به همراه آورد. وي افزود: موضوع ایمنی راهها مختص به نهاد و سازمان خاصی نیست و علاوه بر تعامل بین دستگاههای ذیربط ، همکاری مردم نیز در قالب تشکل ها نیز بسیار مهم بوده و از طریق تغییر نگرش در جامعه و ایجاد حساسیت در جامعه منجر به افزایش دانش ترافیکی بین عموم مردم و کاهش تصادفات و ایمنی راهها خواهد شد.میقانی ادامه داد: این انگیزه در بین دوست داران ایمنی راهها ایجاد شده و با هماهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور دفتر نمایندگی جمعیت در اواخر آبان ماه امسال در استان گلستان رسماً افتتاح خواهد شد.

خوشامدگویی کودکان به آخوندی از جنس ایمنی

جمعی از کودکان به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه ها برای خوشامدگویی به وزیر راه و شهرسازی در سالن افتتاحیه نمایشگاه راه و شهرسازی حضور داشتند. این کودکان با لباس های همرنگ با شعار " بچه ها را از خطراتی که در راه ها در کمین آنان هست، نجات دهید" در پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی در سالن شبستان مصلای تهران حضور داشتند. عباس آخوندی و علی جنتی با حضور در مصلی تهران از پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته بازديد كردند و از نزديك در جريان فعاليت بخش‌هاي مختلف نمايشگاه قرار گرفتند. وزیران راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازدید از غرفه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با سامانه های ارتباطی این سازمان شامل پخش زنده تصاویر دوربین‌های جاده‌ای و سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور قرار گرفتند. همچنین این دو عضو کابینه یازدهم با بازدید از غرفه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت راه و شهرسازی آگاهی یافتند.

دفتراجرائی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در تهران آغاز به کارکرد

با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران، رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ،مدیرعامل جمعیت،اعضاءهیت اجرایی انجمن‌ها و تشکل‌های حمل و نقل، مراسم افتتاحیه رسمی دفتر نمایندگی استان تهران این جمعیت در محل سالن جلسات انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران برگزار شد. در این مراسم که ضمن انتخاب رئیس هیأت اجرایی استان تهران این جمعیت، رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهارداشت: امیدواریم با هم‌اندیشی و همکاری و استفاده از ظرفیت همه کارشناسان، گام‌های موثری در بخش ایمنی راه‌ها متناسب با اهداف عالی جمعیت طرفداران ایمنی‌ راه‌ها برداریم.محمد بخارایی با بیان اینکه ایمنی راه‌ها دغدغه جدی مسئولان در تشکل‌های حمل و نقلی است، گفت: این پایگاه، که در استان تهران برقرار می‌شود در کنار دیگر پایگاه‌ها به عنوان یکی از اجتماعات حمل و نقلی محسوب می‌شود.وی با بیان اینکه خانه اول ایمنی خانه حمل و نقل است، گفت: سال‌های پیش اولین جلسه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها را در خانه حمل و نقل برگزار کردیم زیرا اولین خواهان ایمنی، دست‌اندرکاران حمل و نقل هستند.بخارایی بیان کرد: قطعاً اگر حمل و نقل آسیب‌پذیر داشته باشیم بیشترین ضربه به کسانی وارد می‌شود که در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا بیشترین ارتباط را با این بخش دارند.رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با تاکید بر اینکه توجه به ایمنی راه‌ها واجب کفایی نیست بلکه واجب عینی است، گفت: تا زمانی که حتی یک نفر هم براثر سوانح رانندگی در جاده‌های کشور کشته می‌شود باید جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها دایر باشد.رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به راه‌اندازی رسمی دفتر نمایندگی این تشکل مردم‌نهاد دراستان تهران اشاره کرد و افزود: استان تهران برای دیگر استان‌ها الگو محسوب می‌شود و لزوم پیشگامی در این عرصه ضروری است.بخارایی به برگزاری همایش‌های مختلف ایمنی حمل و نقل توسط جمعیت طرفداران ایمنی‌ راه‌ها اشاره کرد و گفت: در دولت فعلی، بهترین فرصت برای انجام فعالیت‌های مردم‌نهاد فراهم است خصوصاً اینکه دولت توجه خاصی به ایمنی رانندگی دارد.بخارایی با بیان اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها درکمیسیون ایمنی راه‌ها شرکت می کند، گفت: موضوع ایمنی پایدار در دولت مورد توجه خاص قرار دارد.رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با تاکید بر اینکه بسترسازی لازم برای ارتقای ایمنی جاده‌ها هرچه بیشتر فراهم می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم همه امکانات این جمعیت را در اختیار دفتر نمایندگی این تشکل مردم‌نهاد منجمله در تهران قرار دهیم.در پایان این مراسم با رأی هیأت اجرایی، مهدی تیو که ریاست انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران را بر عهده دارد با اکثریت آراء به عنوان رئیس هیأت اجرایی دفاتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان تهران انتخاب شد.

