راهکارهای ارتقا فرهنگ رانندگی چیست

گروه گزارش: روزمان شب نمی‌شود اگر از ترافیک و مشکلاتش با دیگران صحبت نکنیم. هر روز صبح در محل کارمان، قبل از سلام و احوالپرسی، هنوز از راه نرسیده شروع به شکایت می‌کنیم. تلفن همراه‌مان را از جیبمان در می‌آوریم و دیر آمدنمان را با نمایش فیلمی که از حادثه! مذکور گرفته‌ایم توجیه می‌کنیم! انگار نه انگار که خودمان هم به شکلی در بوجود آمدن چنین مشکلاتی دخیلیم. مشکلاتی که همه ما، یعنی شهروندان شهرهای بزرگ و پرجمعیت، در بوجود آمدن آن‌ها تاثیر بسیاری داریم. می‌پرسید چه طور؟ نمونه‌اش ناهنجاری‌ها و قانون شکنی‌هایی است که چه به عنوان عابر پیاده و چه به عنوان راننده، روزانه بار‌ها و بار‌ها دست به ارتکابشان می‌زنیم.از بی‌توجهی به چراغ عابر پیاده به هنگام عبور از خیابان گرفته تا عبورهای ناگهانیمان از عرض خیابان (درست در حالی که تنها چند متر تا پل عابر پیاده فاصله داریم). از رعایت نکردن حق تقدم در چهارراه‌ها تا رانندگی با سرعت غیر مجاز و انجام حرکات مارپیچ در بزرگراه‌های داخل و خارج از شهر. در بسیاری موارد هم، »دیگران« هستند که اشتباه می‌کنند و به وظیفه شهروندیشان عمل نمی‌کنند. راهنمایی و رانندگی کشور، بهترین و موثر‌ترین راه مبارزه با این مشکلات را جریمه کردن افراد متخلف می‌داند و این روز‌ها بیش از پیش به اجرا و اعمال این قوانین می‌پردازد. اما علی رغم اینکه در بسیاری از جاده‌های بین شهری و مسیرهای شهری ماموران راهنمایی و رانندگی حضور چشم گیری دارند، در بسیاری از مناطق دیده نمی‌شوند و رانندگان به محض اینکه چشم ماموران راهنمایی و رانندگی را دور می‌بینند، به راحتی قوانین را زیر پا می‌گذارند. اداره راهنمایی و رانندگی چند سالی است که با نصب دوربین در اتوبان‌های کشور، رانندگی شهروندان را کنترل می‌کند. یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده در کنترل ترافیک و اتوبان‌ها و راه‌ها خارج از شهر، حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در حاشیه جاده هاست، آن‌ها به وسیله دوربین‌های هوشمند سرعت خودروهای عبوری را می‌سنجند و با متخلفین برخورد می‌کنند. از روش‌های دیگری که در این زمینه موثر واقع شده است، کنترل نامحسوس پلیس راهور است. خودروهایی که به طور نامحسوس در جاده‌ها و بزرگراه‌های کشور، مخفیانه رانندگان متخلف را شناسایی و اعمال قانون می‌کنند. با وجود تاثیر به سزایی که روش‌های مذکور بر کنترل و نظارت رانندگان دارند، در اکثر موارد درمان‌های موقتی هستند که در صورت عدم موجودیت یکی از این روش‌ها، همه چیز به حالت اول باز می‌گردد و تخلف‌های زیادی به انجام خواهد رسید. در واقع جریمه کردن آن چنان که باید تاثیری بر فرهنگ رانندگی مردم نخواهد گذاشت. اگر قبل از اجرایی شدن برخی از این قبیل طرح‌ها که روزانه در سطح شهر اجرا می‌شوند، بستر مناسبی فراهم شود و آموزش‌های لازم جهت مواجهه و استفاده از این طرح به مردم داده شود، (در واقع فرهنگ سازی طرح در جامعه قبل از اجرا) با اجرای هر چه بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی مواجه خواهیم شد. اولین قدم در جهت فرهنگ سازی، آموزش عمومی است که برعهده اداره‌هایی از جمله شهرداری، صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان ترافیک، وزارت بهداشت و درمان و... است.آموزش و پرورش…

نگاهی به فرهنگ رانندگی در ایران

سلامت نیوز: به گزارش سلامت نیوز، شهروند نوشت: یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی یک جامعه لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و فرهنگ استفاده از خودرو است؛ به ‌طوری که در دهه اخیر در بعضی از جوامع، فرهنگ رانندگی یکی از معیارهای تعیین شخصیت افراد هم محسوب می‌شود. چون یک قانون مشترک بین همه افراد محسوب شده و اگر به شکل صحیح رعایت شود، روحیه رفتار جمعی را شکل می‌دهد (رفتاری که شهروند ایرانی کمتر به آن توجه دارد). فردی‌بودن رانندگی در ایران ریشه بیشتر معضلات ترافیکی، تصادفات و تلفات است؛ به‌طوری که اعتقاد نداشتن به رفتار جمعی و فراموشی این اصل که رانندگی یک امر جمعی است، قصه پر غصه امروز رانندگی در ایران است. اما اخلاق یک شهروند ایرانی هنگام رانندگی و پیاده‌روی متفاوت است. این شهروند در برخوردهای اجتماعی خود در پیاده‌رو مدت‌ها صحبت‌های طرف مقابل را می‌شنود اما وقتی پشت ارابه‌های آهنی قرار می‌گیرد، به فردی که قصد ورود به خیابان اصلی را دارد، راه نمی‌دهد؛ با چراغ‌دادن‌های ممتد و بوق‌زدن‌های گیج‌کننده او را میخکوب می‌کند، چون احساس می‌کند ثانیه‌های رانندگی برایش طلاست. شهروندان ایرانی در زمان پیاده‌روی هم برای سواره‌ها مشکل ایجاد می‌کنند؛ از چراغ سبزی که مخصوص خودروهاست عبور می‌کنند و حاضر نیستند ٣٠ ثانیه درنگ کنند تا چراغ عابر سبز شود! از هر جای خیابان یا بزرگراه که بخواهند عبور می‌کنند.وسایل نقلیه برای رفاه افراد ساخته شده‌اند و نمی‌توان کسی را سرزنش کرد که چرا از وسیله نقلیه استفاده می‌کند. در کشور ما مردم مجبورند در سرمای زمستان و گرمای تابستان برای انجام کارهای خود از وسیله شخصی استفاده کنند؛ چون سیستم منظم و پیشرفته حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد. وقتی اتوبوس‌های واحد این‌گونه مسافران را به داخل می‌چپانند، وقتی درهای اتوبوس و مترو به‌سختی بسته می‌شود، معلوم است دولت‌ها مقصرند و نمی‌توان تنها رانندگی فردی را سرزنش کرد، وقتی یک دوچرخه‌سوار امنیت ندارد و خط دوچرخه وجود خارجی ندارد، خب معلوم است یک شهروند برای حفظ جان مجبور است وسیله نقلیه‌اش را به خیابان بیاورد. وقتی شهروندی بداند که از محل کار تا منزل و بازار و همه جای شهر وسایل نقلیه عمومی سر وقت در ایستگاه حرکت می‌کند و به موقع به مقصد می‌رسد و وقتی مطمئن شود که با بازشدن درِ واحد و مترو به بیرون پرت نشده و تمام استخوان‌ها و عضلاتش کوفته نمی‌شود، قطعا حمل‌ونقل عمومی را می‌پسندد.حال با وجود این مشکلات آیا باید همه چیز را به حال خود رها ساخت؟ و راهکار‌های حل بحران چیست؟ بی‌شک در چنین وضع ناگواری نقش صدا‌و‌سیما، رسانه‌ها و راهنمایی و رانندگی چندین و چند برابر می‌شود. شاید اختصاص یک شبکه ویژه برای آشنایی مردم با قوانین راهنمایی و رانندگی تأثیر بسزایی در جلوگیری از آسیب‌های وارده داشته باشد. اگر صداوسیما به پخش آگهی‌های آشنایی با فرهنگ رانندگی مبادرت کند و هزینه این آگهی‌ها هم از بخشی از پول جریمه‌ها پرداخت شود، میلیاردها ریال سرمایه ملی هدر نخواهد رفت. باید از مهدکودک‌ تا دانشگاه دروس ویژه فرهنگ رانندگی در برنامه‌های درسی نونهالان و دانشجویان گنجانده شود. در برخورد با متخلفان هم هنوز جریمه حداقل امکان برخورد محسوب می‌شود؛ جریمه‌ای که…