افتتاح دوازدهمین دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان تهران

مراسم مقدماتی جهت افتتاح دفتر نمایندگی جمعیت در استان تهران روز دوشنبه16 شهریور سال جاری با حضور اعضای تشکلهای صنفی حمل ونقل،پیشکسوتان و مدیران استانی برگزار شد. دراین مراسم مهندس شهرکی ضمن خیر مقدم به اهمیت ایمنی و افتتاح دفتر جمعیت در تهران اشاره کرد ، در ادامه فرماندار استان تهران ضمن تقدیر از زحمتکشان حمل ونقل ، ایجاد نهاد مردمی جمعیت را امری ضروری ولازم دانستند و در پایان مهندس بخارایی ریاست هیئت مدیره جمعیت ضمن اشاره به فعالیتهای جمعیت و اهمیت افتتاح دفاتر استانی تاکید کردند که همه ی ما باید در این امر خیر داوطلب بوده وحضور داشته باشیم. ایشان همچنین حضور بیشتر بانوان در این امر را ضروری دانستند وبه حضور موثر بانوان و تاثیر آنها در موفقیت جنگ تحمیلی نیز اشاره کردند. 

شکست سیستم‌های بازدارنده سرعت درغیاب فرهنگ سازی

رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به پیشنهاد نصب سیستم محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه سنگین در کمیسیون ایمنی راه‌ها، گفت: گاهی بدون در نظر گرفتن زمینه، زیرساخت‌ها و ساختار حمل و نقلی ایران، با کپی برداری از اروپا تصمیم‌هایی اتخاذ می‌شود که در ایران قابل اجرا نیست. غلامرضا خادمی زاده تصریح کرد: در اروپا هیچ وقت یک اتوبوس و یک وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی پیمایش چهار هزار کیلومتری ندارد اما در ایران یک اتوبوس از چابهار حرکت می‌کند و بدون وقفه تا تبریز ادامه مسیر می‌دهد. وی ادامه داد: در اروپا این الگوی حمل و نقلی وجود ندارد و معمولا مسافت‌های تا 600 کیلومتر با اتوبوس و حمل و نقل جاده‌ای و مسافت‌های بیش از این میزان با استفاده از قطار و هواپیما انجام می‌شود. خادمی‌زاده با اشاره به اینکه بدون برنامه علمی و عملی و تنها براساس دیدگاه‌ها و ایده‌ها و بدون مقایسه بین زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور با اروپا نمی‌توان تصمیم‌ گرفت، افزود: این مسائل تازگی ندارد و اینگونه تصمیم گیری‌ها توسط اشخاصی که متولی بخش حمل و نقل عمومی یا پلیس راهور بوده‌اند، انجام می‌شود. وی اظهار کرد: هیچ کدام از این طرح‌ها به سرانجام ایده آلی که مقرر بود نرسیده است و حتی استفاده از سامانه جی پی اس، بیش از 30 درصد از انتظاراتی را که مسئولان وقت در نظر داشتند را برآورده نکرد. رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای کشور تاکید کرد: طرح جدید و اجرای سامانه محدودیت سرعت نیز در صورت درنظر نگرفتن مسائل حمل و نقل عمومی کشور، مطمئنا با شکست روبه‌رو می‌شود. وی افزود: جی پی اس بازدارنده بود و تخلف، منجر به اعمال جریمه می‌شد ولی طرح محدودیت جدید، کلا از افزایش سرعت جلوگیری می‌کند اما این مساله نیز امکان پذیر نیست چراکه در ایران هربار یک عامل بازدارنده ایجاد شده، به دلیل نبود نظارت کافی، معمولا فن بدل و راهکاری که بتواند سیستم را از کارایی مناسب بازدارد، ایجاد شده است. خادمی زاده تاکید کرد: قطعا تا فرهنگ‌سازی نکنیم و با استفاده از همکاری علمی و عملی و تجربه تشکل‌هایی که به عنوان نمایندگان قانونی و ماندگار بخش حمل و نقل جاده ای هستند، یک برنامه خوب، جامع و کامل تهیه نکنیم، چنین طرح‌هایی با شکست مواجه خواهند شد. وی ادامه داد: تا فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه انجام نشود، پیشنهاد نصب سیستم محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه سنگین نیز سرنوشتی مانند سرنوشت طرح‌های قبلی خواهد داشت و فقط هزینه زیادی را بر فعالان حمل و نقل یا دولت تحمیل می‌کند. چندی پیش، سید مهدی یدی همدانی، نماینده وزارت کشور در کمیسیون ایمنی راه‌ها از پیشنهادی در این کمیسیون برای نصب سیستم محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه سنگین (اتوبوس و کامیون) خبر داد و گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی که ریاست این کمیسیون را بر عهده دارد قرار شد این پیشنهاد در کارگروهی بررسی و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