تخلفات رانندگی باید جرم تلقی شود

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی باید با شدت بیشتری عمل و برخورد کند و تخلفات در این زمینه، جرم تلقی شود. به گزارش افکارنیوز، امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ به ویژه تهران نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: استفاده از مترو و وسایل نقلیه عمومی به شرطی می تواند در کاهش ترافیک اثرگذار باشد که نحوه استفاده درست از آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.وی افزود: اخبار فرهنگی در حوزه ترافیک نیز راهکار دیگری در زمینه کاهش معضل ترافیک است و تا زمانی که طرز استفاده درست از خودرو در جامعه فرهنگ سازی نشود مشکل ترافیک نیز رفع نخواهد شد چرا که فرهنگ مادی و معنوی همسان و همراه نیستند بلکه باید توام با یکدیگر باشند تا تاثیرگذاری خود را نشان دهد. این جامعه شناس و استاد دانشگاه اذعان داشت: جامعه ای که سریع تر با تکنولوژی جدید آگاه و آشنا شود، تاخیر فرهنگی آن جامعه کمتر خواهد بود. طرز استفاده از خودرو باید آگاه سازی شودقرایی مقدم خاطر نشان کرد: طرز استفاده درست از وسیله نقلیه در ابتدا باید آگاه سازی شود چرا که مساله و معضل ترافیک به مقوله فرهنگی ارتباط دارد و مردم هنوز آماده پذیرش آن نیستند. موضوع ترافیک یک مساله فرهنگی است این استاد دانشگاه با بیان اینکه موضوع ترافیک یک مساله فرهنگی است؛ گفت: در مورد ترافیک و تخلفات در این حوزه، قانون و مقررات باید با شدت بیشتری عمل و برخورد کند و تخلفات در این زمینه، جرم تلقی شود تا بازتاب و تاثیری بیشتری در جامعه داشته باشد. افزایش جریمه های رانندگی در کاهش ترافیک موثر است وی با اشاره به اینکه سرعت بالا در رانندگی مخاطره آمیز است، افزود: افزایش جریمه های راهنمایی و رانندگی نیز در کاهش ترافیک نقش موثری دارد، البته جرایم به تنهایی کافی نیست و باید اقدامات و کارهای فرهنگی هم در کنار جرایم رانندگی صورت گیرد.قرایی مقدم اظهار کرد: باید در مناطقی که علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی وجود ندارد به خصوص در شهرستان ها و روستا در نصب این گونه تابلوها اقداماتی انجام شود.وی ادامه داد: همیار پلیس یکی از اقدامات تاثرگذار در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی به شمار می رود و این اقدام گامی موثر در زمینه فرهنگ سازی محسوب می شود.فرهنگ ترافیک در مدارس و کتاب های درسی آموزش داده شوداین جامعه شناس و استاد دانشگاه اذعان داشت: باید فرهنگ ترافیک در مدارس آموزش داده شود چرا که با این روش بار ترافیک در جامعه کاهش می یابد و نسل جدید در می یابند که چگونه از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند.وی با بیان اینکه خلاف رانندگی با جریمه ها و مبالغ اندک کاهش نمی یابد، خاطر نشان کرد: آموزش از طریق بردن علائم رانندگی به روستاها و شهرستان ها در کاهش ترافیک و تخلفات رانندگی نقش مهم و موثری دارد چرا که هر روز میزان مهاجرت به شهرهای بزرگ به ویژه تهران گسترش می یابد و این افراد می توانند با شناخت علائم راهنمایی و رانندگی و رعایت…

ارائه چارچوب استاندارد ايزو 39001 سيستم مديريت ايمنى حمل ونقل در كاهش تصادفات

روزانه در حدود 3500 نفر در اثر تصادفات راهها در سرتاسر جهان جان خود را از دست میدهند. کارشناسان معتقدند چنانچه برای کاهش این روند اقدامی صورت نگیرد، در سال 2020 این رقم به 4100 نفر خواهد رسید و سالانه میلیونها نفر نیز از جراحتهای به جای مانده از تصادف رنج خواهند برد و تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.در این راستا، در مارس 2010 ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامهای سالهای 2011 تا 2020 را بهعنوان دههی اقدام برای ایمنی راهها اعلام کرد، با هدف اینکه تا سال 2020 ، روند صعودی تلفات و صدمات شدید راهها متوقفشده و روند نزولی به خود بگیرد.استاندارد ایزو 39001 با عنوان سیستمهای مدیریت ایمنی راه و با هدف کمک به طرح دههی اقدام برای ایمنی راهها سازمان ملل متحد، در سال 2012 در کشور سوئیس منتشر گردید.در این گزارش در ابتدا آمار تصادفات جهان و وضعیت کشور ایران در این زمینه بررسی گردیده است. بر اساس این آمار کشور ایران از لحاظ تعداد تلفات ترافیکی در جهان رتبه نهم و در خاورمیانه رتبه دوم را در اختیار دارد.پس از بررسی آمار تصادفات، ماهیت سازمان ایزو و پتانسیل سازمان ملی استاندارد ایران برای پیادهسازی ایزو 39001 بررسیشده است. در ادامه پس از معرفی استاندارد ایزو 39001 و نحوه تدوین آن، اهداف، مخاطبان و مزایای بهکارگیری این استاندارد شرح دادهشده است.پس از شناخت ایزو 39001 ، تجارب جهانی پیادهسازی این استاندارد بررسیشده است.در راستای برنامهی ایمنی راهها سازمان ملل متحد، برخی از کشورها استاندارد ایزو 39001 را به کار گرفتهاند.پس از بررسی تجارب جهانی، ساختار و روش کارکرد ایزو 39001 به همراه الزامات و بندهای آن تشریح شده است. ساختار ایزو 39001 و روش کارکرد آن بر اساس چرخه) برنامهریزی-اجرا-کنترل-اصلاح( است. این مدل چارچوبی را برای بهبود مستمر سیستم فراهم میکند.سپس فرآیند پیادهسازی و صدور گواهینامه ایزو 39001 ، به منظور آشنایی با اخذ گواهینامه ایزو 39001 شرح دادهشده است.در انتها، پیادهسازی ایزو 39001 در شهرداری تهران و سازمانهای زیرمجموعه مرتبط، میتواند تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات درونشهری و حتی برونشهری داشته باشد و به دنبال آن مزایایی ازجمله کاهش ترافیک شهری، کاهش ناهنجاریهای اجتماعی، جلوگیری از خسارتهای مالی، کاهش آلودگی هوا و غیره به وجود آورد.