افتتاحیه سیزدهمین دفتر نمایندگی در استان همدان

.همزمان با قیام 17 شهریوردفتر نمایندگی طرفداران ایمنی راهها در این استان افتتاح شد .مدیر کل اداره حمل و نقل وپایانه ها در ابتدای افتتاحیه ضمن خیر مقدم گفت: درکنار توسعه راهها و زیرساختها توجه به ایمنی ونهادینه کردن ان در بین مردم یک امر لازم و واجب می باشد، وی اصلی ترین راه برای نهادینه کردن فرهنگ درست رانندگی را در اموزش درست دانست. در ادامه مراسم معاونت عمرانی استانداری استان اظهار داشت که ایمنی راهها و حمل ونقل از موضاعات مهم روز بوده که هر گونه غفلتی در این راه یک حادٹه بزرگ بوده و مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت. همه مدیران دولتی وظیفه ی مهمی در این زمینه بر عهده دارند. انچه کمک می کند تا این خلاء ها و حوادٹ کم شود ، نقش پر رنگ مردم و انجمن های غیر دولتی و مردمی است و این نشان می دهد که در هر موضوعی که مردم مشارکت موفقیت بیشتری را کسب می کنیم، وی در پایان صحبت های خود به سه موضوع اشاره داشت : هرچه این نهادها مستقل تر از دولت باشد موفق تر هستند، نهاد های مردمی نباید اغشته به سیاست شوند، اگاهی دادن به مردم وبالا بردن حساسیت مردم بحٹ ایمنی است و مردم وقتی به ایمنی کمک می کنند در اصل به نجات جان خود و فرزندانشان کمک می مدیر کل اداره راه و شهر سازی نیز گفت: خودرو، جاده، و ... همه برمی گردد به خود انسان که مهمترین عامل در تصادفات است ، بر اٹر یک تصادف بسیاری از ارگانها و مهمتر از همه خانوادها را درگیر می کند. دز ادامه بیانه ی دانش اموزی توسط یکی از دانش اموزان خوانده شد و در پایان مراسم رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها ،ضمن یاد اوری شهدای 17 شهریور ، هدف از تشکیل جمعیت را همراه کردن مردم با قابلیت ها و ظرفیت های دستگاههای اجرای دانست و گفت : اعتقاد داریم که هر جا مردم حضور دارند توفیقات بسیاری خواهیم داشت. وی اظهار داشت متاسفانه کشور ما علی رغم پتانسیل های حمل و نقلی خوب، پنجمین کشور ناامن حمل ونقلی را داریم و باید باور کنیم که به عزم ملی نیازمندیم و تاسیس جمعیت را قدمی در راستای این عزم ملی می دانیم. اگر مدعی فرهنگ در کشور هستیم ، ایمنی نیز یکی از شاخصه های فرهنگ بوده و باید ان را گسترش دهیم .