دیدار اعضاء جمعیت طرفداران ایمنی راهها با انجمن معتمدین راهگشا

این دیدار در روز یکشنبه مورخ15/5/1396 با حضور اعضای دفتر نمایندگی جمعیت ایمنی راهها در استان قزوین و همچنین جمعی از مدیران تشکلات صنفی رانندگان و اتحادیه حمل و نقل استان و اعضای انجمن معتمدین در محل آموزش رانندگان استان به منظور معرفی جمعیت و هم اندیشی و تبادل نظر صورت گرفت. در ابتدا سید جلال موسوی از اعضاء قدیمی جمعیت ،علی اکبر سیارمه مسئول دفتر نمایندگی جمعیت ایمنی راهها در استان قزوین ضمن خیر مقدم به حاضرین در خصوص نحوه شکل گیری این جمعیت و فعالیتها و اهداف آن برای حاضرین به ایراد سخن پرداختند. ایشان اظهار امیدواری کردند که تشکل های مردم نهاد استان خارج از وظایف تکلیفی با عشق و علاقه قادرند برای حل معضلات و مشکلات جامعه در کار فرهنگ سازی مشارکت جدی داشته باشند و در بالا بردن شرایط ایمنی جاده ها به کلیه شهروندان و رانندگان کمک کنند. مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی حمل و نقل استان اظهار داشت : یکی از مهمترین اهداف این جمعیت را بالا بردن فرهنگ ایمن و تغییر نگرش و باورهای مردم در حوزه جاده و راننده را از طریق همین جلسات هم اندیشی، ارتباط و همکاری سازمانهای مردم نهاد با سازمان های دولتی و علی الخصوص ارتباط نهادهای مردمی با یکدیگراست که این امر خود سبب اشاعه فرهنگ صحیح ترافیکی و پیشگیری از حوادث رانندگی خواهد بود. در ادامه مهندس کمالی نماینده و موسس انجمن معتمدین راه گشا در خصوص اهمیت و ضرورت تشکیل سازمانهای مردم نهاد و کمک این نهادها در مسائل اجتماعی و فرهنگی و بالابردن کیفیت زندگی مردم توضیحاتی را ارائه کردند. در پایان جلسه تعدادی از اعضاء انجمن درخواست داشتند تا در جمعیت ایمنی راهها عضویت داشته باشند که این امر با استقبال از سوی نمایندگان جمعیت روبه رو گردید.

دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

بیستمین دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان چهارمحال وبختیاری، طی مراسمی با حضور معاونت عمرانی استانداری، اعضای شورای حمل ونقل، پلیس راه و راهور ، مدیران، دانشگاهیان، دست اندرکاران و تشکل های صنفی حمل ونقل استان برگزار شد. مدیر جمعیت ایمنی راهها در چهارمحال و بختیاری گفت: با فعالیت غیر رسمی این جمعیت، در دو ماه گذشته تاکنون 300 نفر عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها شدند. سیف الله کریمی افزود: فرهنگ سازی در بخش ایمنی راهها بسیار کند و به تدریجی انجام می شود که باید با عزم ملی به منظور کاهش تصادفات و خسارت ها و پیامدهای این حوادث تلاش شود. رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در مراسم افتتاح این دفتر اظهار داشت: شناسایی رانندگان پر خطر در سطح کشور ضروری است. محمد بخارایی با تاکید بر اینکه تدبیر سازمان راهداری و برخی دانشگاه های مطرح کشور بر این بود که همانند سایر کشورهای جهان روانشناسی حمل و نقل به منظور شناسایی و معاینه راننندگان پر خطر در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید فرهنگ سازی در جوامع مختلف در زمینه رانندگی صحیح نهادینه شود. وی عنوان کرد: روزانه ۴۸ نفر در حوادث رانندگی کشور جان خود را از دست می دهند. رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بیان داشت: روزانه ۸۰۰ نفر در حوادث رانندگی مجروح می شوند. وی اظهار داشت: باید تلاش شود که فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه نهادینه شوند. رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های مختلف در راستایی نهادینه کردن توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ضروری است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در مراسم آغاز فعالیت دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: در چهارمحال و بختیاری به ازای هر کیلومتر جاده یک نقطه پرحادثه وجود دارد. گودرز امیری افزود: ایمنی راه ها، ارتقاء فرهنگ صحیح رانندگی و جلب مشارکت مردمی نیازمند کمک آموزشی، مالی و عمرانی خیران است. به گفته وی، پیامدهای روانی و مشکلات اجتماعی ناشی از تصادفات بیشتر از خود تصادفات بر خانواده ها تاثیر می گذارد که باید در این زمینه اقدام شود. در مراسم آغاز فعالیت دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، 10 نفر هیأت اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند. در این مراسم همچنین از چهار راننده برتر ناوگان عمومی حمل و نقل در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد

سومین نشست سالیانه مدیران ستادی واستانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در تهران

نشست سالیانه مدیران ستادی و استانی جمعیت طرفداران ایمنی راهها روز سه شنبه 20/04/96 در تهران برگزار شد. در ابتدای مراسم ، محمد بخارائی ، رئیس هیئت مدیره ضمن خوش آمدگویی به مدیران استانی ،که از راههای دور آمده ودر جلسه شرکت کردند تشکر وقدردانی کردند. در ادامه افزود: همه شما با یک آرمان خدا پسندانه، تجربه های فراوان و با دل نگرانی ها برای ارتقاء فرهنگ ایمنی تلاش می کنید، این جلسه ونشست ها انتقال تجربه و دانش استانها است که انشاالله موچب کارائی است . رئیس هیئت مدیره جمعیت گفت: خوشبختانه طی این سالها جمعیت از هدف اصلی خود منحرف نشده است و نتیجه تلاش و گردهمایی ها حضور شما نمایندگان استانی است، که خیلی خوب پیش رفته اندو می توانید برای سازمانهای مردم نهاد الگو باشید.ان شاءالله در بیستمین سالگرد جمعیت دیگر دغدغه ایمنی را نداشته باشیم وباید این نکته را باور کرده و از خود توقع داشته باشیم. در ادامه مراسم تمامی استانها به ترتیب علاوه بر ارائه گزارشی از فعالیت های سال 95، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. در این جلسه اعضاء هیئت مدیره وهیئت اجرای ستاد : منهدس بخارائی، مهندس غروی، مهندس پورتقی ، مهندس رزاق منش، مهندس آزاد، مهندس حقایق، مهندس نصرالله نژاد، آقای قلی زاده، دکتر اسماعیلی، مهندس شاهمرادی و طیبه ساکی و از مدیران استانی، مهندس اثنی عشری آذربایجان شرقی، آقای رضاپور، خراسان رضوی، مهندس گلسرخی استان گیلان، مهندس دوست محمدی ، استان اصفهان، آقای سیارمه استان قزوین، خانم مهندس فخری استان تهران، مهندس قربانی استان البرز، مهندس نظری مهر استان گلستان، مهندس بزرگ زاده استان لرستان، مهندس کریمی استان چهار محال بختیاری، مهندس راهواره استان سیستان وبلوچستان، مهندس سعدی و خانم ذوالفقاری استان سمنان، مهندس نوری استان کرمان، مهندس خوش کام استان زنجان، مهندس آل نبی استان خراسان شمالی، خانم محمدی استان ایلام ، مهندس حسین نسب استان خوزستان، سرهنگ میر حسینی استان یزد حضور داشتند. بعد از ارائه گزارشات توسط مدیران استانی راهبرد عملیاتی دفاتر استانی در سال 96 توسط بهروز غروی مدیر عامل جمعیت به شرح زیر مطرح و مورد تائید جهت اجرا قرار گرفت شد. راهبرد عملیاتی دفاتر استانی در سال 1396کادر اجرائی جمعیت طرفداران ایمنی راهها با اتکال به پروردگار متعال وبا چشم انداز حمل ونقل بدون حادثه رعایت اصول ایمنی واصلاح رفتارهای مخاطره آمیز در رانندگی را مقدمتاً و در صف اول از خود آغاز نموده وبا بهره گیری از تجربه و دانش اعضاء تلاش در بهبود وضعیت ایمنی تردد وارتقاء فرهنگ ترافیکی را ازطریق راهبردهای عملیاتی زیر دنبال می کند: 1- تلاش برای مشارکت حداکثری مردم• استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی ،سایت وتبلیغات محیطی• استفاده از رسانه فراگیر صدا و سیما• برگزاری کمپین ایمنی وتریبون آزاد در فرصت های مناسب• عملیاتی کردن طرح پیشاهنگ ایمنی ویژه دانش آموزان وآموزش برای ارتقاء رفتار ایمن دانش آموزان 2- برگزاری ومشارکت در نشست های تخصصی و همایش های ایمنی• برپایی همایش سراسری با حضور حداکثری از طیف های مختلف اجتماعی• برگزاری جشنواره رانندگان حرفه ای در سطح استانها• شرکت فعال در جلسات کمیته ایمنی راههای استان• برگزاری همایش علما و روحانیون• برپایی جلسات هم اندیشی…

ملاقات اعضاء هیئت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیل رانی وجمعیت طرفداران ایمنی راهها با وزیر آموزش و پرورش

ملاقات اعضاء هیئت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیل رانی وجمعیت طرفداران ایمنی راهها  با وزیر آموزش و پرورش

مراسم افطاری جمعیت طرفداران ایمنی راهها

ضیافت افطاری جمعیت طرفداران ایمنی راه بمناسبت دهمین سالگرد تاسیس جمعیت با حضور اعضاء و خانواده های این سازمان مردم نهاد و جمعی از مسئولان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل،از جمله مهندس کشاورزیان ، معاونین وزارت راه وشهر سازی ، همچنین مهندس خرم و مهندس رحمتی وزرای اسبق راه وترابری ، مدیران و مجریان دستگاههای اجرایی،مهندس آدم نژاد، معاونت برنامه ریزی سازمان راهداری، مهندسان مشاور، پیمانکاران، تشکل های صنفی حمل ونقل، بیمه ها ، بانک ها، و رسانه ها در تاریخ سی ام خرداد ماه 1396 مصادف با بیست وپنجم ماه مبارک رمضان برگزار شد. ضیافت افطاری سازمان غیر دولتی، غیر انتفاعی، داوطلبانه و مردم نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه با همت اعضای هیت مدیره و همکاران این جمعیت با حضور بیش از 700 نفر از طرفدران ایمنی راه در فضایی صمیمی برگزار شد و رئیس هیئت مدیره چمعیت ضمن ایراد سخنرانی کوتاهی نسبت به معرفی جمعیت و دستاوردهای آن طی ده سال گذشته گزارشی همراه با فیلمی کوتاه ارائه کردند. پس از آشنایی و هم نشینی میهمنان که اغلب آنان را شهروندان عضو این جمعیت و خانواده هایشان تشکیل می دادند، حضور چهره های دست اندرکار حوزه راه و حمل و نقل جاده ای در کنار یکدیگر بر سر سفره افطاری و گپ و گفت در خصوص ارتقای ایمنی راه در سال جاری، موجب دلگرمی به خانواده های طرفداران ایمنی راه شده بود. مهمترین ماموریت جمعیت طرفداران ایمنی راه ها فرهنگ سازی و فعالیت های فرهنگی است. لذا مهمتر از آموزش و اطلاع رسانی به کاربران حرفه ای راه ها، خانواده ها و اطرافیانشان هستند که می توانند این آموزش ها و اطلاعات را به سایرین منتقل کنند و پلی برای معرفی این سازمان مردم نهاد به سایرین باشند. دراین مراسم هم به قید قرعه به 20 نفر از مهمانان که درمسابقه تهیه پیام ایمنی شرکت کرده بودند جوایزی اهدا گردید و در ادامه برگزیدگان جشنواره رانندگان برتر در سال 95 مورد تشویق حاضرین در سالن قرار گرفتند.

Member Of The

http://roadsafetyngos.org/


Improve public traffic safety culture and raise public awareness through target group education. Try to make this sentence acceptable for all that: “Safety Starts With Me”
Find out more >

تصاویر و عکسهای منتخب

cache/resized/497e7343142367603757aa610b5bb119.jpg
cache/resized/5e8c42902f8a0d36c0a8abde80784672.jpg
cache/resized/19d350edcb0c0f34f4172bbc417cd2f5.jpg
cache/resized/47e5b4a6e9a82a88c0639f821176debc.jpg
cache/resized/4cfd9345f15976be5ac6bb1bca378249.jpg

آدرس و تلفن تماس ما

  • لوگوی جمعیت طرفداران ایمنی راهها
  • آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان شهید شریفی، شماره ۵۵، واحد ۱۰
  • فکس : ۸۸654961 (۰۲۱)
  • تلفن : ۸۸۶۶۲۱۷۴ و ۸۸۷۹۵۲۰۲ (۰۲۱)
  • ایمیل : info {@} rsss.ir

telegram rsss channel