با نامگذاری‌ها و مانورهای تبلیغاتی و نمایشی به ایمنی نمی‌رسیم

اعضای گروه تخصصی " تجربیات حمل و نقلی" که در شبکه های اجتماعی موبایلی فعال است در یکی از بحث‌های گروهی خود این پرسش‌ها را مطرح کرده اند که نامگذاری دهه، روز، هفته با نام ایمنی یا ...تا چه حد می‌تواند ما را به اهدافمان که کاهش حوادث ترافیکی است برساند؟؟ پاسخی که برخی اعضای این گروه به پرسش مذکور داده‌اند در ادامه آمده است:1- تنها آموزش و كنترل دقیق پلیس با تبلیغات رادیو و تلویزیون و روزنامه هاو تعقیب متخلفین می تواند موجب كاهش تصادفات گردد آن هم با كنترل و جریمه دایمى منخلفین نه موقت. 2- با صرف نامگذاری و برگزاری مانورها و برنامه های موقت نمی توان یه هدف رسید باید همگام با کشورهای پیشرفته از 0 تا 100 برنامه ریزی کرد و افقی را مشخص نمود و هزینه کرد و هرسال کنترل نمود طبق برنامه پیش می رویم یا خیر؟ برنامه ها باید همه جانبه باشد و برای اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی کرد. 3- ضمن آموزش بسترها(زیرساختها) نیز باید توسعه یابد، این زیرساختها از ناوگان حمل ونقل عمومی می تواند باشد تا خط كشی و ... 4- تجربه امسال دهه ایمنی راه ها و مسئولیت های ما نشان داد، مسئولیت های ما تنها در خصوص تبلیغات بوده و نه ایمنی. نه دغدغه ایمنی داشتیم نه دغدغه جان مردم، تنها دغدغه تبلیغات و پخش آن در رسانه ها و خبرگزاری ها بود. 5- فوری ترین اقدام که در حال حاضر می توان بدون نیاز به زیرساخت و اعتبارات کلان انجام داد، تغییر شیوه صدور گواهینامه و سخت گیری در تمدید آن است و همچنین ابطال گواهینامه در نتیجه تخلفات ساده ولی محرز ... اگر رانندگی به عنوان امتیازی که به شخص داده میی شود نه حقی که دارد، تلقی شود طوریکه به محض اینکه آداب این امتیاز را رعایت نکنیم از ما سلب خواهد شد، می تواند سریعا روی اصلاح رفتار گرافیکی اثر بگذارد و نتیجه بخش باشد. 6- با كارهای تبلیغاتی همانند دهه ایمنی و ... ره به جایی نمی بریم. دوره ای در زمان خرم كارهای زیربنایی مانند رفع نقاط حادثه خیز، كاهش عمر متوسط ناوگان، توسعه سهم حمل و نقل ریلی، تغییر در سیاست های مرتبط با وزارت راه در زمینه ورود و خروج و ترخیص و انبارداری كالا در بنادر و ... خوب داشت كار می شد. 7- سود این نامگذاری ها در جلب توجه افکار عمومی است. وگرنه که در طی این دهه و هفته ها کار تازه ای صورت نمی گیرد و ظرفیت این اقدامات هم همین قدر است. 8- كارهاى موقت راه حل هیچ مشكلى نیست بهتر است كنترل دائمى ترافیك و جریمه متخلفین جدى و دائمى بشود و رانندگان مجبور به اطاعت از مقررات بشوند. 9- مشكل با هفته یا دهه ایمنى حل نخواهد شد. 10- دهه ایمنی فقط در حد نام و تبلیغات و نصب پوستر و چند شو بوده است و دغدغه ایمنی واقعا به طور جد دیده نمی شود!!! فقط به کاهش آمارها تصادفات به زیبایی می پردازیم،حال این کاهش چگونه انجام شده، آیا واقعا ایمنی ارتقا پیدا کرده است؟؟!!! 

عملکرد دفتر نمایندگی استان همدان

هماهنگی و ملاقات حضوري با معاونت محترم امور عمرانی استانداري همدان و مدیل کل راه و شهرسازي جهت حضور در کمیسیون حمل و نقل و سوانح جاده اي استان جهت معرفی جمعیت با نمایندگان جمعیت طرفداران ایمنی راهها، انتخاب اعضاء هئیت امنا جمعیت در جلسه کمیسیون حمل و نقل و سوانح جاده اي استان،رایزنی در راستاي معرفی جمعیت در استان و ارتباط با افراد سرشناس و محبوب در شهر همدان در راستاي اعتبار بخشی به جمعیت، حضور مجدد در کمیسیون حمل و نقل و سوانح جاده اي استان همدان با موضوع هماهنگ برگزاري گردهمایی در تاریخ94/4/22 - پیگیري و انجام هماهنگی هاي لازم جهت تخصیص و تجهیز دفتر جمعیت در استان با اداره کل حمل و نقل و پایانه هاي استان، برگزاري جلسات با انجمن صنفی شرکت هاي حمل و نقل کالا و مسافر استان در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه هاي استان همدان، انجام هماهنگی هاي لازم و ارتباط با معاونت حمل و نقل شهرداري همدان و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداري درخصوص درج پیام هاي ایمنی و آموزش ترافیک در روزنامه محلی هگمتانه همدان با تیراژ 12000 نسخه در روز با 3 پیام در هفته، انجام هماهنگی هاي لازم در راستاي تدوین تقویم برگزاري کارگاه هاي آموزشی ویژه بانوان، دانش آموزان طرح پیشاهنگ ایمنی)، موتورسواران، عابرین پیاده، رانندگان تاکسی و وانت و بار ) با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداري همدان و اجرایی نمودن آن پس از شروع کار رسمی دفتر جمعیت در استان، برگزاری جلسه هماهنگی گردهمایی و مراسم افتتاح دفتر در تاریخ 06/05/94 به همت اداره کل حمل ونقل و پایان های استان همدان در محل اداره کل با حضور اعضاء کمیسیون حمل ونقل استان و مجموعه شهرداری، مذاکره و جذب متخصصان دانشگاهی ، پلیس راه و بخش حمل و نقل جهت فعالیت در قالب منشور تدوینی جمعیت،تشکیل گروه جمعیت ایمنی راهها در شبکه اجتماعی تلگرام و فعالیت و اطلاع رسانی همه روزه با هدف معرفی بیشترجمعیت و ارائه مطالب تخصصی و نوین در امر ایمنی حمل و نقل.

برخی رانندگان اتوبوس بین شهری از خطرهای دستکاری باک بی اطلاعند

باک اتوبوسها در کارخانه طوری طراحی می شود که در زمان جابجایی سوخت، گازی متصاعد می شود که مشکلی به وجود نمی آورد اما با دستکاری ،این گازها بیرون باک متصاعد می شود و بسیار خطرناک است . به گزارش خبرگزاری مهر،اقبال شاکری عضو شورای شهر اظهار داشت: اخیرا شورای شهر در مورد مشکلات اتوبوسهای بین شهری جلسه ای با سازمان پایانه ها داشت و در مورد مسائل معاینه فنی خودروها و ایمنی آنها صحبت شد و در آن جلسه هم قولهایی داده شد اما مشکل این است که اعتبارات کم هستند. وی ادامه داد: برای همین من پیشنهاد دادم که با نمایندگان مجلس الان که فصل بودجه است جلساتی برگزار شود تا برای حمل و نقل کشور بودجه مناسبی در نظر گرفته شود. شاکری افزود: در این جلسه هم مسئولان برخی تخلفات مانند دستکاری باک توسط رانندگان یا استفاده از قطعات دست دوم را قبول داشتند برای همین قول دادند که زودتر این مشکلات حل شود. وی با بیان اینکه برخی رانندگان بدون توجه به ایمنی مسافران، ظرفیت باک بنزین را افزایش می دهند گفت: اگر آموزشهای مناسب به رانندگان داده شود شاید احتمال این کار کاهش پیدا کند چون واقعا برخی از خطرات این کار آگاهی ندارند. وی افزود: حتی برخی گزارشها نشان می دهد که رانندگان برای نصب باک های اضافه در اتوبوس ها حتی وضعیت اتاق اتوبوس را تغییر می دهند که نصب این باک ها موجب کاهش تعادل خودرو، برهم خوردن تعادل وزنی اتوبوس و حتی تولید گاز از سوخت موجود در اتوبوس می شود و در نهایت منجر به فاجعه خواهد شد. عضو کمیسیون شورای شهر افزود: البته این مورد بیشتر در اتوبوسهای بین شهری مشاهده می شود که باز هم باید مقابل آن ایستاد.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

1za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
3za1 اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
2za اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
4zaa اخبار و مقالات | جمعیت طرفداران ایمنی راهها
Slider

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان شهید شریفی، شماره ۵۵، واحد ۱۰
  • كدپستي: 1969814619
  • فکس : ۸۸654961 (۰۲۱)
  • تلفن : ۸۸۶۶۲۱۷۴ و ۸۸۷۹۵۲۰۲ (۰۲۱)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel